پلیس می گوید تعداد کشته شدگان اعتصاب غذا در کنیا به 58 نفر افزایش یافت | اخبار دین

[ad_1]

رئیس پلیس کنیا می گوید که تعداد کشته ها شامل هشت نفر است که در ابتدا لاغر و زنده پیدا شدند.

رئیس پلیس کنیا روز دوشنبه گفت که پلیس کنیا 58 جسد را پیدا کرده است که بیشتر آنها از گورهای دسته جمعی در جنگلی در شرق کنیا هستند که گمان می رود پیروان یک فرقه مسیحی هستند که معتقد بودند اگر گرسنگی بمیرند به بهشت ​​خواهند رفت.

تعداد کشته ها که با نبش قبرها چند برابر می شود، ممکن است حتی بیشتر هم شود. صلیب سرخ کنیا اعلام کرد که 112 نفر در میز ردیابی و مشاوره که در یک بیمارستان محلی راه اندازی شده بود ناپدید شده اند.

پیروان کلیسای بین المللی خودخوانده خبر خوش در چندین روستای منزوی در منطقه ای به مساحت 800 هکتار (324 هکتار) در جنگل شاکاهولا زندگی می کردند.

رئیس پلیس کنیا، جافت کومه، که از صحنه بازدید کرد، گفت که کشته شدگان شامل 50 نفر هستند که در گورهای دسته جمعی پیدا شده اند، و همچنین 8 نفر که زنده و لاغر بودند اما بعداً مردند.

وی افزود که 29 نفر نجات یافته اند و پلیس همچنان به دنبال افراد بالقوه است.

کومه در اظهاراتی که از تلویزیون کنیا پخش شد، گفت: “بازرسان پزشکی قانونی، کارآگاهان قتل، دیگر افسران پلیس و همچنین برخی آسیب شناسان دولتی در اینجا با ما هستند و تحقیقات و نبش قبر را انجام می دهند.”

رهبر فرقه، پل مک کنزی، در 14 آوریل پس از یک خبر از وجود گورهای کم عمق حاوی اجساد حداقل 31 تن از پیروانش دستگیر شد. کومه گفت 14 عضو دیگر فرقه توسط پلیس بازداشت شده اند.

مک‌کنزی در 15 آوریل در دادگاه مالیندی محاکمه شد، جایی که قاضی به پلیس 14 روز مهلت داد تا تحقیقات را در حالی که او در بازداشت به سر می‌برد، انجام دهد. رسانه های کنیا گزارش دادند که او از غذا و آب خودداری می کرد.

هیچ اظهارنظری فوری از سوی نماینده ای برای مکنزی وجود ندارد.

رئیس جمهور ویلیام روتو گفت آموزه های مکنزی با هر دین معتبری مغایرت دارد.

روتو که در یک رویداد عمومی غیرمرتبط در خارج از نایروبی صحبت می کرد، گفت: “آقای مک کنزی… وانمود می کند و خود را به عنوان یک کشیش معرفی می کند در حالی که در واقع یک جنایتکار شنیع است.”

او گفت که به سازمان‌های مربوطه دستور داده است تا به علت اصلی آنچه رخ داده است دست یابند و با “افرادی که می‌خواهند از دین برای پیشبرد ایدئولوژی عجیب و غیرقابل قبول در جمهوری کنیا استفاده کنند که باعث تلفات غیرضروری زندگی می‌شود” برخورد کنند.

وزیر کشور کیندیکی روز یکشنبه در توییتی گفت که کل جنگل توسط پلیس محاصره شده و “صحنه جنایت” اعلام شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیت خود گفت که این حادثه “وحشیانه ترین سوء استفاده از حقوق بشر برای آزادی مذهب در قانون اساسی است”.

او گفت: «تا زمانی که دولت به آزادی مذهبی احترام می‌گذارد، مسئولین باید با «مجازات شدید» مواجه شوند. باید مقررات سخت گیرانه تری وجود داشته باشد [including self-regulation] از هر کلیسا، مسجد، معبد یا کنیسه ای که به جلو می رود.”

مک کنزی پیش از این دو بار در سال 2019 و در ماه مارس سال جاری در ارتباط با مرگ کودکان دستگیر شده بود. او هر بار با قرار وثیقه آزاد می شد و هر دو پرونده همچنان در دادگاه است.



[ad_2]