چرا وکیل ترامپ در لهستان علیه حقوق زنان می جنگد؟ | لهستان

[ad_1]

در تاریخ 30 اکتبر ، بیش از 100000 نفر در خیابانهای پایتخت لهستان ، ورشو به تظاهرات علیه حکم دادگاه پرداختند که می تواند زمینه را برای تقریباً ممنوعیت سقط جنین در کشوری که از قبل سختگیرانه ترین قوانین اروپا در زمینه سقط جنین را دارد ، تظاهرات کنند. در حالی که این تجمع – بزرگترین تجمع در تاریخ اخیر لهستان – که عمدتا مسالمت آمیز بود ، معترضین با حملات گروههای فعال راستگرای راست که سعی داشتند راهپیمایی خود را با زور متوقف کنند ، روبرو شدند.

دادگاه قانون اساسی لهستان در 22 اکتبر رأی داد که قانون موجود اجازه سقط جنین آسیب دیده با قانون اساسی “ناسازگار” است و رایج ترین دلیل قانونی سقط جنین در یک کشور عمدتا کاتولیک را رد می کند. رای دادگاه قانون اساسی پس از انتشار در روزنامه رسمی ، تمام سقط جنین را ممنوع می کند ، مگر در موارد تجاوز جنسی و محارم ، یا هنگامی که جان مادر در خطر است.

فعالان فمینیست و راست افراطی در سراسر جهان از نزدیک شاهد درامی هستند که در لهستان در جریان است ، زیرا این فقط تاریخ لهستان نیست. کشور اروپای شرقی تنها آخرین نقطه داغ در جنگ جهانی علیه حقوق زنان است.

به عنوان مثال کسانی که برای جلوگیری از دسترسی زنان لهستانی به سقط جنین قانونی و قانونی تلاش می کنند ، یکی از وکلای شخصی رئیس جمهور دونالد ترامپ ، جی سکولوف است.

وكیل رئیس جمهور مستعفی آمریكا با رحم زنان لهستانی چه مشاغلی دارد؟

سکولوف – که در جریان استیضاح از ترامپ دفاع کرد و اکنون تلاش های دولت خود را برای بطلان پیروزی جو بایدن در دادگاه های ایالات متحده رهبری می کند – مشاور ارشد مرکز عدالت و قانون آمریکا (ACLJ) است ، یک گروه فوق محافظه کار است که ده ها سال صرف کرده است میلیون ها دلار تبلیغات گسترده علیه حقوق زنان و افراد LGBTIQ در سراسر جهان. ماه گذشته ، OpenDemocracy ، سازمانی که ما در آن کار می کنیم ، برای اولین بار از مقیاس “خیره کننده” چنین هزینه هایی رونمایی کرد.

از سال 2007 ، ده ها گروه راست گرای مسیحی مستقر در ایالات متحده حداقل 280 میلیون دلار “پول تاریک” در سراسر جهان هزینه کرده اند. این گروه ها مخفیانه کار می کنند – آنها اهداکنندگان آنها را فاش نمی کنند و یا جزئیات دقیقاً نحوه خرج کردن پول خود در خارج از کشور را فاش نمی کنند. گروه سکولوف بیش از هرجای دیگر در خارج از ایالات متحده در اروپا هزینه کرده اند. در لهستان ، درست چند روز قبل از اعلام تصمیم جنجالی ، ACLJ استدلال های قانونی را به منظور ممنوعیت سقط جنین در موارد ناهنجاری های کشنده جنین به دادگاه قانون اساسی ارائه داد.

“عواقب وحشتناک”

مونیکا ، یک زن لهستانی که در ماه فوریه سقط جنین انجام داد پس از آنکه جنینی که او حمل می کرد با ناهنجاری مهلکی روبرو شد ، به ما گفت که اگر تصمیم دادگاه قانون اساسی فقط چند ماه قبل بود ، “او در یک وضعیت غم انگیز قرار می گرفت” .

وی گفت: “دسترسی به سقط جنین در مواردی مانند من مربوط به سلامت روحی و جسمی زنان است.” مونیکا می ترسد که “عواقب وحشتناک” تصمیم دادگاه شامل “قلب شکسته مادرانی شود که مجبور به ادامه این حاملگی ها و تماشای مرگ فرزندان خود هستند”.

تلاش های فعالان حقوق زنان لهستانی و متحدان بین المللی آنها برای مخالفت با اجرای حکم دادگاه قبلاً نتیجه داده است. رئیس جمهور لهستان ، آندره دودا گفته است که او معتقد است زنان باید در موارد نشانگرهای زایمان حق سقط جنین را داشته باشند. و دولت راست گرای این کشور تصمیم گرفته است تا اجرای حکم دادگاه قانون اساسی را به تأخیر بیندازد و گفت: “خوب است که برای گفتگو مدتی وقت بگذارید” – اگرچه برخی از بیمارستان ها از زنان متقاضی سقط جنین امتناع کرده اند.

