پلیس هند برای جلوگیری از راهپیمایی کشاورزان از گاز اشک آور و توپ آب استفاده می کند | هند

[ad_1]

هزاران کشاورز معترض در طی راهپیمایی علیه قوانین جدیدی که می ترسیدند به نفع شرکت ها باشد ، با پلیس درگیر شدند.

پلیس در هند برای جلوگیری از ورود اعتراض به مرکز شهر ، با شلیک چندین گلوله اشک آور و استفاده از آب از هزاران کشاورز در حومه دهلی نو پایتخت استفاده کرد.

کشاورزان معترض هندی روز جمعه در جریان راهپیمایی به پایتخت بر خلاف قوانین جدید با پلیس درگیر شدند که فروش محصولات خود را مستقیماً به خریداران خصوصی و انعقاد قرارداد با شرکت های خصوصی برای کشاورزان آسان می کند.

اما کشاورزان از ترس اینکه این قوانین آنها را در معرض آسیب پذیری شرکت های بزرگ قرار دهد ، خواهان لغو لوایحی هستند که در ماه سپتامبر توسط پارلمان هند تصویب شد.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که در حالی که هزاران نفر در برابر موانع موج دار با پرچم و چوب دست و پنجه نرم می کنند ، پرتوهای دود و برخی از مردم به سمت پلیس سنگ پرتاب می کنند. برخی با تراکتورهای نزدیک موانع رانندگی می کردند.

شعله های آتش ناشی از گاز اشک آور شلیک شده توسط پلیس برای جلوگیری از ورود کشاورزان به دهلی [Danish Siddiqui/Reuters]

کشاورز معترض Sucrampal Diana گفت: “اگرچه پلیس سعی کرد با زور ، موانع حامل آب و آب به ما مانع شود ، اما ما تصمیم گرفتیم که مسیر را حفظ کنیم تا مطمئن شویم دولت به صدای میلیون ها کشاورز گوش می دهد.”

متروی دهلی در یک پست توئیتری گفت ، تلاش برای جلوگیری از سوار شدن قطارها به معترضان ، خدمات قطار حومه ای به دهلی نو متوقف شده است.

این درگیری ها یک روز پس از آن رخ می دهد که پلیس در همسایگی هاریانای دهلی نو ، به رهبری حزب نخست وزیر نارندرا مودی ، بهاراتیا جاناتا (BJP) ، از گاز اشک آور و توپ آب برای پراکنده کردن کشاورزان تلاش می کند تا به پایتخت بروند.

کشاورزان ، بیشتر آنها از ایالت شمالی پنجاب ، توانستند محاصره پلیس را بشکنند و روز پنجشنبه به مرز دهلی نو حرکت کنند ، اما اجازه عبور از پایتخت را ندارند.

در همین حال پلیس دهلی نو از دولت شهر اجازه استفاده از استادیوم ها به عنوان زندان های موقت را خواسته است ، زیرا به نظر می رسد این امر مانع از تظاهرات کشاورزان در پایتخت می شود ، آژانس محلی PTI گزارش داد.

مردم در حال دور شدن از گاز اشک آور است که توسط پلیس در مرز سینگو منتشر شده است [Danish Siddiqui/Reuters]

براساس قوانینی که مودی آن را حوزه کشاورزی می نامد ، کشاورزان آزاد هستند که به جای بازارهای عمده فروشی تحت نظارت دولت ، جایی که کشاورزان از حداقل قیمت حمایت (SME) اطمینان دارند ، محصولات خود را در هر مکان ، از جمله به خریداران بزرگ شرکت ها بفروشند. ، دولت محصولات کشاورزی را خریداری می کند.

این قانون همچنین به کشاورزان اجازه می دهد تا در گامی که دولت امیدوار است سرمایه گذاری در بخش خصوصی را برای این بخش که سالهاست با مشکل دست و پنجه نرم می کند ، با شرکتهای خصوصی قرارداد ببندند.

بسیاری از سازمان های کشاورزان با این قانون جدید مخالفت می کنند و می گویند این قانون تولید کنندگان کوچک را با قدرت کمی در بازار ترک خواهد کرد. آنها همچنین می ترسند که دولت سرانجام پشتیبانی قیمت (SGP) برای گندم و برنج را پس بگیرد.

دولت می گوید هیچ برنامه ای برای حذف بازارهای عمده فروشی وجود ندارد.

هدف این قانون جدید این بود كه بخش كثیری از كشاورزی را با آزاد كردن كشاورزی كه می خواهند مستقیماً به خرده فروشان بزرگی مانند Walmart بفروشند ، كارآمدتر سازد.

با این حال ، منتقدان می گویند این تغییرات خرید غلات با قیمت های تضمینی دولت را پایان می دهد و کشاورزان را در برابر بازار آسیب پذیر می کند.

پلیس از دولت دهلی اجازه استفاده از استادیوم ها به عنوان زندان های موقت را خواسته است ، که به نظر می رسد راهپیمایی کشاورزان را خنثی می کند [Anushree Fadnavis/Reuters]



[ad_2]