کشاورزان هندی قول می دهند اعتراضات را افزایش دهند ، پیشنهاد دولت برای گفتگو را رد می کنند هند

[ad_1]

بین دهلی نو ، هند و هند – کشاورزان در هند پیشنهاد دولت برای “مذاکرات مشروط” را رد کردند و خواستار لغو قوانین کشاورزی شدند ، که به گفته آنها فقط به سود بازیکنان خصوصی خواهد بود ، زیرا هزاران معترض برای چهارمین روز در حومه پایتخت دهلی نو اردو زدند.

حدود 20،000 معترض در حال بستن بزرگراه دهلی به هاریانا در مرز سینگو هستند و خواستار این هستند كه نخست وزیر نارندرا مودی به آنها اجازه دهد جلسه ای را در مركز پایتخت برگزار كنند.

گذرگاه دیگری که ایالت هاریانا را متصل می کند – توسط حزب راست گرای Modi Bharatiya Janata (BJP) اداره می شود – و دهلی نیز توسط کشاورزان مسدود شده است ، بیشتر آنها صدها کیلومتر از شمال پنجاب را با پای پیاده ، تراکتور یا کامیون طی کرده اند.

کشاورزان با در دست داشتن پرچم و چوب ، به سخنان نمایندگان و فعالان خود گوش می دهند که علیه دولت مودی شعار می دهند: “Modi sarkaar murdabad” (مرگ بر دولت مودی) ، “Inquilab zindabad” (زنده باد انقلاب) و “Kaale kanoon wapas lo” (لغو قوانین سیاه)

قوانینی که در ماه سپتامبر توسط پارلمان هند به تصویب رسید ، نگرانی جامعه کشاورزان را در مورد امتیازاتی که به شرکت ها می دهند ، ایجاد کرده است ، اما دولت می گوید که بازیگران خصوصی سرمایه گذاری مورد نیاز را در بخش کشاورزی راکد دهه ها به ارمغان می آورند.

آشپزخانه رایگان

معترضین لانگرها – آشپزخانه های رایگان – در مرزهای سینگو ، مناطقی که به عنوان مرکز اعتراضات ظهور کردند ، ایجاد کردند. داوطلبان ، زن و مرد ، برای معترضین غذا ، چای و میوه سرو می کردند.

روز دوشنبه ، کشاورزان با گرامیداشت 551 امین سالگرد تولد گورو ناناک دیو ، بنیانگذار آیین سیک ، دعای ویژه ای برای گورو ناناک جایانتی اقامه کردند.

هزاران کشاورز معترض چندین گذرگاه بزرگراه را مسدود کرده اند [Bilal Kuchay/Al Jazeera]

کشاورزان آماده شده اند ، جیره ها ، سبزیجات و پتوها را در کامیون ها و تراکتورهایشان اثبات می کنند که اینجا برای مسافت های طولانی هستند.

صدها نیروی انتظامی و امنیتی حامل باتوم ، سپر و اسلحه گاز اشک آور نیز با آمادگی توپ های آب در محل اعتراض مستقر شدند.

الیزابت پورانام از الجزیره از دهلی نو گزارش داد که هزاران کشاورز از ایالت های شمالی اوتار پرادش و اوتاراخند در بزرگراه دیگری که پایتخت را به اوتار پرادش متصل می کند اعتراض کردند.

“هر روز که می گذرد ، اعداد در اینجا بیشتر و بیشتر می شوند.

“این کشاورزان می گویند ترجیح می دهند مسدود کردن این بزرگراه ها را ادامه دهند و تا آنجا که ممکن است اختلال ایجاد کنند ، در حالی که دولت نه تنها با این قوانین مذاکره می کند ، بلکه این قوانین را نیز لغو می کند ، که به گفته آنها حداقل قیمت محصولات آنها از بین خواهد رفت. “

“زندان آزاد”

روز یکشنبه ، آمیت شاه ، وزیر کشور هند ، از کشاورزان خواست که اعتراض را به مکان تعیین شده منتقل کنند ، زیرا دولت پیشنهاد گفتگو برای رفع نگرانی کشاورزان را داده است.

اما جاجیت سینگ ، یکی از رهبران مزرعه ، در یک کنفرانس خبری این پیشنهاد مشروط را رد کرد و گفت که شاه باید “بدون هیچ شرطی گفتگوهای صمیمی” را ارائه می داد.

