وعده داده شده است: زمین علی رغم همه گیر شدن ، بیش از 3 درجه سانتیگراد گرم شود ، اخبار

[ad_1]

کارشناسان ترس دارند که پس از کاهش شدید فعالیت صنعتی ، بهبود انتشار کربن تقریباً اجتناب ناپذیر است.

در اواخر قرن ، علی رغم کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل شیوع ویروس کرونا ، زمین همچنان بالای 3 درجه سانتیگراد (5.4 درجه فارنهایت) گرم می شود.

گزارش جدید منتشر شده توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) در روز چهارشنبه نشان داد که کاهش 7 درصدی آلودگی کربن در سال جاری “بدون تغییر گسترده و سریع از سوخت های فسیلی” تأثیر بسیار ناچیزی در گرم شدن زمین خواهد داشت.

گزارش شکافهای انتشار تفاوت بین اقدامات لازم در توافق نامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار در حال حاضر توسط کشورها را تجزیه و تحلیل می کند.

این گزارش دریافت که “بهبودی سبز” از بیماری همه گیر ، که در آن وعده های صفر و صفر تازه تسریع شده ، می تواند 25٪ از انتشار را تا سال 2030 اصلاح کند.

این امر باعث می شود جهان همانطور که در پاریس پیش بینی شده است ، به سطح مورد نیاز برای محدود کردن گرم شدن دما به 2 درجه سانتیگراد (3.6F) نزدیک شود.

زمین با گرم شدن بیش از 1 درجه سانتیگراد (1.8 درجه فارنهایت) از زمان های قبل از صنعتی شدن ، در حال حاضر خشکسالی های شدیدتر و مکرر ، آتش سوزی جنگل ها و طوفان های فوق العاده ای را تجربه کرده است که از افزایش دریا ها کشنده شده اند.

اینجر آندرسن ، مدیر اجرایی UNEP گفت: “سال 2020 میلادی یکی از گرمترین ها در تاریخ است ، زیرا آتش سوزی در جنگل ها ، طوفان ها و خشکسالی ها همچنان خراب می کنند.”

وی گفت که گزارش روز چهارشنبه نشان داد که بازیابی همه گیری سبز “می تواند مقدار زیادی از انتشار گازهای گلخانه ای را بگیرد و به کندی تغییرات آب و هوایی کمک کند”.

UNEP سال گذشته گفته بود كه برای حفظ دمای بلند پروازانه تر پاریس در 1.5 درجه سانتی گراد (2.7 درجه فارنهایت) میزان انتشار باید تا سال 2030 7.6٪ در سال كاهش یابد.

در حالی که انتشار گازهای گلخانه ای به احتمال زیاد مطابق با این رقم در سال 2020 کاهش می یابد ، اما کاهش بی سابقه صنعت ، مسافرت و تولید مورد نیاز است.

به گفته کارشناسان ، بهبود انتشار گازهای کربنی در سال 2021 تقریباً اجتناب ناپذیر است. هفته گذشته ، سازمان ملل اعلام کرد که کشورها قصد دارند در این دهه هر سال دو درصد تولید سوخت فسیلی را افزایش دهند.

وی گفت: برای محدود کردن گرم شدن هوا به 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت) ، تولید نفت ، گاز و زغال سنگ باید در هر سال شش درصد کاهش یابد.

برآورد روز چهارشنبه نشان داد که میزان انتشار در سال 2019 ، سالی که دانشمندان هنوز امیدوارند در سالانه به حداکثر میزان آلودگی کربن برسد ، برابر با 59.1 گیگاتن CO2 معادل است.

UNEP گفت ، این نشان دهنده افزایش 2.6 درصدی در مقایسه با 2018 است که بیشتر به دلیل افزایش آتش سوزی در جنگل است.

به گفته وی ، کاهش مسافرت ، فعالیت های صنعتی و تولید برق به دلیل بیماری همه گیر منجر به کاهش 7 درصدی انتشار در مقایسه با سال گذشته خواهد شد.

https://www.youtube.com/watch؟v=lVK2VeM0FQk



[ad_2]