پایگاه های نظامی محل استقرار نیروهای خارجی در شمال مالی مورد حمله قرار گرفتند کم اهمیت

[ad_1]

به نظر می رسد حملات در شهرهای دور یک تلاش نادر برای حمله هماهنگ نیروهای بین المللی است که در این کشور متأثر از درگیری فعالیت می کنند.

مقامات گفتند که سه پایگاه نظامی با نیروهای خارجی در شمال مالی طی چند ساعت مورد حملات جداگانه قرار گرفته اند.

توماس رومیگیو ، سخنگوی این نیروی فرانسوی که بیش از 5100 سرباز در سراسر منطقه دارد ، گفت: اردوگاه های کیدال ، مناکا و گائو صبح روز دوشنبه مورد “آتش غیرمستقیم” قرار گرفتند.

رومیگو افزود ، هیچ کشته یا زخمی گزارش نشده است و تنها خسارت در پایگاه سازمان ملل در کیدال بوده است.

ماهامات صالح آنادیف ، رئیس چاد ، مأموریت ثبات یکپارچه چند بعدی سازمان ملل در مالی (MINUSMA) ، این حملات را محکوم کرد.

وی گفت: “ما با شرکای خود همبستگی خود را حفظ می کنیم و از هیچ تلاشی برای انجام وظایف مربوطه و برقراری صلح در مالی دریغ نخواهیم کرد.”

این حملات پس از آن انجام شد که نیروهای فرانسوی در 10 نوامبر باخ آگ موسی ، رهبر نظامی شاخه شمال آفریقا در القاعده شمالی را کشتند.

سرهنگ پیشین ارتش مالی ، معروف به باموسا دیارا ، دست راست ایاد آگ گالی ، رهبر برجسته ترین گروه مسلح مالی ، جماعت نصرت الاسلام والمسلمین (JNIM) بود که بارها به سربازان و غیرنظامیان در مالی و همسایه بورکینافاسو.

خشونت مداوم

حملات به اردوگاه های نیروهای بین المللی در مالی به طور مکرر انجام می شود ، اما این اولین بار است که به طور همزمان به شهرهای واقع در فاصله چند صد کیلومتری حمله می شود ، که این یک تلاش نادر برای حمله هماهنگ به نیروهای خارجی است که در کشور متأثر از درگیری.

علی رغم حضور هزاران نیروی سازمان ملل ، نیروهای خارجی و فرانسوی ، مالی شمالی از سال 2012 یکی از کانون های خشونت و حملات شورشیان بوده است.

شورشیان ، که زمانی شمال مالی را در اختیار داشتند ، در سال 2013 هدف عملیات نظامی به رهبری فرانسه قرار گرفتند ، اما از آن زمان دوباره جمع شدند. بخشهای زیادی از کشور از کنترل دولت خارج هستند.

هزاران سرباز و غیرنظامی کشته شده اند و صدها هزار نفر به دلیل درگیری مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

خشونت ، که در آن گروه های مسلح با انگیزه ایدئولوژیکی هنگام جنگ برای دستیابی به قدرت ، تنش های قومی را برانگیختند ، به کشورهای همسایه نیجر و بورکینافاسو گسترش یافت ، در منطقه وسیع ساحل بی ثبات شد و یک بحران انسانی گسترده ایجاد کرد.



[ad_2]