در همین حال ، دفتر اروپایی گروه سکولوف “تصمیم تاریخی” را ستود. اتحادیه دفاع از آزادی (ADF) ، یکی دیگر از حق مسیحیان مستقر در آمریکا ، وابسته به دولت ترامپ ، با انتشار یک خبرنامه به پیروان خود گفت: تصمیم لهستان به آن “دلیلی برای جشن گرفتن” داده است. مقامات ADF در زمان ریاست جمهوری ترامپ سمت های مهمی در دولت ایالات متحده داشتند و رئیس اجرایی آن ، مایکل فاریس ، فقط در دعوت به یک رویداد کاخ سفید حضور داشت که در آن ترامپ امی کانی بارت را به عنوان نامزد دیوان عالی کشور اعلام کرد.

متحدان ترامپ در راست مسیحیان سالها بود که بودجه حملات علیه حقوق زنان در سراسر جهان را تأمین می کردند. با هم ، ACLJ و ADF از سال 2007 حداقل 30 میلیون دلار در اروپا هزینه کرده اند و حداقل در 50 دادخواست اروپایی مداخله کرده اند.

این فعالیت ها قبل از ریاست جمهوری ترامپ است و هر دلیلی وجود دارد که انتظار داشته باشیم بیش از زمان حضور وی در کاخ سفید باشد. زیرساخت های جهانی که این گروه ها ساخته اند شامل دفاتر آجر و شیشه و نیروهای لابی گر است که هیچ یک از آنها یک شبه از بین نمی روند.

این گروهها در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که جوامع در سراسر جهان بر اساس خطوط مردسالارانه استوار ساخته شده اند و پیروزیهای جنبشهای فمینیستی برعکس شده است. این گروه ها علاوه بر مخالفت با حقوق سقط جنین ، وقت و هزینه خود را نیز صرف چالش دستیابی اروپاییان به پیشگیری از بارداری و طلاق کرده اند.

آنها می ترسند دادگاه های اروپا از صدور احكام مترقی در مورد این مسائل جلوگیری كنند ، از این ترس كه این احكام سرانجام می توانند دادگاه های داخلی را به این امر القا كنند. وکلای ADF گفتند که آنها در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که “نمونه های بد اروپایی در اروپا و سپس از آن طرف دریا به آمریکا گسترش نیابد”. نمایندگی گروه Sekulov در دادگاه لهستان تا حدی کپی شده و از بیانیه قبلی ضد سقط جنین ارسال شده است که در سال 2017 به یک گروه کاری سازمان ملل در زمینه حقوق بشر ارسال شده است. دادگاه حقوق بشر اروپا.

تهدید برای زنان در یک کشور تهدید برای زنان در همه جا است

جنگ جهانی علیه حقوق زنان در قرن بیست و یکم اینگونه به نظر می رسد: این جنگ بی رحمانه است و توسط گروه هایی انجام می شود که دارای پیوندهای سیاسی قوی و جیب های عمیق پر از پول تاریک هستند.

در آستانه انتخابات ایالات متحده ، تصور می کنید متحدان ترامپ بیش از حد مشغول مداخله در خودمختاری بدنی زنان لهستانی هستند. اما این بنیادگرایان مسیحی یک برنامه جهانی بلند مدت دارند که به ندرت تحت تأثیر حوادث واشنگتن قرار نمی گیرند.

بنابراین ، حتی پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن ، هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم متحدان بنیادگرای مسیحی ترامپ اقدامات تخریبی خود را در اروپا متوقف کنند – این خبر خوبی برای زنان و دموکراسی است.

در حقیقت ، موفقیت یا عدم موفقیت این گروه ها در اروپا به تصمیماتی که رأی دهندگان آمریکایی در یک انتخابات معین می گیرند بستگی ندارد. این به اروپایی ها بستگی دارد. رسانه های اروپایی باید همان تحرکاتی را که در مورد سایر تهدیدهای دموکراسی اعمال می شود ، بررسی کنند. دولت ها و نهادهای اروپایی نیز باید توجه بیشتری داشته باشند. حوادث لهستان نشان می دهد که چه چیزی برای کل اروپا و فراتر از آن در معرض خطر است.

فعالان خط مقدم لهستان مدتهاست که از حمله به حقوق زنان در این کشور آگاه هستند. به همین دلیل آنها تقریباً یک سال پیش یک شبکه فرامرزی به نام سقط جنین بدون مرز برای کمک به زنان لهستانی برای مراقبت از سقط جنین در اینترنت یا خارج از کشور راه اندازی کردند.

آنها همچنین می دانند که وکیل ترامپ چه کاری انجام می دهد: اینکه تهدید علیه زنان در یک کشور تهدیدی برای زنان در همه جا است. مقابله با این جنبش های ضد دموکراتیک ، هر کجا که باشد ، و به چالش کشیدن یکی از سلاح های مورد علاقه آنها – پنهان کاری – برای اینکه بخواهیم از پیشرفت ناتمام اروپا در قبال حقوق بشر جهانی و برابری جنسیتی دفاع کنیم ، ضروری است.

نظرات بیان شده در این مقاله از دیدگاه نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]