پلیس فرانسه متهم به ضرب و شتم سیاه است فرانسه

[ad_1]

حمله به میشل زکلر دلیل جدیدی برای منتقدانی شده است که پلیس را به نژادپرستی و بی رحمی نهادینه شده متهم می کنند.

چهار افسر پلیس فرانسه روز دوشنبه به ضرب و شتم و سو ab استفاده نژادی از یک تولید کننده موسیقی سیاه متهم شدند ، پرونده ای که خشم فرانسه را برانگیخت و فشارهای بیشتری را به دولت برای توجیه لایحه بحث برانگیز امنیتی وارد کرد.

حمله به میشل زکلر – که در فیلم های منتشر شده در هفته گذشته بیان شده است – دلیل جدیدی برای جمع آوری منتقدانی شده است که پلیس را به نژاد پرستی و وحشیگری نهادینه شده متهم می کنند.

منابع دولتی گفتند ، رئیس جمهور امانوئل مکرون در جلسه بحران روز دوشنبه وزرای کابینه و رهبران پارلمان را برای ارائه پیشنهادهای سریع برای بازگرداندن اعتماد بین پلیس و مردم دعوت کرد.

اواخر روز دوشنبه ، وزیر کشور جرالد دارمانین با سوالات کمیته پارلمانی در مورد قانون جدید امنیتی روبرو خواهد شد ، که حق مطبوعات – و کاربران شبکه های اجتماعی – برای انتشار تصاویر پلیس در حال انجام وظایف را محدود می کند.

تجمعات ضد قانون ده ها هزار معترض را در آخر هفته بسیج کرد و ده ها نفر در درگیری با پلیس در پاریس از جمله یک عکاس سوری که برای خبرگزاری فرانسه کار می کرد زخمی شدند.

یک قاضی تحقیق در پاریس اوایل روز دوشنبه هر چهار مقام را به حمله به یک مقام دولتی متهم کرد. سه نفر نیز به جعل اظهارات خود در مورد این حادثه متهم شدند.

یک منبع دادگاه به خبرگزاری فرانسه گفت ، دو نفر از متهمان – از جمله افسر ارشد ، یک سرتیپ 44 ساله پلیس – پشت میله های زندان باقی خواهند ماند ، اما دو نفر دیگر با آزادی مشروط آزاد شدند.

روز یکشنبه ، رمی هیتز ، دادستان پاریس ، خواستار اتهام سه مقام به خشونت نژادی شد.

وی گفت: پلیس اذعان کرده است که استفاده از زور غیرقانونی است ، اما گفت که آنها “با ترس” و “وحشت” رفتار کرده و هرگونه سو abuse استفاده نژادپرستانه را انکار کرده اند.

هایتس افزود ، این چهار افسر سوابق قبلی خوبی داشتند.

زکلر را به دلیل نداشتن ماسک و بوی شدید شاهدانه متوقف کردند. وی گفت: مقدار کمی از این ماده پیدا شد.

مفسران گفتند كه اگر ماده 24 بحث انگیز قانون امنیتی اعمال می شد ، تصاویر این ضرب و شتم – كه برای اولین بار توسط سایت خبری Loopsider منتشر شد – هرگز منتشر نشده است.

این لایحه انتشار تصاویر پلیس در حال انجام وظیفه را به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها جرم تلقی خواهد کرد. این مصوبه توسط شورای ملی در این ماه تصویب شد ، اگرچه هنوز تصویب سنا لازم است.

منتقدان می گویند این قانون شواهد دیگری از حرکت به سمت راست توسط ماکرون است که در سال 2017 به عنوان یک مرکز میانه رو و با نوید یک لیبرال اصلاحات فرانسه به قدرت رسید.

ماکرون روز جمعه گفت که تصاویر ضرب و شتم زکلر ما را “شرمنده” می کند.

تیتر یک روزنامه آزادی با گرایش چپ می گوید: “رئیس جمهور” به دام افتاده است. “دولت ترجیح می دهد اجازه دهد اوضاع به هم بخورد تا ماده 24 را پس بگیرد.”

در تظاهرات در پاریس یک آبجوسازی در حال سوختن ، اتومبیل سوخته و سنگ به سمت نیروهای امنیتی پرتاب شد ، آنها با گاز اشک آور و تاکتیک های کنترل شورش پاسخ دادند.

در میان قربانیان عامر الحلبی ، عکاس خبره سوری ، برنده جایزه ، 24 ساله است که در عکسهای خبرگزاری فرانسه با صورت کبود و قسمت زیادی از سرش را با باند پوشانده است.

الحالبی یک عکاس مستقل است که در مجله Polka و AFP کار کرده است.

فیل چت ویند ، مدیر جهانی خبرگزاری فرانسه گفت: “ما از جراحات وارده توسط همکارمان” امیر الحلبی “شوکه شده و خشونت های بی دلیل را محکوم می کنیم.

پلیس تحقیقات داخلی را درباره این حادثه آغاز کرده است.

الحلبي كه چند ساعت نتوانست وارد بيمارستان شود ، گفت كه اين حوادث احساس بازگشت به جنگ داخلي سوريه است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “من فکر نمی کردم چنین چیزی در پاریس اتفاق بیفتد ، این یک شوک بود.” “من هرگز انتظار نداشتم که پاریس جایی باشد که در خیابان ها خون ببینم.”

دارمانین در یک توئیت گفت که 98 افسر پلیس در جریان اعتراضات زخمی شده اند ، اما مشخص نیست که تعداد معترضان زخمی شده اند.



[ad_2]