چین پیروزی در انتخابات ایالات متحده را به جو بایدن و کامالا هریس تبریک می گوید چین

[ad_1]

چین یکی از آخرین کشورهای بزرگ بود که تقریباً یک هفته پس از پیروزی در نظرسنجی در 3 نوامبر ، به رهبران ایالات متحده تبریک گفت.

چین نزدیک به یک هفته پس از آنکه معاون رئیس جمهور سابق کشورها را به اندازه کافی برای پیروزی انتخاب کرد ، جو بایدن ، رئیس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا ، پیروز انتخابات 3 نوامبر را که رئیس جمهور دونالد ترامپ از آن عقب نماند ، تبریک گفت

“ما به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذاریم. به آقای بایدن و خانم هریس تبریک می گویم. “سخنگوی وزارت امور خارجه وانگ ونبین در نشست خبری روزانه با اشاره به معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس گفت.

وی با تکرار مواضع قبلی پکن افزود: “ما می فهمیم که نتایج انتخابات ایالات متحده مطابق با قوانین و رویه های ایالات متحده تعیین خواهد شد.”

امتناع ترامپ از پذیرش شکست ، پکن را در وضعیت نامناسبی قرار داده است ، زیرا چین تمایلی به انجام هر کاری برای مقابله با ترامپ که قبل از رای گیری چالش های قانونی را مطرح کرده و تا زمان تحلیف 20 ژانویه در این سمت باقی خواهد ماند ، ندارد.

شبکه های آمریکایی گزارش دادند که بایدن ، که بیش از 5 میلیون دلار در رای مردم پیشرو است ، اواخر روز پنجشنبه با پیروزی در آریزونا پیروزی خود را تثبیت کرد.

ترامپ بارها ادعا کرده است که انتخابات به دلیل تقلب با مانع روبرو شده است و روز پنجشنبه ادعایی بی اساس مبنی بر “پاک کردن” یک تولید کننده تجهیزات تبلیغاتی 2.7 میلیون رأی برای وی در سراسر کشور صادر کرد.

مقامات انتخابات آمریكا گفتند كه هیچ شواهدی از آراots به خطر افتاده یا سیستم های فاسد برای رأی دادن به انتخابات 3 نوامبر وجود ندارد.

اندکی پس از پیروزی بایدن ، پس از روزها شمارش آرا ball در چندین ایالت در حال چرخش ، بسیاری از متحدان آمریکایی تبریک گفتند ، در حالی که رهبران چین و روسیه از جمله دستگیری های قابل توجه بودند.

در سال 2016 ، شی جین پینگ رئیس جمهور چین 9 نوامبر ، یک روز پس از انتخابات را به ترامپ تبریک گفت.

تنش بین ایالات متحده و چین

روابط بین چین و ایالات متحده به دلیل اختلافات مختلفی از فناوری و تجارت گرفته تا هنگ کنگ و ویروس کرونا ، در وخامت ترین روابط طی دهه های گذشته است. دولت ترامپ پکن را تحریم کرده است.

این دو در جنگ تجاری بر سر تقاضاهای ایالات متحده از جمله دسترسی بیشتر به بازارهای چین ، اصلاح گسترده شرایط تجاری که عمدتا برای شرکت های چینی مطلوب است و از بین بردن کنترل شدید دولت توسط پکن به بن بست رسیده اند.

معامله ای در ژانویه بین این دو امضا شد – آتش بس جزئی که پکن را ملزم به وارد کردن 200 میلیارد دلار اضافی محصولات آمریکایی طی دو سال ، از اتومبیل ، ماشین آلات و نفت گرفته تا محصولات کشاورزی می کند.

ترامپ همچنین شرکت های فناوری چینی را هدف قرار داده است که به گفته وی تهدیدهای امنیتی از جمله برنامه اشتراک ویدیو TikTok متعلق به شرکت مادر چینی Bytedance و غول موبایل هواوی است.

اما اینکه روابط دموکراتیک بایدن بهبود یابد ، با صحبت های دموکرات در جریان مبارزات خود برای داده های تلخ حقوق بشر در چین ، کاملاً قطعی نیست.

در جریان مناظره اولیه حزب دموکرات در ماه فوریه ، بایدن رئیس جمهور چین شی جین پینگ را “راهزن” خواند.

کمپین ریاست جمهوری وی همچنین سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در سین کیانگ ، چین را “نسل کشی” توصیف کرد ، کمپینی که پکن از آن به عنوان آموزش حرفه ای برای مقابله با تهدید “تروریسم” حمایت می کند.



[ad_2]