کشته شدن نوجوان فلسطینی توسط نیروهای معترض اسرائیلی: مقامات فلسطین

[ad_1]

وزارت بهداشت فلسطین می گوید این پسر پس از اصابت گلوله به شکمش درگذشت ، اما اسرائیل استفاده از آتش زنده را انکار می کند.

وزارت بهداشت فلسطین گفت: یک نوجوان فلسطینی در درگیری با ارتش اسرائیل در حاشیه اعتراض در کرانه باختری اشغالی کشته شد.

وزارتخانه در بیانیه ای گفت که علی ایمن نصر ابوعلیای سیزده ساله “در اثر درگیری با حلقه های زنده در معده اش” در اثر درگیری در اثر زخم های خود تسلیم شد “.

وزارت گفت که وی در شرایط سختی برای درمان در بیمارستانی در رام الله منتقل شد ، جایی که بعدا درگذشت.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: سربازان برای مقابله با دهها فلسطینی که به سربازان سنگ پرتاب می کردند و سعی در سنگ انداختن و سوزاندن لاستیک بر روی وسایل نقلیه اسرائیلی داشتند ، از آنچه وی به عنوان “آشوبگر” توصیف کرد استفاده کرده اند.

سخنگوی گفت: “گزارش ها درباره استفاده از آتش سوزی زنده در هنگام شورش صحت ندارد و ادعاهای جراحات متعدد و یک مورد مرگ مشخص است.”

“جنایت جنگی”

مرزوک ابونعیم ، عضو شورای روستا ، گفت: یک نوجوان فلسطینی در اعتراض یک هفته ای به سکونتگاه های غیرقانونی اسرائیلی ها در روستای المگیر در نزدیکی رام الله شرکت می کند.

وزارت فلسطین در بیانیه ای درباره ترور گفت: این جنایت زشت یک جنایت جنگی و یک جنایت علیه بشریت است.

خبرگزاری فلسطین WAFA گزارش داد که چهار نفر دیگر در اثر آتش ارتش اسرائیل زخمی شدند.

دهکده فلسطینی مغاییر در نزدیکی چندین شهرک اسرائیلی واقع شده است و در گذشته محل درگیری فلسطینیان و شهرک نشینان اسرائیلی بوده است.

این شهر همچنین به منطقه راس التین نزدیک است ، جایی که اسرائیل تهدید به تخریب یک مدرسه کرد ، اقدامی که اتحادیه اروپا در اوایل ماه نوامبر محکوم کرد تا هزینه ساخت آن را تأمین کند.

اسرائیل از سال 1967 کرانه باختری را اشغال کرده است.

بیش از 450،000 اسرائیلی در شهرک های قلمرو محل زندگی بیش از 2.8 میلیون فلسطینی زندگی می کنند

فلسطینیان بدون تابعیت امیدوارند که به عنوان بخشی از راه حل دو کشور ، کشور مستقل خود را در کرانه باختری غربی و بیت المقدس شرقی و در غزه محاصره شده تأسیس کنند ، اما موضوع شهرک سازی غیرقانونی یهودیان در زمین های اسیر اسرائیل در طول جنگ 1967 مدتهاست که در روند راکد صلح که اکنون راکد است ، لغزید.

فلسطینی ها که دارای محدودیت خودگردانی در کرانه باختری هستند ، می گویند شهرک سازی اسرائیل در آنجا دولت پایدار را از آنها سلب می کند و همانطور که بسیاری از کشورها شهرک سازی را می بینند ، از نظر قوانین بین المللی مانعی برای صلح و غیرقانونی است.

اسرائیل با استناد به نیازهای امنیتی و همچنین روابط کتاب مقدس و تاریخی با این سرزمین ، این دیدگاه را مورد اختلاف قرار می دهد.

آخرین دور مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین در سال 2014 متوقف شد.



[ad_2]