چین می گوید که می خواهد استانداردهای مالی سبز خود را بهبود بخشد اخبار چین

[ad_1]

چین استانداردهای مالی سبز خود را برای سهولت ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار به روز خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی یی گانگ روز چهارشنبه گفت ، چین قصد دارد استانداردهای مالی سبز خود را برای حمایت از اهداف بی طرفی کربن و تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار مالی سبز بهبود بخشد.

یی در ویدئویی در جشنواره فین تک سنگاپور گفت: “ما با به روزرسانی استانداردهای داخلی و تقویت همکاری های بین المللی ، هماهنگی استانداردهای مالی سبز را در داخل و خارج ارتقا خواهیم داد.”

بی طرفی کربن به متعادل سازی انتشار کربن در یک کشور با اقدامات برای کاهش اثرات آنها ، از جمله کاشت درختان بیشتر یا گرفتن گازهای مضر برای محیط زیست و توقیف آنها در زیر زمین اشاره دارد.

رئیس جمهور شی جین پینگ در ماه سپتامبر قول داد که چین قبل از سال 2030 میزان تولید گازهای گلخانه ای را به اوج خود برساند و تا سال 2060 به خنثی شدن کربن دست یابد و این کشور را متعهد به انتقال سریع انرژی های تجدیدپذیر کند.

براساس پیش نویس جدید دستورالعمل منتشر شده توسط بانک مرکزی در ماه مه ، چین “ذغال سنگ پاک” را از لیست پروژه های واجد شرایط دریافت اوراق قرضه سبز حذف کرده است.

از ژوئن 2020 ، وام های سبز برجسته چین بیش از 11 تریلیون یوان (1.69 تریلیون دلار) بزرگترین در سراسر جهان است ، در حالی که اوراق قرضه سبز آن 1.2 تریلیون یوان (186.2 میلیارد دلار) است. یی گفت که دومین بزرگترین در جهان است.

یی گفت ، فناوری های مالی ، از جمله داده های بزرگ و هوش مصنوعی و بلاکچین ، نقش فزاینده ای در حمایت از امور مالی سبز دارند.

وی گفت: چین مطالعه خود را درباره تأثیر احتمالی خطرات زیست محیطی و آب و هوایی بر ثبات مالی افزایش می دهد.



[ad_2]