کارخانه های چین تولید را افزایش داده اند ، اما مشاغل و بدهی ها همچنان نگران کننده هستند اخبار چین

[ad_1]

تولید چین با سریعترین سرعت در بیش از سه سال در ماه نوامبر گسترش یافت ، در حالی که رشد در بخش خدمات نیز با تشدید بهبود اقتصادی این کشور از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، برای سالها به اوج خود رسیده بود.

داده های بهینه شده منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که دومین اقتصاد بزرگ جهان در شرف تبدیل شدن به اولین کسی است که مقاومت در برابر خرابی گسترده صنعتی را متوقف می کند ، با آخرین آمار تولید نشان می دهد که تولید در حال حاضر در سطح قبل از همه گیری است .

این داده ها نشان می دهد که شرکت ها هنوز دستمزد خود را گسترش نمی دهند و برخی از تحلیلگران افزایش سطح بدهی در میان شرکت های دولتی را به عنوان یکی دیگر از چرخ های احتمالی اقتصاد عنوان می کنند.

بر اساس دفتر ملی آمار ، شاخص مدیر خرید تولید چین (PMI) در ماه نوامبر از 51.4 در اکتبر به 52.1 رسید. این بالاترین میزان PMI از سپتامبر 2017 بود و بالاتر از سطح 50 نمره بود که رشد ماهانه را از انقباض جدا می کند. همچنین در نظرسنجی تحلیلگران رویترز از میانگین پیش بینی 5/51 بالاتر بود.

جولیان ایوانز-پریچارد ، اقتصاددان ارشد چینی در شرکت تحقیقاتی Capital Economics ، گفت: “بررسی های اخیر PMI نشان می دهد که رشد اقتصادی در ماه نوامبر افزایش یافته است ، زیرا این امر باعث بهبود گسترده خدمات و تولید شده است.” به الجزیره ارسال شده است.

شاخص سهم تراشه آبی چین پنج سال پس از انتشار داده ها به اوج خود رسید.

شتاب

تیتر اصلی PMI به رشد ثابت سه ماهه چهارم اشاره دارد ، که تحلیلگران Nomura انتظار دارند آن را از 5.9٪ در سه ماهه سوم به 5.7٪ نسبت به مدت مشابه سال قبل تسریع کنند ، و این یک تغییر چشمگیر از انقباض عمیق در ابتدای سال است امسال.

شاخص های رسمی مدیران خرید در چین [Bloomberg]

پیش بینی می شود اقتصاد برای کل سال حدود 2 درصد گسترش یابد ، ضعیف ترین ضعف در بیش از 30 سال ، اما هنوز بسیار قوی تر از سایر اقتصادهای بزرگ است که برای کنترل شیوع ویروس کرونا تلاش می کنند.

PMI رسمی ، که بیشتر به شرکتهای بزرگ و دولتی متمرکز است ، نشان داد که شاخص فرعی سفارشات جدید صادراتی در ماه نوامبر 51.5 بوده است ، در حالی که از 51.0 ماه قبل بهبود یافته است. این امر برای بخش صادرات خوب است ، که از تقاضای خارجی زیاد برای تجهیزات پزشکی و الکترونیک بهره می برد.

کمک به فعالیت در ماه نوامبر تبلیغات تهاجمی خرید از طریق تجارت الکترونیکی بود که موجبات تقاضای قابل توجه مصرف کننده را فراهم کرده و اعتماد شرکت های کوچک و متوسط ​​را تقویت می کند.

اما افزایش یوان و انسداد بیشتر در بسیاری از شرکای تجاری اصلی می تواند صادرات چین را که تاکنون به طرز شگفت انگیزی مقاوم بوده است تحت فشار قرار دهد.

ژائو چینگه ، کارشناس ارشد آمار در NBS ، گفت: شرکت های بیشتری تأثیر نوسانات ارزی را نسبت به یک ماه گذشته گزارش می دهند.

ژائو گفت: “برخی از شرکت ها توجه دارند که با ادامه رشد یوان ، سود شرکت ها تحت فشار قرار گرفته و سفارشات صادرات در حال کاهش است.”

وی افزود که بهبود در صنعت نابرابر است. به عنوان مثال ، PMI برای صنعت نساجی زیر آستانه 50 واحد باقی می ماند که نشان دهنده ضعف فعالیت تجاری است.

بازگشت کاربران

در بخش خدمات ، فعالیت برای نهمین ماه متوالی گسترش یافت. با اعتماد به نفس مصرف کننده در بین چندین عفونت COVID-19 ، شاخص رسمی مدیران غیر تولیدی به 56.4 ، سریعترین از ژوئن 2012 و از 56.2 در اکتبر ، افزایش یافت.

حمل و نقل ریلی و هوایی ، ارتباطات از راه دور و خدمات انتقال ماهواره و صنعت مالی از بهترین بخشها در ماه نوامبر بودند.

زیرشاخص ساخت و ساز در ماه نوامبر 60.5 بود که از 59.8 در ماه اکتبر بهبود یافت زیرا چین هزینه های زیرساخت را برای احیای اقتصاد خود افزایش داد.

داده های روز دوشنبه همچنین نشان داد که بازار کار هنوز با تنش روبرو است. شرکت های خدماتی در ماه نوامبر دستمزدها را سریعتر کاهش می دهند ، در حالی که کارخانه ها برای هفتمین ماه متوالی کارمندان را کاهش می دهند ، البته با سرعت کمتری.

ارین زینگ ، اقتصاددان چینی در HSBC گفت: “بهبود مداوم ، نیاز به کاهش بیشتر جریان وجوه نقد را کاهش می دهد ، اما با ادامه فشارهای بازار کار نیز بعید است هرگونه تغییر در تشدید.

عامل دیگری که ممکن است برای چین مشکل ساز شود افزایش سطح بدهی در بین دولت های منطقه ای و شرکت های دولتی است.

کوین لای و آیلین لین ، اقتصاددانان بازارهای سرمایه دایوا ، در یادداشت تحقیقاتی ارسال شده به الجزیره نوشتند: “موج اخیر خرابی های SOE با بهبود کلی داده ها از جمله آخرین PMI مغایرت دارد.”

وی افزود: “بسیاری از این شركت ها مجبور شدند پس از بازگشایی اقتصاد از بهبودی نوپا استفاده كنند. با این حال ، بیشتر این شرکت ها توسط مقامات محلی تحت کنترل و کنترل هستند “.

وی افزود: “هنگامی كه همه گیر شروع به ضربه زدن به اقتصاد محلی می كند ، آنها مجاز به جمع آوری پول بیشتر از بازار اوراق قرضه و كمبودهای مالی بیشتری هستند. بنابراین ، هنگامی که شاخص های تقاضای داخلی عملکرد بهتری دارند ، معمولاً نتیجه بیشتر تحریک شده توسط انگیزه های بدهی است که به بخشهای مختلف صنعتی تزریق می شود. “



[ad_2]