پایتخت هند با افزایش موارد COVID با کمبود تخت مراقبت های ویژه مواجه است | هند

[ad_1]

دهلی نو، هند عشرت حسین 50 ساله گفت: “من تا زمانی که این بیماری همه گیر تمام نشود از خانه خارج نمی شوم.” “اما من باید به خانواده ام غذا بدهم.”

حسین ، پدر 4 فرزند ، سبزیجات را از گاری در دهلی نو ، پایتخت هند می فروشد ، جایی که در هفته های اخیر عفونت های روزانه COVID-19 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هر روز هنگام کار می ترسد ، گفت: “قبل از اینکه صبح خانه را ترک کنم ، به فرزندانم کاملاً می گویم که بی مورد از خانه بیرون نروند.”

وی افزود: “در حالی كه در محل كارم هستم ، یك دقیقه ماسك خود را در نمی آورم ، زیرا نمی خواهم به این عفونت مبتلا شوم و به خانواده ام سرایت كنم. ماه ها بعد ، ما فکر می کردیم که اکنون اوضاع به حالت عادی برمی گردد ، اما حال آنها بدتر می شود. “

مقامات روز پنجشنبه گفتند که دهلی نو 5475 مورد جدید COVID-19 و 91 مورد مرگ را ثبت کرده است ، که منجر به مرگ 8 هزار و 811 نفر در این شهر شده است.

به وقت عصر فکر کنید

دولت شهر به رهبری آروین کیریوال از حزب Aam Aadmi (AAP) روز پنجشنبه به دادگاه عالی دهلی گفت که از جمله اقدامات دیگر برای رسیدگی به موج پرونده ها ، “منع رفت و آمد شبانه” را “به طور فعال” بررسی می کند.

عشرت ، که به فروش سبزیجات می پردازد ، در میان افزایش شدید عفونت ها نگران است [Bilal Kuchay/Al Jazeera]

پاسخ دولت پس از س questionال دادگاه از وی درباره اقدامات انجام شده برای مهار جهش در پرونده های روزمره صورت گرفت.

این شهر بیش از هر ایالت در هر روز موارد ثبت کرده است که در هفته گذشته بیش از 5000 مورد در روز باقی مانده است. تعداد کل پرونده ها در حال حاضر از نیم میلیون نفر گذشته است.

در حالی که COVID ، بالاترین میزان تا به امروز ، در 18 نوامبر گزارش شده است ، دهلی نو بالاترین جهش یک روزه خود را با 8،593 مورد در 11 نوامبر ثبت کرد.

دکتر آنانت باهان ، محقق در سیاست های بهداشت جهانی ، اخلاق زیستی و بهداشت ، گفت: “این وضعیت به دلیل فشار بر روی سیستم بهداشتی نگران کننده است و برای مداخله در بار فعلی و جلوگیری از افزایش بیشتر موارد به مداخلات سیاسی هماهنگ نیاز دارد.”

بن گفت که جهش در تعداد موارد در دهلی نو می تواند به دلیل سستی در اقدامات بهداشت عمومی (استفاده از ماسک ، فاصله فیزیکی ، بهداشت) در میان شهروندان باشد ، به ویژه با افزایش تعاملات اجتماعی در طول تعطیلات مداوم.

وی گفت ، علاوه بر این ، زمستان و افزایش آلودگی هوا نیز عنصر خطر را افزایش می دهد.

پزشکان به یک گروه 29 نفره از دونده های نخبه – از جمله بریجید کاسجی رکورددار ماراتن جهانی کنیا و آنداملاک بیلیو برنده دو بار مردان اتیوپی – هشدار داده اند که در نیمه ماراتن یکشنبه در دهلی نو شرکت کنند.

متخصصان بهداشت می گویند این مسابقه ، در میان شیوع ویروس کرونا و رشد روزافزون آلودگی هوا ، شرکت کنندگان در مسابقه “خودکشی” خواهد بود.

افزایش عفونت های ویروس کرونا در دهلی نو بار سنگینی بر دوش بیمارستان ها است.

در دسترس بودن ICU

آژانس خبری PTI هند گزارش داد تعداد تخت های مراقبت ویژه (ICU) مجهز به ونتیلاتور در روز پنجشنبه به 205 تخت در این شهر کاهش یافته است که در حداقل 60 بیمارستان جای خالی وجود دارد.

“نیروی کار ما رو به اتمام است. پزشکان در 9 ماه گذشته خسته شده اند و برخی از آنها بیمار هستند و در بیمارستانها بستری شده اند. ” بیش از حد معمول بیماران به دلیل همه گیری وجود دارد.

دکتر رعنا افزود: در هشت تا نه ماه گذشته ما هرگز با این مشکل روبرو نشده ایم که بخواهیم شخصی را به دلیل هواداران رد کنیم اما در چهار یا پنج روز گذشته وضعیت تغییر کرده و همه تختخوابها با طرفداران پر شده است.

“روز گذشته تمام بخشهای مراقبت ویژه ما فرسوده شده بودند. در بیمارستان هیچ تخت مراقبت ویژه ای وجود نداشت. “وی افزود که آنها 40 تخت مراقبت ویژه دیگر از دولت دریافت کرده اند.

در اوایل این ماه ، به دلیل هشدار وزیر بهداشت دکتر هارد وردان در مورد وخیم تر شدن وضعیت بهداشتی در پایتخت ، دولت مرکزی با پزشکان مناطق دیگر پرواز کرد و قول داد که تخت های بخش مراقبت های ویژه را افزایش دهد.

استفاده از ماسک صورت اجباری است و هفته گذشته جریمه افرادی که با قوانین ماسک و فاصله فیزیکی در جامعه مخالف هستند ، تلاش کرد تا دولت در کنترل موج ویروس کرونا کمک کند.

مقامات شهری همچنین گفتند که فقط 50 نفر در این عروسی پذیرفته می شوند در مقابل حد اولیه 200.

توشار باتناگار ، یکی از ساکنان دهلی نو که در یک رستوران کار می کند ، گفت: “دولت باید کاملاً با افرادی که قوانین COVID-19 را کنار می گذارند برخورد کند.”

اگرچه مردم در پایتخت با ماسک صورت دیده می شوند ، اما دستورالعملهای مربوط به فاصله اجتماعی به ویژه در بازارها به درستی دنبال نمی شوند.

درخواست الجزیره برای اظهار نظر از سخنگوی حزب حاکم در دهلی نو بی پاسخ ماند.



[ad_2]