کشاورزان پنجاب و هاریانا ، معروف به غلات هند ، بیشتر عصبانی هستند [Bilal Kuchay/Al Jazeera]

کشاورزان از رفتن به مکان تعیین شده خودداری می کنند و آن را “زندان آزاد” می نامند. آنها می خواهند اجازه دهند در Jantar Mantar در دهلی نو یا در سایت Ramlilla ، دو سایت معترض معروف در قلب شهر اعتراض کنند.

“دولت می گوید که این قوانین برای کمک به کشاورزان است ، اما ما این قوانین را نمی خواهیم. اگر می ترسیم که این قوانین امرار معاش و دارایی ما را از مزارع ما بگیرد. چرا این دولت برای اعمال این قوانین در مورد ما طبقه بندی شده است. ما هیچ یک از این قوانین را تقاضا نکرده ایم “، گفت: گورمال سینگ ، یک کشاورز 42 ساله از لودیانا ، پنجاب.

“چرا این دولت نمی تواند قوانین را لغو کند و سیستم قدیمی را به ما بدهد. ما از آن راضی هستیم “

این قوانین بخصوص خشم کشاورزان در ایالت های پنجاب و هاریانا ، فنجان های غلات هند را به همراه داشت.

هفته گذشته ، هزاران کشاورز پنجاب و هاریانا تصمیم گرفتند برای مطرح کردن خواسته های خود به پایتخت هند سفر کنند.

آنها با تراکتور ، اتوبوس و پیاده راهپیمایی کردند و در مقابل گاز اشک آور ، آب شکن و باتوم پلیس برای رسیدن به مرز در روز جمعه مخالفت کردند.

بهره برداری توسط شرکت های بزرگ

دولت می گوید این قوانین به کشاورزان اجازه می دهد تا محصولات خود را به جای بازارهای عمده فروشی تحت نظارت دولت ، که کشاورزان از حداقل قیمت نگهداری (SME) اطمینان دارند – قیمت خرید دولت تولیدات کشاورزی

اما کشاورزان می گویند که این قوانین می تواند دولت را متوقف کند و خرید غلات را با قیمت های تضمین شده متوقف کند ، و آن را برای بهره برداری توسط شرکت هایی که قیمت های پایین تری را تحمیل می کنند باز بگذارد.

داوطلبان برای معترضین غذا ، چای و میوه سرو می کردند [Bilal Kuchay/Al Jazeera]

سوبگ سینگ ، 60 ساله ، کشاورز از روستای پاتیالا در بینجال گفت: “این قوانین ما را نابود خواهد کرد.”

“شرکت های بزرگ می توانند قیمت های بهتری برای محصولات ما در دو تا سه سال اول به ما بدهند ، اما پس از ناپدید شدن سیستم تنظیم شده توسط دولت و SME ، آنها تماس خواهند گرفت.”

مودی ، که در سال 2014 وعده داده بود تا سال 2022 درآمد مزارع را دو برابر کند ، در یک تجمع عمومی در حوزه انتخابیه پارلمان ویاراناسی در اوتار پرادش از قوانین دفاع کرد.

“قوانین جدید کشاورزی برای منافع کشاورزان معرفی شده است. ما مزایای این قوانین جدید را در روزهای آینده خواهیم دید و تجربه خواهیم کرد “، وی با نادیده گرفتن ترس کشاورزان به عنوان نامناسب گفت.

اوایل روز یکشنبه ، او در برنامه رادیویی ماهانه خود ، Man Ki Baat (از قلب ذهن) ، از اصلاحات کشاورزی دفاع کرد.

“این اصلاحات نه تنها قید کشاورزان را شکست ، بلکه به آنها حقوق و فرصت های جدیدی نیز بخشید. وی در رادیو گفت: “این حقوق برای كاهش مشكلات كشاورزان برای مدت كوتاهی آغاز شده است.”

با این حال ، اظهارات وی تأثیر کمی در کشاورزان معترض داشت که از دولت می خواهند قوانین را به طور کلی لغو کند.

رهبر کشاورز جاگموهان سینگ گفت: “ما این قوانین را رد می کنیم و می خواهیم دولت به سادگی آنها را لغو کند.”

BJP گفت که کشاورزان توسط مخالفان ، به ویژه حزب کنگره ، که پنجاب را اداره می کند ، گمراه شده اند.

اما کشاورزان این ادعاها را رد می کنند و می گویند که آنها تلاش می کنند “حرکت واقعی خود را بی اعتبار کنند”.

“حزب حاکم می گوید ما توسط حزب مخالف تحریک شدیم ، که دروغ بزرگی است. ما برای آینده خود اعتراض داریم ، نه برای هیچ حزب سیاسی. “گفت کولوانت سینگ ، کشاورز در منطقه فاتحگره صاحب پنجاب.



[ad_2]