وقت آن است که انقلابی در نحوه گفتگو درباره زمان ایجاد کنیم اخبار آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

در 12 نوامبر ، جهان پنجاهمین سالگرد گردباد بولا و جزر و مدی را که منجر به کشته شدن حدود 300000 تا 500،000 نفر شد ، جشن می گیرد. این کشنده ترین سیکل استوایی است که تاکنون ثبت شده و یکی از کشنده ترین بلایای طبیعی است.

اثرات مخرب این فاجعه و واکنش آهسته دولت تسریع در یک سری از حوادث بود که در نهایت منجر به جنگ استقلال بنگلادش و استقلال پاکستان از بنگلادش در سال 1971 شد.

نمای هوایی یک دهکده در جزیره بولا ، ویران شده توسط طوفان بولا و موج طوفانی متعاقب آن [File: Mondadori/Getty Images]

اما پس از 50 سال ، سیکلون ها برای بسیاری از کشورها بیش از هر زمان دیگری خطرناک هستند. یکی از این کشورها فیجی است.

در 7 نوامبر ، نخست وزیر فیجی ، خوزایا وورقه “فرانک” باینیماراما یکی از اولین رهبران جهانی بود که پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت.

او توییت: “تبریک می گویم ،JoeBiden. با هم یک سیاره برای نجات از # شرایط اضطراری آب و هوا و یک اقتصاد جهانی برای ساخت بهتر از # COVID19 داریم. اکنون ، بیش از هر زمان دیگر ، ما به ایالات متحده در خط مقدم این تلاش های چند جانبه احتیاج داریم (و دوباره به توافق نامه # پاریس-ASAP!).

نخست وزیر ، باینیماراما گفت: “شدت وحشی شدن طوفان های گرمسیری به دلیل تغییرات آب و هوایی” اکنون “بزرگترین تهدید برای توسعه فیجی است”.

وقتی طوفان وینستون در 20 فوریه 2016 به فیجی برخورد کرد ، شدیدترین طوفان ثبت شده در نیمکره جنوبی بود. این کشته 44 نفر ، تخریب یا آسیب 40،000 خانه و به طور قابل توجهی 350،000 نفر را تحت تأثیر قرار داد – تقریبا 40 درصد از جمعیت فیجی. وضعیت اضطراری به مدت 60 روز باقی مانده است و کل خسارت 1.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

هنگامی که طوفان گرمسیری وینستون در فوریه 2016 به فیجی برخورد کرد ، بیش از 40،000 خانه آسیب دیدند یا تخریب شدند [File: Naziah Ali/EPA]

چرا سیکلون ها اینقدر خطرناک هستند؟

طوفان های تولید شده توسط سیکلون های استوایی از کشنده ترین و مخرب ترین خطرات طبیعی در جهان است و تخمین زده می شود که در 200 سال گذشته می توانست حدود 2.6 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته باشد.

طوفان سیل ساحلی است که توسط یک سیستم کم فشار مانند یک طوفان تولید می شود.

فشار هوا بسیار کم منجر به بالاتر از سطح دریا در نزدیکی مرکز طوفان می شود. هنگامی که این افزایش سطح آب زیر سیکلون با یک جزر و مد یا بادهای شدید زمینی ترکیب شود ، ممکن است با خشک شدن طوفان ، آب سیلاب به سمت داخل افزایش یابد.

در حالی که اقیانوس های گرمتر شدت سیکلون ها را افزایش می دهند ، سطح دریا نیز در حال افزایش است. در مقایسه با سال 2000 ، پیش بینی می شود که سطح دریا بین 20-30 سانتی متر (7.8-11.8 اینچ) تا سال 2050 افزایش یابد ، بسیاری از جوامع ساحلی ، به ویژه در کشورهای کوچک جزیره ، هنوز باقی می مانند در برابر طوفان های طوفانی آسیب پذیر تر هستند.

اما اگر راهی برای آمادگی بهتر برای خطرات سیکلون وجود داشته باشد چه؟

تغییر روش برقراری ارتباط

طی 50 سال گذشته ، فناوری ماهواره ، افزایش توان محاسباتی و مدل های بهتر پیش بینی منجر به پیشرفت های چشمگیر در پیش بینی سیکلون شده است.

امروز ، پیش بینی های پنج روزه ما دقیقاً به اندازه پیش بینی سه روزه فقط 20 سال پیش دقیق است.

اما علیرغم این انقلاب در علم پیش بینی سیکلون ، سازمان جهانی هواشناسی (WMO) معتقد است که نحوه برقراری ارتباط ما در مورد خطرات و اثرات طوفان ها هنوز به عقب مانده است ، به ویژه برای کشورهای کوچک در حال توسعه جزیره ، که این خطرات در حال افزایش است.

گزارش WMO در مورد وضعیت خدمات آب و هوایی برای سال 2020 بر نیاز کشورهای کوچک جزیره برای اتخاذ پیش بینی مبتنی بر تأثیر تأکید می کند – دور شدن از “وضعیت هوا” به “آنچه هوا انجام می دهد”.

به عنوان مثال ، پیش بینی سنتی می تواند این باشد که بادهای 130 کیلومتری در ساعت (80.7 مایل در ساعت) پیش بینی می شود ، در حالی که پیش بینی مبتنی بر ضربه توضیح می دهد که انتظار می رود بادهایی به ساختمانها آسیب برسانند و منفجر شوند درختان ، باعث قطع برق می شود.

نخست وزیر فیجی Josaia Voreqe Bainimarama در 25 سپتامبر 2019 در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد. [File: Carlo Allegri/Reuters]

برای فیجی ، چنین تغییری می تواند حیاتی باشد.

