پلیس تایلند از آب پاش علیه معترضین در بانکوک استفاده می کند تایلند

[ad_1]

معترضان طرفدار دموکراسی در تایلند هنگام تلاش برای نزدیک شدن به کاخ بزرگ در بانکوک برای تحویل نامه هایی در مورد شکایات سیاسی خود به پادشاه ، با پلیس ضد شورش روبرو شدند و با آب پاشیدند.

جنبش دموکراسی خواهی تقریباً با تظاهرات روزانه به دنبال چالشی جسورانه برای اصلاح سلطنت کشور است.

روز یکشنبه دومین استفاده از توپ های آب بر علیه آنها در طی ماه ها تظاهرات بود.

معترضین یکی از چندین اتوبوس را که همراه با سیمهای خاردار به عنوان مانعی برای شرکت کنندگان در تلاش برای نزدیک شدن به کاخ ، که دفاتر سلطنتی را در خود جای داده است ، دفع کردند ، اما فقط توسط شاه ماها وجیرالونگکورن در موارد تشریفاتی نادر استفاده می شود.

تلاش برای دستیابی به موفقیت پس از آن صورت گرفت که پلیس راهپیمایی خود را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار آن شد که معترضان نمایندگان خود را برای گفتگو بفرستند.

معترضین قبلاً در بنای یادبود دموکراسی در بانکوک دیدار کرده بودند و از تاریکی عبور کرده و از خط نازک پلیس عبور کردند.

گزارشگران رویترز برآورد کردند که بیش از 10 هزار معترض راهپیمایی کردند. پلیس این تعداد را 7000 نفر تخمین زد.

معترضین در هنگام غوغا اشیا objects را به سمت پلیس پرتاب کردند ، اما پس از چند دقیقه هر دو طرف عقب نشینی کردند و معلوم شد که حداقل به طور موقت نظم برقرار شد.

توپ آب برای مدت کوتاهی توسط پلیس مورد استفاده قرار گرفت و معلوم شد که هیچ کس به شدت زخمی نشده است.

تظاهرکنندگان برای تحویل نامه های نوشته شده به پادشاه به کاخ بزرگ حرکت کردند [Soe Zeya Tun/Reuters]

“مردم فقط می خواستند نامه ها را بفرستند. معترضین ، معترض Thawatchai Tongsuk ، 36 ساله ، به آسوشیتدپرس گفتند.

“اگر پلیس عقب نشینی کند ، من معتقدم رهبران نامه ها را ارسال می کردند و سپس کار را تمام می کردند. همه به خانه می رفتند. “

تواتچای گفت: “هرچه خشونت بیشتری انجام دهند ، افراد بیشتری به اعتراض خواهند پیوست.”

تظاهرکنندگان نامه هایی را از طرفداران اعتراض به پادشاه خواسته بودند که در صندوق های پستی قرمز جعلی روی چرخها نهشته شده بود ، شرکت کنندگان در این موکب گفتند که قصد تحویل آنها را دارند. این اقدام آخرین حرکت معترضین به منظور حفظ منافع عمومی در امر آنها بود.

معترضین خواستار اصلاح هستند

جنبش دانشجویی به رهبری ، كه چندین ماه ابتكار سیاسی را در دست داشت ، دولت پرایوت چانچو نخست وزیر را تحت فشار كافی قرار داد تا از پارلمان بخواهد حداقل به برخی از خواسته های آنها رسیدگی كند.

آنها به دنبال استعفای پرایوت ، تغییر قانون اساسی برای دموکراتیک تر کردن آن و اصلاحات در سلطنت برای پاسخگویی بیشتر آن هستند.

معترضان معتقدند پرایوت فاقد مشروعیت است زیرا وی پس از انتخابات سال گذشته که قوانین او تحت حاکمیت نظامی وضع شد ، به قدرت رسید. پرایوت ، به عنوان رئیس ارتش ، در سال 2014 کودتایی را رهبری کرد که یک دولت منتخب را سرنگون کرد و سپس ریاست دولت نظامی را که تا نظرسنجی های سال گذشته بر کشور حاکم بود ، عهده دار بود.

قانون اساسی جدیدی توسط دولت نظامی لازم الاجرا شده بود که معترضین آن را نیز غیرقانونی و ضد دموکراتیک می دانند.

سومین خواسته اصلاح سلطنت بحث برانگیزترین است.

به طور سنتی ، سلطنت یک نهاد تخریب ناپذیر است که بیشتر تایلندی ها قلب و روح ملت می دانند. قانون lese majeste برای هرکسی که به پادشاه یا خانواده نزدیک وی تهمت بزند ، تا 15 سال حبس در نظر گرفته است.

تا زماني كه معترضان موضوع را مطرح نكردند ، انتقاد عمومي از نهاد سلطنتي عملاً ناشناخته بود.

یوتاتیپ سیریهان ، یکی از رهبران اعتراض به رویترز گفت: “ما دیگر نمی خواهیم سلطان در سیاست دخالت کند.”

وقتی معترضان به طور فزاینده ای مسئله سلطنت را در جلو و مرکز مطرح می کردند ، مقاومت جدی داشتند.

حتی حزب اصلی مخالف ، که در غیر این صورت با سایر نکات خود همدرد بود ، گفت که نمی خواهد قوانینی را که در مورد سلطنت تغییر می کند تغییر دهد و سلطنت طلبان شروع به ضد تظاهرات کردند. چند ده نفر به طور خلاصه روز یکشنبه علیه اعتراض اصلی جمع شدند.

پارلمان موافقت کرده است که درمورد اصلاح قانون اساسی بحث کند و رهبران سیاسی در حال ایجاد یک کمیسیون آشتی هستند که تاکنون توسط معترضین رد شده است.

اما پرایوت اصرار داشت که از قدرت کناره گیری نخواهد کرد و به نظر می رسید هرگونه تلاش برای اصلاح سلطنت به بن بست رسیده و اوضاع را به بن بست می رساند.



[ad_2]