وزیر امور خارجه بحرین در اولین سفر رسمی وارد اسرائیل می شود اسرائيل

[ad_1]

یک هیئت بحرینی به سرپرستی وزیر امور خارجه در تل آویو در اولین سفر رسمی خود دو ماه پس از عادی شدن.

یک هیئت دولت از بحرین به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور در اولین سفر رسمی خود به پادشاهی خلیج فارس که عادی سازی روابط با اسرائیل در ماه سپتامبر بود ، به تل آویو رسید.

عبدالبطیف الزایانی در فرودگاه بن گوریون تل آویو توسط گابی اشکنازی ، همتای اسرائیلی خود ، در یک برنامه تلویزیونی زنده اسرائیل که روز چهارشنبه پخش شد ، مورد استقبال قرار گرفت.

این دیدار در حالی انجام شد که دو طرف تلاش کردند همکاری را گسترش دهند ، که ایالات متحده به عنوان یک اتحاد ضد ایرانی و یک مزیت اقتصادی بالقوه تبلیغ کرده است.

این هیئت با پرواز GF972 Gulf Air – اشاره ای به کد تلفن اسرائیل – در اولین پرواز تجاری این شرکت به تل آویو وارد شد.

نماینده دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، آوی برکوویتز نیز در حال پرواز بر فراز عربستان سعودی بود که تاکنون با درخواست های آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کرده است.

ال زایانی در سمت چپ و آوی برکوویتز در سمت راست توسط وزیر دارایی اسرائیل گابی اشکنازی ، در مرکز ، در فرودگاه بن گوریون تل آویو مورد استقبال قرار می گیرند. [Anadolu]

بحرین و همسایه خلیج فارس آن ، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) توافق نامه های عادی سازی با حمایت ایالات متحده را با اسرائیل در کاخ سفید در 15 سپتامبر امضا کردند ، پیمانی که فلسطینی ها و متحدان آنها “خیانت” را محکوم کردند.

این توافق نامه ها اجماع دیرینه عرب ها را بر هم زد که تا رسیدن به توافق صلح جامع با فلسطینی ها ، هیچ عادی سازی با اسرائیل وجود نداشته باشد.

اگرچه مقامات کاخ سفید می گویند کشورهای بیشتری در حال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند ، اما پیش از روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و تعیین سیاست دولت خود در مورد تحولات بعدی بعید به نظر می رسد. ایران

بعداً روز چهارشنبه ، آل زایانی قرار بود با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل و مایک پمپئو ، وزیر خارجه خارج از کشور آمریکا دیدار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل ، آلون اوشپیز به رادیو ارتش اسرائیل گفت که مقامات به کار در زمینه تفاهم نامه های منعقد شده در منامه در ماه اکتبر ، شامل سفرهای هوایی ، اقامت ویزا و افتتاح سفارتخانه ها ادامه خواهند داد.

همچنین پیش بینی می شود پمپئو در سفر دو روزه خود به اسرائیل اولین سفر یک مقام ارشد آمریکایی را به شهرک سازی در کرانه باختری اشغال شده انجام دهد.

کلیه شهرک ها در سرزمین اشغالی فلسطین طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شود.

گسترش مداوم آنها به دولتهای پی در پی تحت رهبری نتانیاهو یکی از بزرگترین موانع روند صلح با فلسطینیان بوده است.

ایالات متحده همچنین روابط نزدیک با بحرین دارد. پادشاهی کوچک اما استراتژیک درست آن سوی خلیج فارس از ایران ، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را در خود جای داده است.



[ad_2]