چهار کشته در حملات هوایی روسیه در آستانه روز پیروزی: اوکراین | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

مقامات اوکراینی اعلام کردند که در جریان حملات هوایی روسیه به دلیل انجام یکی از بزرگترین حملات پهپادی و موشکی خود در هفته های اخیر، چهار نفر در اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد حملات هواپیماهای بدون سرنشین در شبانه روز به 127 هدف در شمال، جنوب و شرق اوکراین اصابت کرد و سه غیرنظامی کشته شدند.

در کیف پایتخت، مقامات گفتند پدافند هوایی اوکراین 35 پهپاد شاهد ایرانی را سرنگون کرد. سرگئی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف، گفت که پنج نفر بر اثر سقوط آوار از یک پهپاد مجروح شدند.

شهردار ویتالی کلیچکو در تلگرام گفت که بقایای یک پهپاد همچنین به یک ساختمان مسکونی دو طبقه در منطقه سویاتوشینسکی غربی کیف اصابت کرد.

به گفته مقامات محلی، در جنوب، بمب افکن های دوربرد هشت موشک کروز را در منطقه اودسا شلیک کردند که به گفته مقامات محلی، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

INTERACTIVE - پهپاد SHAHED 136

این حملات بخشی از بزرگترین گروه پهپادها در عملیات هوایی تازه روسیه بود که 10 روز پیش آغاز شد.

اوکراین گفت نیروهای روسیه آخرین فشارها را برای تصرف شهر شرقی باخموت به موقع برای روز پیروزی روز سه شنبه، مراسم بزرگداشت سالانه پیروزی شوروی بر آلمان نازی در سال 1945 انجام می دهند.

چارلز استراتفورد، خبرنگار الجزیره، در گزارشی از کی یف گفت: «این حملات یک روز قبل از یک روز بسیار نمادین و مهم برای روسیه انجام می شود.

ما می دانیم که فشار زیادی بر واگنر و نیروهای روسی در باخموت و اطراف آن وجود دارد تا قبل از فردا کنترل کامل شهر محاصره شده را در دست بگیرند – نوعی تعطیلات برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور در روز پیروزی.

در منطقه شرقی دونتسک، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، که تهدید به ترک شهر باخموت و توقف جنگ به دلیل کمبود سلاح و مهمات کرده بود، ظاهراً عقب نشینی کرد و گفت که نیروهای مزدور او اکنون منابع لازم را دارند. آنها نیاز دارند.

روز پیروزی

مسکو در حال آماده شدن برای یک رژه نظامی است که محور اصلی جشن های روز پیروزی در سراسر روسیه است، اما حداقل 21 شهر چنین رویدادهایی را لغو کرده اند. مقامات منطقه ای به طور مبهم «وضعیت فعلی» را دلیل عدم برگزاری این جشن ها عنوان کردند.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مسکو و سن پترزبورگ ممنوع است. هفته گذشته، روسیه اوکراین را به حمله پهپادی به کرملین متهم کرد که مناره‌های آن بر فراز محل رژه برجستند.

روز پیروزی
موشک‌های ضدهوایی و توپخانه‌های ضدهوایی Panzer-S در جریان تمرین رژه نظامی روز پیروزی از میدان سرخ مسکو عبور می‌کنند. [File: Dimitar Dilkoff/AFP]

در همین حال، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، پیش نویس قانونی را به پارلمان ارسال کرد که به این کشور پیشنهاد کرد تعطیلات روز پیروزی را لغو کند تا از روسیه فاصله بگیرد. در عوض، او یک روز یادبود و پیروزی بر نازیسم در جنگ جهانی دوم را در 8 می و یک روز اروپا در 9 مه را به نشانه “وحدت تمام اروپاییانی که نازیسم را نابود کردند” پیشنهاد کرد.

زلنسکی گفت: «با یادآوری قهرمانی میلیون‌ها اوکراینی در این جنگ علیه نازیسم، همان قهرمانی را در اقدامات امروز سربازانمان می‌بینیم».

وی با تشبیه تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در سال گذشته به نازی ها گفت: «متاسفانه شر بازگشته است.

اگرچه اکنون یک متجاوز متفاوت است، اما هدف یکی است – بردگی یا نابودی.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که معتقد است کهنه سربازان در اوکراین هنوز 9 می را یک روز مقدس می دانند.

در جاهای دیگر، مقامات روسیه در منطقه Zaporizhia به دلیل آنچه به گفته آنها افزایش گلوله باران اوکراین بود، شروع به تخلیه ساکنان کردند.

اما در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره زمان آغاز عملیات متقابل مورد انتظار اوکراین که بسیاری از تحلیلگران گمان می‌کنند در زاپوروژیه انجام خواهد شد، افزایش یافته است.

[ad_2]