چین اقدامات ضد دامپینگ را بر شراب استرالیایی اعمال کند اخبار استرالیا

[ad_1]

وزارت بازرگانی روز جمعه اعلام كرد ، چین در اقدامی كه احتمالاً موجب تشدید تنش های تجاری و دیپلماتیک بین پكن و كانبرا می شود ، از 28 نوامبر اقدامات ضد دامپینگ موقتی را علیه شراب وارد شده از استرالیا اعمال خواهد كرد.

واردکنندگان مظنون به واردات محصولاتی که برای دستیابی به سهم خود در بازار زیر قیمت فروخته می شوند – روندی که به عنوان دامپینگ شناخته می شود – باید سپرده هایی را به سازمان گمرک چین بپردازند که براساس نرخ های مختلف محاسبه می شود طبق این بیانیه ، این مرجع برای شرکت های مختلف تعیین کرده است.

این تعرفه ها سه ماه بعد از آغاز تحقیقات ضد دامپینگ و ضد یارانه ای چین در مورد شراب استرالیا و به دنبال آن اقدامات دیگری برای ممنوعیت واردات از زغال سنگ به مس به جو در سال جاری صادر شد.

پس از اینکه کانبرا خواستار تحقیق بین المللی در مورد ریشه ویروس کرونا شد ، آخرین اقدام پکن در حالی رخ داده است که روابط سیاسی بین کشورها رو به وخامت است.

چین بزرگترین بازار صادرات شراب استرالیا است و همچنین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است ، با تجارت دو طرفه به ارزش 235 میلیارد دلار استرالیا (170 میلیارد دلار) در سال گذشته.

[Bloomberg]

چین در ماه آگوست به درخواست انجمن الکل چین تحقیقات ضد دامپینگ در مورد واردات شراب استرالیا را آغاز کرد. در اوایل این ماه ، انجمن خواستار تعرفه های گذشته نگر برای واردات شراب استرالیا شد.

براساس بیانیه وزارت تجارت ، سپرده های ضد دامپینگ اعلام شده در روز جمعه از 107.1 درصد تا 212.1 درصد است.

درصد مورد نیاز شراب گنج 169.3٪ است که بالاترین میزان در بین شرکتهای شراب سازی است که در بیانیه ذکر شده است.

ضربه ای به شراب گنج

سهام Treasury Wine Estates Ltd استرالیا ، بزرگترین شراب ساز در جهان ، بیش از 13 درصد سقوط کرد تا اینکه به دلیل معاملات تا زمان انتشار به حالت تعلیق درآمد.

[Bloomberg]

این شرکت گفت در حال بررسی جزئیات اقدامات موقت “اضطراری” برای به روزرسانی بازار است.

تونی باتاگلین ، مدیرعامل گروه صنعت انگور و شراب استرالیا ، با اشاره به اینکه هنوز بیانیه چین را ندیده است ، گفت: “ما معتقد نیستیم که موردی برای پاسخ وجود دارد ، بنابراین بدون دیدن جزئیات ، کاملاً ناامیدکننده است.”

وزارت بازرگانی چین مشخص نکرده است که این اقدامات چه مدت طول می کشد. وی گفت که نمونه های چندین شرکت استرالیایی از جمله Treasury Wines ، Casella Wines و Australia Swan Vintage را بررسی کرده است.

وزیر کشاورزی استرالیا ، دیوید لیتل پراود به خبرنگاران گفت: “بدیهی است که ما به شدت از این دفاع خواهیم کرد” ، و افزود که این تعرفه ها “کاملا رسوا” بودند.

وی افزود: “ما تمام فرصت های موجود از طریق WTO را از بین خواهیم برد.”

سخنگوی وزیر تجارت استرالیا سیمون بیرمنگام بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آموزش یک درس به استرالیا

از سال 2018 که کانبرا ساخت Huawei Technologies در ساخت شبکه تلفن همراه 5G خود را ممنوع کرد ، این دو کشور در بن بست قرار گرفته اند. خواست نخست وزیر اسکات موریسون برای بررسی ریشه های شیوع ویروس کرونا ، به شکایات اضافه شد ، اقدامی که باعث غرور چین شد و انتقاداتی را در مورد اینکه استرالیا دست نشانده ایالات متحده است ، برانگیخت.

جان بلاکسلند ، افسر سابق اطلاعاتی که اکنون استاد امنیت بین المللی در دانشگاه ملی استرالیا است ، گفت: “این آخرین ضربه دولت چین نشان می دهد که پکن مصمم است درسی را که می تواند در سراسر جهان طنین انداز شود ، به استرالیا بدهد.” آژانس بلومبرگ

“گرچه برای استرالیا مهم است که تسلیم این فشار نشود ، اما همچنین نشان می دهد که تاجران این کشور چاره ای جز کالیبراسیون و تنوع سریع بازارهای خود ندارند.”

موریسون در این هفته با سخنرانی با تمجید از چین بخاطر نجات مردم از فقر ، تلاش کرد فشارهای خود را کاهش دهد. به گفته وی ، استرالیا خواهان روابط “سودمند متقابل” بود و اصرار داشت كه دولت وی در كنار آمریكا برای مهار چین طرف نخواهد بود. وزارت خارجه پکن “نظرات مثبت” را یادداشت کرد.



[ad_2]