پوتین می گوید پناهندگان سوری باید برگردند ، کشور را بازسازی کنند خاورمیانه

[ad_1]

در گفتگو با اسد ، رهبر روسیه ، که نیروهای خود را برای پشتیبانی از نیروهای سوریه اعزام کرده است ، اظهار داشت که مناطق وسیعی از کشور جنگ زده از صلح برخوردار هستند.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه گفت که میلیون ها پناهنده سوری برای کمک به بازسازی کشور باید بازگشت به خانه خود را آغاز کنند ، گفت مناطق بزرگ از آرامش نسبی برخوردار هستند.

به گفته ناظران از سوریه و بسیاری از کشورهای غربی ، شرایط کنونی در کشور جنگ زده برای بازگشت دسته جمعی پناهندگان مساعد نیست.

روسیه یکی از بازیگران اصلی جنگ داخلی بوده و نیروهای وفادار به بشار اسد رئیس جمهور سوریه را تقویت کرده و بارها به قتل غیرنظامیان متهم شده است.

اظهارات پوتین در روز دوشنبه در یک مصاحبه ویدیویی با اسد پیش از یک کنفرانس بین المللی دو روزه درباره پناهندگان در دمشق بود که قرار بود از روز چهارشنبه آغاز شود.

این نشست جنجالی که توسط مسکو برگزار شد ، مورد انتقاد مقامات سازمان ملل و آمریکا قرار گرفته است.

پوتین در یک تماس ویدیویی گفت که “تروریسم بین المللی تقریباً نابود شده و بازگشت به زندگی غیرنظامی باید به تدریج آغاز شود.”

روسیه و دولت سوریه گروه های شورشی سوریه را “تروریست” می خوانند.

پوتین همچنین به اسد گفت که توافق درگیری در سوریه باید شامل بازگشت پناهندگان و آوارگان مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل باشد. وی افزود که پناهندگان “افراد در سن کار هستند و باید برای بازسازی کشور خود تلاش کنند”.

قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل ، که در دسامبر 2015 تصویب شد ، جدول زمانی برای مذاکرات و آتش بس را تعیین می کند که هرگز محقق نشده است.

رسانه های دولتی سوریه یک تماس تصویری از پوتین اسد با دوبله عربی از نظرات پوتین به روسی پخش کردند.

جنگ نه ساله میلیون ها نفر را آواره و نزدیک به 500000 نفر را به کام مرگ کشاند و سوریه را – با جمعیت 23 میلیون نفری قبل از جنگ – به مناطق رقیب کنترل شده توسط گروه های مختلف تحت حمایت بازیکنان منطقه ای یا بین المللی تبدیل کرد.

حدود 5.6 میلیون سوری مجبور به ترک کشور خود شدند ، در حالی که 6 میلیون نفر دیگر آواره داخلی شدند.

مداخله روسیه در درگیری های طولانی مدت در سال 2015 باعث افزایش تعادل به نفع نیروهای وفادار به اسد شد.

از آن زمان ، نیروهای سوری مناطق وسیعی از شورشیان را که اکنون استان ادلب در شمال غربی را کنترل می کنند ، تصرف کردند. در همین حال ، جنگنده های کرد تحت حمایت آمریکا مناطقی از شرق کشور را کنترل می کنند.

روند سیاسی مورد حمایت سازمان ملل ماه ها متوقف شده است و بسیاری از کشورهای غربی دمشق را مسئول جلوگیری از پیشرفت می دانند.

پیش از کنفرانس دمشق ، هنوز مشخص نیست که آیا برخی از کشورها که بیشترین تعداد پناهندگان سوری را میزبانی می کنند ، مانند ترکیه ، در آن شرکت می کنند.

سوریه ترکیه را که از مخالفان مسلح اسد حمایت می کند ، به استقرار غیرقانونی نیروهای خود در خاک سوریه تحت کنترل شورشیان متهم می کند.

لبنان که میزبان بیشترین سرانه پناهجویان سوری در جهان است ، گفته است که هیئت کوچکی را به این کشور اعزام خواهد کرد.

ریچارد میلز ، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل ماه گذشته گفته بود كه این كنفرانس با هماهنگی سازمان ملل یا كشورهایی كه بیشترین تعداد پناهندگان را میزبانی كرده اند برگزار نشده است و از كشورها می خواهد كه آن را تحریم كنند.

اسد در یک تماس ویدئویی گفت: “این کنفرانس فقط آغازی برای حل این مشکل بشردوستانه است” و افزود که مانع اصلی در بازگشت پناهندگان تحریم های غرب است که وی آن را “غیرقانونی و ناعادلانه” توصیف کرد.



[ad_2]