پادشاهی امارات 50 درصد سهام باشگاه فوتبال Beitar Jerusalem را خریداری می کند اخبار از خاورمیانه

[ad_1]

بیتار اورشلیم سنگر حق سیاسی اسرائیل است و گروهی از طرفداران معروف به “لا فامیلیا” توسط اقلیت عرب اسرائیل آشکارا مورد اهانت قرار گرفته اند.

این باشگاه روز دوشنبه اعلام کرد ، یکی از اعضای خانواده حاکم ابوظبی 50 درصد تیم فوتبال لیگ برتر اسرائیل Beitar Jerusalem را خریداری کرده است.

این خرید در حالی انجام می شود که یک معامله تجاری بین اسرائیل و امارات متحده عربی در پی اقدام آنها برای ایجاد روابط رسمی دیپلماتیک در ماه سپتامبر انجام شده است.

بیتار در بیانیه ای که در وب سایت آنها قرار گرفت ، گفت که خرید شیخ حمد بن خلیفه النهیان همچنین متعهد به سرمایه گذاری بیش از 300 میلیون مثقال (92.18 میلیون دلار) در این باشگاه طی 10 سال آینده است.

بیتار اورشلیم سنگر حق سیاسی اسرائیل است و گروهی از طرفداران معروف به “لا فامیلیا” توسط اقلیت عرب در اسرائیل آشکارا مورد توهین قرار گرفته اند.

به نقل از شیخ حمد در بیانیه روز دوشنبه ، شیخ حمد اظهار داشت: “من از اینکه در چنین باشگاه باشکوهی شریک هستم بسیار هیجان زده هستم که در مورد چنین شهر بزرگی ، پایتخت اسرائیل و یکی از مقدس ترین شهرهای جهان چیزهای زیادی در مورد آن شنیده ام. “

اشاره به بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل با توجه به وضعیت شهر به عنوان یکی از مشکلات اصلی درگیری اسرائیل و فلسطین از اهمیت برخوردار است.

اسرائیل کل اورشلیم را پایتخت خود می داند ، موضعی که ایالات متحده مشترک دارد اما اکثر کشورها آن را نمی شناسند. فلسطینی ها به دنبال شرق شهری هستند که اسرائیل در جنگ 1967 فتح کرد ، به عنوان پایتخت یک کشور آینده.

امارات متحده عربی پس از معامله خود برای برقراری ارتباط با اسرائیل گفته است که متعهد به ایجاد یک کشور فلسطین با پایتختی خود ، بیت المقدس شرقی است.

بیتار گفت پس از خرید شیخ حمد هیئت مدیره جدیدی تشکیل خواهد داد و پسرش برای نمایندگی از وی به هیئت مدیره پیوست.

در ماه اکتبر ، لیگ های فوتبال امارات و اسرائیل یک تفاهم نامه برای تقویت همکاری امضا کردند.



[ad_2]