چین به ایالات متحده می گوید که تقویت روابط با تایوان را متوقف کند چین

[ad_1]

واشنگتن و تایپه قرار است در 20 نوامبر مذاکرات مقدماتی اقتصادی را در ایالات متحده برگزار کنند.

پس از اعلام واشنگتن و تایپه در مذاکرات اقتصادی در این ماه ، که دولت تایوان آن را “یک نقطه عطف مهم” در روابط توصیف کرده است ، چین از ایالات متحده خواسته است تا تقویت روابط با تایوان را متوقف کند.

چین جزیره خودگردان تایوان را بدون داشتن حق برقراری روابط رسمی با سایر کشورها ، قلمرو خود می داند و با نگرانی رو به افزایش نحوه پشتیبانی نیروهای تقویت شده ایالات متحده از این جزیره ، از جمله فروش اسلحه جدید و بازدید مقامات ارشد آمریکایی از تایپه را با نگرانی فزاینده ای مشاهده می کند.

دولت وی در جلسه افتتاحیه گفتگوی ایالات متحده و تایوان در مورد رونق اقتصادی در 20 نوامبر اعلام کرد ، تایوان هیئت کوچکی را به سرپرستی معاون وزیر اقتصاد چن چرن چی به واشنگتن می فرستد.

کیت کراچ ، معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امور رشد اقتصادی ، انرژی و محیط زیست ، که با سفر به تایپه در ماه سپتامبر خشم چین را برانگیخت ، ایالات متحده را هدایت خواهد کرد.

وانگ ونبین ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری روزانه در پکن گفت که او با مبادله رسمی بین واشنگتن و تایپه مخالف است.

وی افزود: چین از ایالات متحده خواسته است “تمام مبادلات رسمی یا تماس با تایوان را متوقف كرده و ایجاد روابط اساسی را متوقف كند”.

وزارت خارجه تایوان از مذاکرات استقبال کرد.

“این گفتگو مرحله مهمی در روابط اقتصادی بین تایوان و ایالات متحده است. در این بیانیه آمده است: “این نشان می دهد که تایوان و ایالات متحده همکاری نزدیکتر و گسترده تری را در قالب مشارکت استراتژیک اقتصادی جهانی خود توسعه خواهند داد.”

کراه پس از انتصاب برای هدایت گفتگوی اقتصادی دوجانبه جدید با این جزیره ، عالی ترین مقام وزارت امور خارجه است که طی چهار دهه از تایوان دیدار کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده مایک پمپئو روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که مذاکرات شامل تأمین امنیت زنجیره های تامین امن و امنیت 5G است.

وی افزود: “گفتگو به این معنی است که روابط اقتصادی ما با تایوان ، یک دموکراسی پر جنب و جوش و یک شریک قابل اعتماد ، قوی و رو به رشد است.”

تایوان مدتهاست که به دنبال توافق تجارت آزاد با ایالات متحده است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت دولت وی از این جزیره در تایوان چهره محبوبی است ، دولت تایپه اقداماتی را انجام داده است تا به مردم اطمینان دهد که رئیس جمهور منتخب جو بایدن از آن حمایت خواهد کرد.

تاسای یینگ ون رئیس جمهور تایوان روز چهارشنبه گفت ، به گفته حزب پیشرو دموکراتیک وی ، “ممکن است تغییراتی در دولت و کارکنان ایالات متحده وجود داشته باشد ، اما ما اطمینان داریم که روابط تایوان و ایالات متحده به توسعه خود ادامه خواهد داد.”



[ad_2]