کشیش بوشیری “پیامبر” خود خوانده مالاوی کیست؟ | اخبار از مالاوی

[ad_1]

بلانتیر ، مالاوی – در حالی که کف می زدند و شعار می دادند ، جمعیت طرفداران پرشور روز پنجشنبه پشت موتورسیکلت دویدند که چوپان بوشیری را از سالن دادگاه در لیلونگوه ، پایتخت مالاوی بیرون می برد.

لحظاتی قبل ، بوشیری – یک “پیامبر” خودخواننده و تاجر جنجالی که تحت تعقیب آفریقای جنوبی به اتهام پولشویی ، سرقت و کلاهبرداری بود – شنیده بود که قاضی پس از بازداشت بین المللی دستور آزادی او و همسرش مری را صادر کرد. سفارش.

این زوج روز قبل خود را به پلیس تسلیم کردند ، اما دادگاه دستگیری آنها را غیرقانونی خواند زیرا این دستور از طریق وزارتخانه مربوطه انجام نشده است.

بوشیری پس از صدور این حکم به روزنامه نگاران خسته اما سرسخت در خارج از دادگاه گفت: “ما معتقدیم که عدالت در شرف پیروزی است.”

شپرد بوشیری هنگام خروج از دادگاه دادسرای لیلونگو در 19 نوامبر برای طرفداران موج می زند [File: Amos Gumulira/AFP]

این تازه ترین پیچ و تاب در یک پرونده طولانی مدت و غیر قابل پیش بینی بود که بسیاری از مالاوی و آفریقای جنوبی را درگیر خود کرده است – در حالی که همه در حال آزمایش روابط دیپلماتیک بین دو کشور هستند.

بوشیری ، رهبر میلیونرهای کلیسای ملاقات مسیحی روشنگر (ECG) ، تعداد زیادی از پیروان را در تعدادی از کشورهای آفریقایی فرماندهی می کند – فقط در آفریقای جنوبی ، او می گوید که این کلیسا بیش از یک میلیون پیرو دارد.

از بوشیری که به دلیل سبک زندگی مجلل و علاقه به لباسهای لغزنده شهرت دارد ، غالباً به عنوان یکی از ثروتمندترین رهبران مذهبی در آفریقا یاد می شود. ثروت وی 150 میلیون دلار تخمین زده می شود و دارایی های وی شامل هواپیماهای شخصی ، اتومبیل های لوکس و املاک مختلف است.

بوشیری در شرایط فروتنانه ای در محله شمالی مالاوی رومپی متولد شد و دوران کودکی خود را در شهر مزوزو در نزدیکی گذراند ، ادعا می کند که در 10 سالگی با روحیه ای فوق العاده روبرو شده است که باعث شد او زندگی خود را وقف بندگی خدا کند.

براساس اطلاعات وب سایت کلیسای خود ، بوشیری قبل از انتقال مقر خود به پریتوریا ، پایتخت آفریقای جنوبی ، EGC را در مالاوی تاسیس کرد.

رابرت مكوزالامبا ، فعال مالاوی و طرفدار بوشیری گفت: “من دیدم كه او در حال بالا رفتن است ، اما او از جوانی شروع به كار كرد.” “سپس مردم شروع به شلوغ کردن کلیسای او در مزوزو کردند. او بعداً به لیلونگو نقل مکان کرد و در یکی از بزرگترین سالن ها جمع شد. همه پرسیدند که چگونه موفق به پرداخت پول شده است ، اما در آن زمان آن را پر کرده اند ، بنابراین بدیهی است که شخصی پیشنهادی را که می توانست در آن زمان دریافت کند ، در نظر می گیرد. “

“او بینشی داشت و فهمید که در آفریقای جنوبی شکاف وجود دارد [so] او به آنجا رفت … آفریقای جنوبی ، آنها زندگی بهتر را دوست دارند و اگر کسی باشد که بتواند برای رفاه آنها دعا کند ، آنها همیشه مشترک می شوند و همیشه هزینه می کنند. “

این ستاره انجیلی می تواند استادیوم FNB آفریقای جنوبی ، بزرگترین ورزشگاه آفریقا را پر کند ، با بیش از 95000 شرکت کننده در سال 2016 و 2017. [File: Wikus De Wet/AFP]

بوشیری کلیسای غیر فرقه ای را یک وزارت نبوی توصیف می کند که بر اساس اصلی است که خداوند از مردم مراقبت می کند و آنها را دوست دارد و می خواهد مستقیماً با آنها صحبت کند. وی ادعا می کند بیماران اچ آی وی را درمان کرده ، کوری را درمان کرده و مردم را از مرگ باز می گرداند. در ویدئویی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است ، به نظر می رسد که او در هوا راه می رود.

