پاکستان به دلیل افزایش تورم شاهد کاهش شدید خرید عید است | اخبار تورم

[ad_1]

خرده فروشی برای تعطیلات مسلمانان به شدت نسبت به سال های گذشته کاهش یافت زیرا تورم در ماه مارس به 35 درصد رسید.

خرده فروشان گفتند که خرده فروشی در پاکستان در آستانه تعطیلات عید فطر در پاکستان شاهد کاهش شدیدی نسبت به سال های گذشته بوده است، زیرا خریداران از تورم بالای دهه ها احساس نزول کرده اند.

عید فطر که پیش بینی می شود روز شنبه در پاکستان به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان برگزار شود، به طور سنتی بیشترین فروش را در سال دارد.

اما امسال کشور با یک بحران اقتصادی فلج کننده مواجه است.

طارق محبوب، رئیس انجمن فروشگاه های زنجیره ای پاکستان (CAP) و مدیر اجرایی رویال تگ، یک برند پوشاک مردانه، به رویترز گفت: «کاهش 20 درصدی در فروش در همه دسته ها به جز پوشاک زنان وجود دارد».

تورم در ماه مارس به 35 درصد رسید که ناشی از کاهش ارزش پول، کاهش یارانه ها و اعمال تعرفه های بالاتر برای تضمین کمک مالی 1.1 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول بود.

تورم مواد غذایی به بیش از 47 درصد رسیده است، و حتی طبقه ثروتمندتر حرفه ای در حال تغییر در سبک زندگی برای مقابله با افزایش قیمت ها هستند.

اسد شفیع گفت: پاکستانی ها در دو سال گذشته بیش از 50 درصد از ثروت خود را به صورت استهلاک از دست داده اند، بنابراین اکنون شما با 50 درصد بودجه کمتر به مردم می فروشید در حالی که قیمت 100 درصد افزایش یافته است. صاحب برند پوشاک زنانه Cross Stitch.

او افزود: “توقعات خرده فروشان مد به قدری پایین است که حتی برای زنده ماندن حتی شکستن یا شکستن آن قابل قبول است.”

اسفندیار فرخ، یکی از بنیانگذاران CAP و مدیر عامل هاب، یک فروشگاه کالاهای چرمی، گفت که به نظر می رسد خرید عید زودتر شروع شده و زودتر به اوج رسیده است، همزمان با روزهای حقوق و مشتریان انتظار افزایش قیمت ها.

فاروق می‌گوید: «برندهای تثبیت شده به اندازه بازارهای محلی کاهش درآمد را مشاهده نمی‌کنند، زیرا بیشتر مورد بازدید مشتریان با درآمد متوسط ​​و بالاتر هستند.

معمولاً بازارها و مراکز خرید شلوغ که طبقه متوسط ​​و متوسط ​​را هدف قرار می دهند، مانند انارکلی و بازار لیبرتی در شهر شرقی لاهور، مشتریان کمتری را گزارش کردند.

اشرف بهاتی، رئیس انجمن بازرگانان انارکلی، به رویترز گفت که امسال 50 درصد کاهش خرید عید داشته است، در حالی که سهیل سرفراز مانی، رئیس انجمن تجار بازار آزادی، این کاهش را حدود 35 درصد برآورد کرده است.

کاهش فروش به کندی اقتصاد 350 میلیارد دلاری پاکستان کمک می‌کند که در ماه‌های اخیر در بحبوحه سیاست‌های تثبیت‌کننده سخت، از جمله افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی به رکورد بالای 21 درصد، با مشکل مواجه شده است.

پاکستان انتظار دارد اقتصاد این کشور در سال مالی جاری 2 درصد رشد کند. با این حال، بانک جهانی در ماه آوریل پیش بینی رشد پاکستان را از 2 درصد به 0.4 درصد کاهش داد.

[ad_2]