نخست وزیر بینیماراما گفت: “هرچه بیشتر بدانیم و از آن مهمتر ، هرچه بیشتر پیش بینی کنیم ، باهوش تر می توانیم عمل کنیم.” “توانایی ما در تفسیر داده های دقیق ، به موقع و معنی دار می تواند به معنای واقعی کلمه جان انسان ها را نجات دهد و در توسعه پایدار فیجی تغییری ایجاد کند.”

بیشتر کشورهای کوچک جزیره ای در حال حاضر نیاز به توسعه سیستم های هشدار زودرس موثرتر برای سیکلون ها را به عنوان یک اولویت اصلی شناسایی کرده اند. اما طبق گزارش WMO ، توانایی کشورهای کوچک جزیره در گزارش اثرات و انتشار هشدارها در حال حاضر 30 درصد کمتر از متوسط ​​جهانی است.

به دنبال طوفان وینستون ، دولت فیجی دریافت که درک عمومی از خطرات ناشی از یک گردباد دسته 5 “ناکافی” است.

براساس گزارش نیازسنجی پس از فاجعه از دولت فیجی ، “تعدادی از جوامع ساحلی انتظار وزش باد شدید را داشتند اما برای شدت طوفان آماده نبودند ، که به تصمیم گیری ضعیف در مورد مکان مراکز تخلیه و مسکن در مناطق ساحلی کمک کرد. . “

امواج شدید ناشی از طوفان ایوان در 17 دسامبر 2012 ساحلی را در Queen Elizabeth Drive در Suva ، پایتخت فیجی شست و شو داد. [File: Fiji Ministry of Information/Reuters Handout]

سیریل هونوره ، رئیس واحد WMO در کاهش خطر و حوادث غیرمجاز WMO ، می گوید حرکت به سمت پیش بینی مبتنی بر تأثیر برای کشورهای کوچک جزیره نیز در مورد بهبود نحوه کار موثرتر آژانس های مختلف است. برای محافظت از جوامع آسیب پذیر

“دلیل معرفی پیش بینی تأثیر در ایالت های کوچک جزیره این است که به نجات جان بیشتر و محافظت بهتر از دارایی ها ، زیرساخت ها و معیشت کمک می کند. در زمینه کشورهای کوچک جزیره ، این تأثیرات ممکن است به اندازه کافی قابل توجه باشد تا سالها تلاش در جهت توسعه را از بین ببرد ، بنابراین این واقعا کمک به افزایش مقاومت این کشورها است. “

عادی جدید

پنجاه سال پس از ویرانی ناشی از طوفان بولا ، تغییر امروز به پیش بینی مبتنی بر تأثیر نیز باید با تلاش های بیشتری همراه باشد تا جوامع آسیب پذیر بتوانند به طور مناسب به این هشدارها پاسخ دهند.

محققان دریافتند که اگرچه سرویس هواشناسی پاکستان هشدار برای طوفان بولا را صادر کرد ، اما تعداد کمی از ساکنان ساحل با انتقال به پناهگاه ها به آنها پاسخ دادند. در حالی که فقط تعداد کمی از آنها خطرات ناشی از طوفان را درک می کردند ، اما برای بسیاری از آنها به هیچ وجه راهی برای رسیدن به پناهگاه های مناسب در زمان وجود نداشت.

کودکان در جزیره بولا پس از طوفان بولا و موج طوفانی در نوامبر 1970 به این منطقه سیل زدند. [File: Express Newspapers/Getty Images]

امروز ، نخست وزیر فیجی ، باینیماراما به شدت معتقد است که مقدمه پیش بینی تأثیر کشور وی را قادر می سازد روش تهیه و پاسخگویی به رژیم عادی جدید “مدل های اقلیمی شدید که توسط آب و هوا ایجاد می شود” را بهبود بخشد.

“این کار برای بهبود پیش بینی سیکلون بسیار حیاتی است زیرا فرصتی برای نجات جان ما فراهم می کند تا بتوانیم برای ورود طوفان آماده شویم ، به مقامات مربوطه اجازه می دهد پیش بینی های دقیق و به موقع را برای تصمیمات بهتر انجام دهند. این امر امکان مدیریت بهتر خطرات موجود را فراهم می کند و پیام های واضحی از اطلاعات مهم را برای عموم حفظ می کند. “

“این همچنین به مدیریت و به حداقل رساندن خطرات کمک می کند و به ایجاد جوامع پایدار مملو از خانواده هایی که می دانند چه انتظاری دارند و چگونه می توانند به طوفان های گرمسیری واکنش موثر نشان دهند ، کمک خواهد کرد.”

محیط شما

1 آماده تغییر چیست؟: وقتی شل یک نظرسنجی اقلیمی را در توییتر منتشر کرد ، ممکن است جواب آن چیزی نباشد که آنها امیدوار بودند.

2 آیا رای دهندگان محیط زیست در انتخابات بایدن پیروز شدند؟: چگونه یک گروه رأی دهی غیرحزبی محیط بانانی را شناسایی کرد که قبلاً هرگز رأی نداده بودند – و چگونه در کشورهای مهم میدان جنگ ، خود را در تعداد بیشتری یافتند که از اختلاف بین ترامپ و بایدن فراتر رفت.

3 گرتا آخرین بار خندید: همانطور که دونالد ترامپ در توییتر خشمگین شد و خواستار “متوقف کردن تعداد” شوید ، این فعال نوجوان محیط زیست از سخنان خود علیه او استفاده کرد.

4 “منهتن در صحرا” یمن: آیا آسمان خراش های باستانی در شهر باستانی شیبام را می توان از باران و سیل نجات داد؟



[ad_2]