کره جنوبی واکسن COVID-19 را برای 88 درصد از مردم سفارش می دهد کره جنوبی

[ad_1]

اولین دوزها در ماه مارس وارد می شود ، اما کارکنان منتظر می مانند و می بینند که چگونه واکسن ها در کشورهای دیگر کار می کنند تا ایمنی حاصل شود.

دولت جنوبی اعلام کرد که کره جنوبی واکسن COVID-19 را برای 88 درصد از جمعیت خود ، یا 44 میلیون نفر سفارش داده است ، و اعلام کرد که با چهار شرکت دارویی و همچنین پروژه جهانی واکسن سازمان بهداشت جهانی معروف به COVAX معامله می شود.

اعلامیه روز سه شنبه در حالی بود که کره جنوبی برای کنترل سومین و بزرگترین موج عفونت های ویروس کرونا در تلاش بود ، احیای مقامات به عنوان “یک بحران وحشتناک” تهدید به تصرف سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور.

پاک نیونگ هو ، وزیر بهداشت کره جنوبی ، گفت که دولت با خرید 20 میلیون دوز AstraZeneca ، Pfizer و Moderna و چهار میلیون دوز دیگر Janssen از جانسون و جانسون موافقت کرده است ، که برای حدود 34 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود دوزهای اضافی برای 10 میلیون نفر از طریق COVAX فراهم می شود.

وی گفت: “ما در ابتدا قصد داشتیم برای 30 میلیون نفر واكسن تهیه كنیم ، اما تصمیم گرفتیم بیشتر بخریم زیرا در مورد موفقیت متقاضیان واكسن عدم اطمینان وجود دارد و رقابت برای خریدهای اولیه بین كشورها شدید است.”

پارک گفت ، سئول در حال حاضر درباره خرید واکسن از روسیه یا چین مذاکره نمی کند.

https://www.youtube.com/watch؟v=9ZXp8fp_u94

زایمان واکسن حداکثر تا ماه مارس آغاز می شود ، اما مقامات برای اطمینان از ایمنی چندین ماه نحوه کار واکسن در کشورهای دیگر را کنترل می کنند.

واکسیناسیون گسترده احتمالاً از نیمه دوم سال آینده آغاز می شود و کارمندان بهداشت ، افراد مسن و آسیب پذیر و مددکاران اجتماعی در اولویت قرار می گیرند.

یونهاپ گزارش داد که دولت کره جنوبی قبلاً معامله ای را با AstraZeneca امضا کرده و قصد دارد در اواخر ماه جاری قرارداد با شرکت های دیگر را نهایی کند.

پارک گفت ، علی رغم جهش فعلی در موارد ناشی از موفقیت نسبی کره جنوبی در کنترل امواج قبلی ، دولت نباید واکسن را عجله کند.

وی گفت: “ما نیازی به شروع سریع واکسیناسیون بدون اطمینان از بررسی خطرات واکسن نمی بینیم.”

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره ای (KDCA) از نیمه شب دوشنبه 594 مورد جدید ویروس کرونا را گزارش کرد که در مجموع 38755 مورد و 552 مورد مرگ رخ داده است.

برخلاف دو موج قبلی عفونت در کره جنوبی ، که بیشتر معطوف به تعداد انگشت شماری از امکانات یا رویدادها بودند ، موج جدید توسط خوشه های کوچکتر و سخت تر قابل ردیابی در کلان شهر سئول و اطراف آن که پرجمعیت است ، هدایت می شود.

مردان نقابدار در ایستگاه قطار در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) در سئول ، کره جنوبی ، 30 نوامبر 2020 ، راه می روند. [File: Kim Hong-ji/ Reuters]

معاون وزیر بهداشت کانگ دو تائه گفت که دولت نتوانسته است منشا 26 درصد از کل موارد را پیدا کند و درصد افراد با آزمایشات مثبت در طی یک ماه تقریبا 4 برابر شده و به حدود 4 درصد رسیده است.

کانگ در جلسه مقامات بهداشت گفت ، اگر متن از وزارت بهداشت ، گفت: “اگر فاصله اجتماعی به درستی اجرا نشود ، شیوع در بیشتر سئول منجر به پخش گسترده تر در سراسر کشور خواهد شد.”

مقامات بهداشتی پیش بینی کرده اند که موارد روزانه بین 550 تا 750 در این هفته باشد و احتمالاً در هفته آینده به 900 مورد برسد.

اگر چنین پیش بینی هایی درست باشد ، کانگ گفت که سیستم بهداشتی کشور می تواند سقوط کند.

وی گفت: “ممکن است وضعیت خطرناکی وجود داشته باشد که در آن نه تنها درمان بیماران مبتلا به COVID-19 ، بلکه ارائه خدمات پزشکی اولیه نیز دشوار باشد.”

مون جائه این ، رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه خواستار گسترش آزمایش ویروس کرونا و نظارت دقیق تر در ادامه افزایش عفونت ها علی رغم اقدامات فزاینده محدودکننده بیگانگی اجتماعی شد.



[ad_2]