در چندین نوبت ، ستاره اوانجلیکال ها مکان های اصلی را پر کرده است ، از جمله استادیوم FNB در آفریقای جنوبی ، بزرگترین ورزشگاه در آفریقا ، با بیش از 95000 شرکت کننده.

مبلغ فراری همچنین عمدتاً از طریق شرکتی به نام Shepherd Bushiri Investments ، امپراتوری تجاری ایجاد کرد که در وب سایت کلیسای خود به عنوان “منافع معدن ، املاک و مستغلات ، خطوط هوایی و سایر مشاغل” توصیف شده است.

او می گوید که قوم خدا باید ثروتمند باشند ، و تلاش او برای تجارت را به عنوان راهی برای تأمین معاش خانواده خود توجیه می کند. اما ظهور سریع وی از ابتدای فروتنانه به جمع آوری ثروت ، برای بسیاری رمز و راز باقی مانده و باعث ابروهای زیادی از جمله ادعای کلاهبرداری توسط اعضای کلیسای وی شده است.

شاید به طور جدی تر ، بوشیری و همسرش نیز با اتهامات مختلفی روبرو شوند از جمله کلاهبرداری و پولشویی در حدود 6.6 میلیون دلار.

این زوج که اتهامات را انکار می کنند ، در اوایل ماه جاری با قرار وثیقه آزاد و گذرنامه های آنها توقیف شد. اما در 14 نوامبر مشخص شد که بوشیری و همسرش شرایط سخت گارانتی خود را نقض کرده و به مالاوی گریخته اند.

در بیانیه تلویزیونی ، بشیری گفت که آنها به دلایل امنیتی آفریقای جنوبی را ترک کرده اند و گفته اند که جان آنها در خطر است. وی همچنین تعدادی از شرایطی را که دولت آفریقای جنوبی باید قبل از بازگشت به دادگاه رعایت کند ، عنوان کرد و بازرسان را به تعصب متهم کرد و گفت که باید آنها را متهم کرد.

هنوز ناشناخته مانده است که بوشیری چگونه موفق شد بدون توجه فرار کند ، اما این خبر آفریقای جنوبی را لرزاند و سالاتی در مورد کارآیی سیستم عدالت و کنترل مرز این کشور ایجاد کرد.

این فرار همزمان با سفر رئیس جمهور مالاوی ، لازوروس چاكورا به آفریقای جنوبی بود ، جایی كه وی با همتای خود ، كیریل رامافوسا ملاقات كرد.

چاكورا و همراهانش پس از بررسی های دقیق امنیتی ، فرودگاه را در نزدیكی پرتوریا با تاخیر ساعت ها ترك كردند. بوشیری و هر دو طرف فرار مبلغ با هواپیمای حامل مقامات مالاوی را انکار کردند.

ایثارگران در هنگام عبور از نماز متحد ، که توسط کشیش جنجالی شپرد بوشیری از جلسه مسیحیان منور در سال 2019 برگزار شد ، پیشنهادات خود را در یک کیسه قرار دادند. [File: Emmanuel Croset/AFP]

از آن زمان دولت آفریقای جنوبی روند استرداد را اعلام کرد و گفت که “برای اطمینان از محاکمه این دو فراری” از مقامات مالاوی کمک می خواهد.

اج کانیونگولو ، کارشناس حقوقی و دانشیار دانشگاه مالاوی ، گفت که این پرونده به احتمال زیاد با دادخواهی طولانی مواجه است.

وی به الجزیره گفت: “این آزمایش کارآیی اجرای قانون منطقه ای و مبارزه با جرم است.” وی گفت: “آیا جامعه توسعه منطقه ای آفریقای جنوبی متعهد می شود در دوره ای که مرزی در حال ظهور است ، در زمینه اجرای قانون همکاری کند یا خیر ، من فکر می کنم این موضوع گسترده تر است.”

در همین حال مقامات آفریقای جنوبی پس از نقض شرایط وثیقه و عدم ارائه گزارش به پلیس آفریقای جنوبی ، اموال 355،000 دلاری بوشیری را توقیف کردند.

هفته گذشته ، بوشیری هنگام قدم زدن در خارج از دادگاه دادسرای لیلونگو گفت: “حق زندگی من از همه دارایی های جهان مهمتر است.”

کشیش شپرد بوشیری به همراه همسرش مری بوشیری هنگام عبور از نماز مشترک در ورزشگاه FNB در Soweto ، آفریقای جنوبی ایستاده اند [File: Emmanuel Croset/AFP]



[ad_2]