چین اقدامات قانونی علیه “تجزیه طلبان سرسخت تایوان” را سنجیده است چین

[ad_1]

این اقدام می تواند منجر به تلاش پکن برای اقدامات قانونی علیه رئیس جمهور منتخب دموکراتیک تایوان ، تسای یینگ ون شود.

دولت روز چهارشنبه اعلام کرد ، چین در حال بررسی لیست سیاه هواداران “سرسخت” استقلال تایوان است ، در آن پکن می تواند تلاش کند تا علیه رئیس جمهور منتخب دموکراتیک “تسای یینگ ون” اقدامات قانونی انجام دهد.

تایوان این طرح را محكوم كرد پس از آنكه روزنامه ماه كونگ پائو ، طرفدار پكن در هنگ كنگ ، این ماه اولین گزارش را در مورد آن منتشر كرد. تابلوی چینی گلوبال تایمز گفت این لیست می تواند مقامات ارشد دولت تایوان را شامل شود.

چین ادعا می کند تایوان خودگردان است و به عنوان قلمرو خود اداره می شود. دولت تایوان می گوید این جزیره اکنون کشوری مستقل به نام جمهوری چین است که نام رسمی آن است ، اگرچه چین این موقعیت را رد می کند.

زو فنگلیانگ ، سخنگوی دفتر امور تایوان چین ، گفت “لیست جداشدگان سرسخت تایوان” که اکنون در دست بررسی است ، تعداد بسیار کمی از طرفداران استقلال و حمایت کنندگان مالی را هدف قرار داده است.

وی در یک نشست خبری منظم در پکن گفت: “این امر به طور کامل برای اکثر هموطنان تایوانی انجام نمی شود.”

رئیس جمهوری تایوان ، تسای اینگ ون ، در مراسم جشن روز ملی در 10 اکتبر سال 2020 در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در تایپه ، تایوان سخنرانی کرد. [File: Ann Wang/ Reuters]

زو جزئیات یا مهلتی را بیان نکرد و فقط گفت که پکن “اقدامات هدفمند مجازات شدید مطابق با قانون” را برای کسانی که طرفداران سرسخت استقلال می دانند ، انجام خواهد داد.

رسانه های چینی گفته اند كه می تواند از قانون ضد تجزیه 2005 ، كه اگر چین تشخیص دهد تایوان استقلال خود را اعلام كرده و همچنین قانون امنیت ملی ، استفاده از زور را به كار می گیرد ، برای تخصیص افراد در این لیست استفاده شود.

هنوز مشخص نیست که این چگونه توسعه می یابد ، زیرا دادگاه های چین صلاحیت رسیدگی در تایوان را ندارند و رهبران دولت تایوان از چین بازدید نمی کنند.

این اقدامات به دنبال وضع قانون جدید امنیت ملی توسط پکن در هنگ کنگ نیمه خودمختار صورت گرفته است که مجازات های ابد را از تجزیه ، براندازی ، “تروریسم” و تبانی با قدرت های خارجی تعیین می کند.

به طور جداگانه ، زو گفت که دادگاه چین این هفته یک تبعه تایوان را به جرم جاسوسی به چهار سال زندان محکوم کرد.

ماه گذشته ، تلویزیون دولتی چین مجموعه ای از برنامه ها را با پخش “اعترافات” تلویزیونی توسط جاسوسان تایوانی پخش کرد که تایوان آن را دام و دلیل دیگر ترس مردم از دیدار از چین توصیف کرد.



[ad_2]