پیامدهای COVID-19 برای دهه های آینده: رئیس سازمان ملل اخبار

[ad_1]

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش روز پنجشنبه هشدار داد که جهان می تواند برای دهه های آینده با پس لرزه های بیماری همه گیر COVID-19 مبارزه کند ، حتی اگر واکسن ها به سرعت تصویب شوند.

گوترش در سخنرانی در اولین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره بیماری همه گیر ویروس کرونا ، از پیشرفت سریع علمی استقبال کرد ، اما هشدار داد که واکسیناسیون نوعی دارو برای بیماری های مingثر در این سیاره نیست.

“بیایید گول نخوریم. واکسن نمی تواند خساراتی را که برای سالها ، حتی دهه های آینده باقی خواهد ماند ، از بین ببرد. ” “فقر شدید در حال افزایش است ، تهدید به قحطی در حال ظهور است. ما با بزرگترین رکود جهانی طی هشت دهه روبرو هستیم. “

وی گفت COVID-19 – که باعث کشته شدن نزدیک به 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان شده است – سایر چالش های طولانی مدت ، از جمله نابرابری و تغییرات آب و هوایی را تشدید کرده است.

رهبران یا مقامات ارشد بیش از 100 کشور از طریق سخنرانی های کوتاه و از پیش ضبط شده در اجلاس سازمان ملل شرکت می کنند ، اما دیپلمات ها انتظار ندارند که گردهمایی دو روزه مجازی بلافاصله به تصمیمات مهم منجر شود.

“رد واقعیتها”

گوترش بار دیگر فراخوان خود را مبنی بر در نظر گرفتن واکسن ها به عنوان “کالای عمومی جهانی” که در سراسر جهان مشترک است ، تکرار کرد. وی خواستار کمک برای پر کردن کسری بودجه 4.3 میلیارد دلاری طی دو ماه آینده شد.

بیش از 180 کشور به Covax پیوسته اند ، این همکاری جهانی است که با تولید کنندگان برای توزیع مساوی واکسن ها همکاری می کند.

استثنائات اصلی ایالات متحده است که در راس تحقیقات است و رئیس جمهور معزول دونالد ترامپ می خواهد ابتدا آمریکایی ها را واکسینه کند و روسیه که واکسن خود را رونمایی کرده اما با بدبینی روبرو شده است.

ترامپ با مقصر دانستن قربانیان سنگین COVID-19 در ایالات متحده ، از سازمان بهداشت جهانی خارج شد و گفت در مراحل اولیه بحران در چین پذیرفته شده است.

گوترش به شدت از عملکرد بدنه سازمان ملل دفاع کرد و گفت که توصیه های آن “باید مبنایی برای یک واکنش جهانی هماهنگ باشد.”

“در بعضی شرایط ، رد واقعیت ها و ناآگاهی از رهنمودها وجود داشت. و وقتی کشورها به مسیر خود می روند ، ویروس به هر جهتی می رود “.

“پایان رنج”

ولکان بزکیر ​​، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که جهان در تلاش است تا یک سازمان رهبری و اقدام جهانی “برای مقابله با بزرگترین چالش امروز جهان ما”.

وی گفت: “وقت آن نیست که انگشت بکشیم.” “ما در اینجا جمع شده ایم تا راه را برای هموار کردن و پایان دادن به رنج افرادی که به آنها خدمت می کنیم ، پایان دهیم.”

کارگران قبل از بازسازی ساختمانی در شاه علم ، خارج از کوالالامپور ، مالزی ، نماز می خوانند [File: Ahmad Yusni/EPA-EFE]

نزدیک به 100 رهبر جهان و دهها وزیر دولت قرار است در جلسه ویژه عمدتا مجازی که با بزکیر ​​آغاز شد ، وی از سفیران و دیپلمات های نقابدار 193 کشور عضو سازمان ملل در سالن اجتماعات خواست که در سکوت ادای احترام کنند. 5 میلیون نفر که جان خود را به علت COVID-19 از دست دادند.

رئیس جلسه جلسه را “آزمایشی برای چندجانبه گرایی” خواند و گفت كه جهان باید این مسئله را روشن كند – برای اطمینان از دسترسی عادلانه و منصفانه به واكسن های COVID-19 ، برای “محافظت از آسیب پذیرترین كشورها” و تأمین منابع كافی برای بهبود اقتصادی بیش از سطح قبل از همه گیری.

“بحران نقدینگی”

گوترش از اقدامات برای کمک به کشورهای در حال توسعه استقبال کرد ، اما با بیان اینکه بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​مجبورند یکی از ارائه خدمات اولیه به مردم یا خدمات خود را انتخاب کنند ، گفت: “آنها کاملاً برای مقیاس این بحران ناکافی هستند”. بدهی ها وی گفت: “آنها برای حمایت از” بحران نقدینگی “به پشتیبانی فوری نیاز دارند.

از جمله رهبران جهان كه قرار است در این جلسه سخنرانی كنند ، امانوئل مكرون ، رئیس جمهور فرانسه ، آنگلا مرکل ، نخست وزیر آلمان ، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن ، سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی و چارلز میشل رئیس اتحادیه اروپا هستند.

الکس هازارد وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی ایالات متحده را نمایندگی خواهد کرد.

جلسه جمعه سه پنل مجازی را شامل می شود ، اولین واکسن – پاسخ سازمان ملل به COVID-19 ، واکسن دوم ، شامل نمایندگان تولید کنندگان BioNTech و دانشگاه آکسفورد-AstraZeneca و شتاب دهنده ACT WHO ، که برای دستیابی به آن تلاش می کند واکسن برای فقیرترین مردم جهان

آخرین صفحه برای بازیابی از COVID-19 است. انتظار می رود Tedros Adhanom Gebreesus رئیس WHO در هر سه پنل شرکت کند.



[ad_2]