چین سیاست های جدیدی را برای مقابله با سالخوردگی جمعیت معرفی می کند چین

[ad_1]

رسانه های دولتی می گویند چین حمایت گسترده مالی و سیاسی برای تشویق زوجین به داشتن فرزند بیشتر ارائه خواهد داد.

به گفته رسانه های دولتی ، چین قصد دارد اقدامات جدیدی را برای پیشگیری از تولد بیشتر و پرداختن به مسائل مربوط به افزایش سریع جمعیت و کاهش نیروی کار به عنوان بخشی از “برنامه پنج ساله” جدید خود برای 2021-2025 در نظر بگیرد.

به نقل از خبرگان ، روزنامه رسمی چین روز دوشنبه گفت كه دولت چین حمایت گسترده مالی و سیاسی برای تشویق زوجین به داشتن فرزند بیشتر ارائه خواهد داد.

یوان زینگ ، معاون رئیس انجمن جمعیت چین ، به روزنامه گفت: “سیاست های فراگیرتری برای جمعیت برای بهبود باروری ، کیفیت نیروی کار و ساختار جمعیت معرفی می شود.”

این اقدامات شامل مقرون به صرفه تر بودن خدمات کودک و همچنین کاهش محدودیت در تعداد فرزندان زوج های چینی است.

چین “سیاست یک فرزند” بحث برانگیز خود را در سال 1978 ارائه داد و گفت که تلاش ها برای کاهش فقر و توسعه اقتصاد با رشد سریع جمعیت ، به ویژه در حومه روستا ، تضعیف می شود.

اما پرجمعیت ترین کشور جهان در سال 2016 تصمیم گرفت با کاهش محدودیت ها و اجازه دادن به زوجین به فرزند دوم ، برای مقابله با رشد سریع افراد مسن و همچنین کاهش نیروی کار ، صاحب فرزند دوم شود.

برخی از کارشناسان می گویند اکنون باید تمام مرزها را به طور کامل از بین ببرد.

https://www.youtube.com/watch؟v=rKIf6qDrt5s

لو جههوا گفت: “تحقیقات و بحث بیشتر در مورد اینکه چه زمانی سیاست می تواند بیشتر کاهش یابد و تا چه میزان کاهش می یابد – آیا به همه زوجین اجازه داشتن سه فرزند داده می شود یا اینکه به طور کلی سیاست تنظیم خانواده لغو می شود ،” ، استاد مطالعات جمعیت در دانشگاه پکن.

در چین ، تعداد شهروندان 60 ساله و بالاتر در پایان سال گذشته 254 میلیون نفر بود که نمایانگر 18.1٪ از جمعیت است. پیش بینی می شود تعداد آنها تا سال 2025 به 300 میلیون نفر و تا سال 2035 به 400 میلیون نفر برسد و فشار زیادی را بر سیستم بهداشتی و اجتماعی این كشور وارد می كند.

در همین حال ، براساس روند فعلی ، آنها می گویند تعداد افراد در سن کار ممکن است تا سال 2050 200 میلیون نفر کاهش یابد.

علی رغم تسهیل سیاست تک فرزند در سال 2016 ، تعداد متولدین زنده از هر 1000 نفر از 10.94 در سال 2018 به کمترین میزان 10.48 در سال گذشته رسیده است.

روزنامه رسمی حقوقی روزنامه به نقل از کارشناسان دولت گفت: سیاست های با هدف خفه کردن رشد جمعیت باید با سیستمی طراحی شود که برای تقویت باروری طراحی شده است.

ژنگ بینگ ون ، متخصص آکادمی علوم اجتماعی چین گفت: “برای مقابله پیشگیرانه با سالخوردگی جمعیت ، اقدامات فوری برای اصلاح سیاست های تنظیم خانواده در کشور ما و از بین بردن باروری لازم است.”



[ad_2]