کارگران معادن پرو با گسترش اعتراضات کارگری ، بزرگراهی را مسدود می کنند پرو

[ad_1]

یک معترض در حالی که کارگران کشاورزی ترانزیت در بزرگراه اصلی به لیما ، پایتخت و کامیون های مواد غذایی را گیر انداخته بودند ، درگذشت.

کارگران معدن در پرو روز جمعه به گروه فزاینده ای از کارگران کشاورزی پیوستند که بزرگراه های اصلی کشور را مسدود کردند و فشار بر رئیس جمهور موقت تازه انتصاب شده فرانسیسکو ساگاستی را افزایش دادند.

صدها نفر از اعضای اتحادیه کارخانه متالورژی Doe Run در شهر La Oroya در آند ، بزرگراهی مهم برای تأمین مواد غذایی به لیما ، پایتخت را مسدود کرده اند.

لوئیس کاستیلو ، رهبر اتحادیه کارگران La Castroi به رویترز گفت: “ما می خواهیم مدیریت شرکت را پس از عدم موفقیت دولت و کمیسیون تصفیه آن در فروش مجتمع به یک اپراتور جدید به دست آوریم.”

کارگران معدن به اعتراضات مداوم کارگری که این هفته توسط کارگران کشاورزی پرو آغاز شده است ، پیوستند و آنها خواستار دستمزد بالاتر و اعتراض به قانونی هستند که آنها را از مزایای سایر کارگران از جمله پاداش سالانه و زمان استراحت معاف می کند. .

کارگران معترض کشاورزی این هفته ترانزیت در بزرگراه اصلی شمال و جنوب لیما را قطع کردند [Sebastian Castaneda/Reuters]

تظاهرات آنها تنها دو هفته پس از به دست گرفتن قدرت ساگاستي پس از بحران سياسي پرو رخ داد كه باعث ناآرامي هاي جمعي شد.

در این هفته ، کشاورزان در بزرگراه اصلی شمال و جنوب لیما ترانزیت را قطع کردند و ترافیک را منفجر کردند و صدها اتوبوس و کامیون را با تریلرهای حمل میوه تازه ترک کردند. حداقل یک معترض در روز پنجشنبه درگذشت.

“پلیس برای شلیک با عجله وارد شد. این یک اقدام خشونت آمیز بود. “والتر کامپوس ، رهبر حزب کارگر به خبرگزاری فرانسه ، در توصیف قربانی به عنوان یک کارگر 19 ساله گفت:

رئیس جمهور ساگاستی مرگ را تأیید کرد و قول داد تحقیقات را در مورد آنچه در شهر ویرو رخ داد ، جایی که کارگران بزرگراه پان آمریکن را مسدود کردند ، آغاز کند.

بحث در مورد قانون

در همین حال ، کنگره پرو اعلام کرد که قصد دارد روز جمعه درباره لغو یک قانون دیرینه برای ارتقا agriculture کشاورزی بحث کند ، که به گفته کشاورزان غیرمنصفانه است.

ساگاستی همچنین از برنامه های خود برای معرفی لایحه ای در کنگره خبر داد که قانون موجود را به روز می کند اما به طور کامل جایگزین آن نمی شود.

رئیس جمهور بار دیگر نیروهای امنیتی را به احتیاط پس از مرگ معترض فراخواند.

ساگاستي در توئيتر گفت: “من به وزير داخله دستور داده ام كه ​​رهبري عمليات پليس را بر عهده بگيرد كه بايد طبق مقررات قانون اساسي و قانوني براي برقراري نظم داخلي و صلح اجتماعي انجام شود.”

رئیس جمهور موقت جدید پرو ، فرانسیسکو ساگاستی از برنامه های خود برای معرفی لایحه ای در کنگره خبر داد که قانون موجود را که به گفته کشاورزان ناعادلانه است ، به روز کند. [Rodrigo Abd/A]

پرو به سختی تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-19 قرار گرفته است ، هم انقباض اقتصادی خرد کننده ای را تجربه کرده و هم یکی از کشنده ترین شیوع ویروس کرونا را تجربه کرده است.

ماه ها پرو از نظر سرانه مرگ و میر ناشی از COVID-19 در رتبه اول جهان قرار داشت ، در حالی که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که امسال این کشور 14 درصد کاهش در تولید ناخالص داخلی را شاهد خواهد بود.

دولت به صادر کنندگان بزرگ میلیون ها کمک کمک کرده است – درصد کمی از کل تولیدکنندگان ، اما به گفته کارشناسان ، کشاورزان کوچک از این کار غافل شده اند.

رئیس جمهور پیشین مارتین ویسکارا که اوایل ماه جاری از کنگره برکنار شد ، 42 میلیون دلار به شرکت های بزرگ کشاورزی مختلف کمک مالی کرده است.

ساگستی گفت که او قصد دارد از کشاورزان کوچک برای دسترسی به زمین ، فناوری و بازارها حمایت کند ، اگرچه هنوز جزئیات این برنامه ها را به اشتراک نگذاشته است.



[ad_2]