کمالا هریس به عنوان اولین زنی که به عنوان معاون رئیس جمهور به عنوان سیاه انتخاب شد ، در تاریخ ثبت شد آمریکا و کانادا

[ad_1]

انتظار می رود کمال هریس اولین زن رنگین پوست و نژاد آسیایی باشد که سمت معاون تازه انتخاب شده رئیس جمهور را در اختیار دارد.

به نظر می رسد که هریس و نامزد وی ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ، با تخمین زده شده است که تاکنون با 290 رأی در کالج انتخاباتی در کاخ سفید مستقر شده اند. جورجیا ، کارولینای شمالی و آلاسکا هنوز برندگان را اعلام نکرده اند ، اما بلیط حزب دموکرات از 270 رأی لازم برای کسب پیروز شده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، انتخابات را به رسمیت نشناخت و روز شنبه در بیانیه ای گفت كه “بایدن عجله دارد تا دروغ خود را برنده معرفی كند.” مبارزات انتخاباتی ترامپ چندین پرونده قضایی را به چالش کشیده است و نظرسنجی ها را در ایالات متحده به چالش می کشد و رئیس جمهور گفته است که پرونده های دیگر در روز دوشنبه ارائه می شود.

هریس در توییتر گفت: “این انتخابات بسیار بیشتر ازJoeBiden یا من است.” “این مربوط به روح آمریکا و تمایل ما برای مبارزه برای آن است. ما خیلی زیاد کار داریم که انجام دهیم. بیا شروع کنیم.”

وی همچنین پس از اعلام خبر ، فیلم کوتاهی از تماس خود را با بایدن به اشتراک گذاشت. وی گفت: “شما رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهید بود.”

هریس ، سناتور کالیفرنیا برای اولین بار ، از یک خانواده مهاجر است. مادر وی ، شمالا گوپالان هندی بود که برای کار به عنوان زیست شناس و محقق به ایالات متحده آمد. پدرش ، دونالد جی هریس ، از جامائیکا برای تحصیل در دانشگاه استنفورد آمد و در آنجا دکترای اقتصاد گرفت.

این باعث می شود هریس ، که قبلاً اولین زن سیاه پوستی در کالیفرنیا بود که در سنا خدمت می کرد ، اولین زن سیاه پوست و هندی بود که این سمت را به عهده گرفت.

جاده به کاخ سفید

میراث هریس به مبارزات انتخاباتی بایدن تبدیل شد ، که وی امیدوار است بتواند به افزایش شور و شوق در میان رای دهندگان رنگی کمک کند. شهرت وی به عنوان یک جمع آوری کمک مالی موثر نیز یک عامل بود: مبارزات انتخاباتی بایدن در چهار ساعت اول پس از اعلام هریس به عنوان شریک زندگی خود ، نزدیک به 11 میلیون دلار درآمد داشت.

بایدن که با روی کار آمدن وی 78 ساله خواهد شد ، اشاره کرده است که وی برای یک دوره رئیس جمهور خواهد بود و هریس را به عنوان جانشینی فرض می کند.

سناتور سابق کالیفرنیا هنگامی که در سال 2019 برای ریاست جمهوری نامزد شد ، مورد علاقه قرار گرفت.

هریس همچنین دادستان کل کالیفرنیا بود و به او مهلت دادگاه داد تا مهارت های خود را به عنوان بازجو سخت انجام دهد.

وی در جلسه جلسات تأیید سنا در سال 2018 ، با سخت گیری قاضی جنجالی دادگاه عالی برت کاوانو ، که به ترامپ منصوب شد ، از این امر به نفع خود استفاده کرد. این نظرسنجی محبوبیت هریس را در میان لیبرال ها به دست آورد.

هریس بعنوان تنها زن سیاه پوستی که وارد نبرد شلوغ انتخابات مقدماتی دموکراتها شد ، بایدن را هنگام مناظره لرزاند و سوابق مربوط به جدا شدن از خانه را با اتوبوس مدرسه زیر سوال برد.

وی همچنین خواستار مراقبت های بهداشتی جهانی یا Medicare برای همه ، به سناتور برنی سندرز ، رهبر چپ گرا شد.

جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین در حالی که در کنار ساوث بند ، ایندیانا ، شهردار پیت بوتیگ ، سناتور برنی سندرز ، سناتور الیزابت وارن و سناتور کمالا هریس است ، مناظره ریاست جمهوری دموکراتیک در سال 2020 را تبریک می گوید. [Mike Blake/Reuters]

سپس هریس دقیقاً در مورد این موضوع که طبق نظرسنجی های مختلف در ایالات متحده محبوب است ، جای خود را داد. این ، همراه با احساس عدم تعهد سیاسی قاطع ، باعث شد تا او پیش از انتخابات فوریه آیووا از رقابت های دموکراتیک کناره گیری کند.

بایدن در تاریخ 11 آگوست هریس را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کرد. نام او ماه ها به عنوان یک گزینه بالقوه وجود داشت.

بایدن در توییتی اعلام کرد که وی انتخاب خود را “یک مبارز نترس برای پسر کوچک و یکی از بهترین مقامات دولتی در کشور” است.

در طول مبارزات انتخاباتی ، تحلیلگران اتفاق نظر داشتند که هریس در بحث با مایک پنس معاون رئیس جمهور به خوبی عمل کرد و سخنرانی های وی در مراسم عمومی به راحتی پیش رفت.

اما برخی معتقدند که این انتخابات پیامی به جناح حزب سندرز است که بایدن به دنبال مرکز سیاسی است.

افراد ترقی خواه تصدی وی به عنوان دادستان کل کالیفرنیا و استعفا از خدمات بهداشت جهانی را زیر سال بردند.

اگرچه هریس در خاطرات سال 2019 خود را “دادستان پیشرو” توصیف کرد و گفت که تصمیم گیری بین کمک به پلیس و حمایت از کنترل بیشتر اجرای قانون “یک انتخاب نادرست” است ، اما دیگران این ادعا را رد کردند.

لارا بازلون ، مدیر دادگستری نوجوانان و عدالت نژادی در دانشکده حقوق دانشگاه سانفرانسیسکو ، بیانیه ای برای نیویورک تایمز نوشت: “کامالا هریس” دادستان پیشرو نبود “.

بازلون پس از معرفی به عنوان کاندیدای بایدن ، نگرانی ها را در مورد “دموکراسی اکنون” ابراز کرد ، از جمله اینکه دفتر هریس برای حفظ احکام غیرقانونی که در برخی موارد افراد بی گناه را در زندان نگه می دارد ، با دندان و دندان می جنگد. “

با این وجود ، هریس در برابر انتقادات مقاومت کرده است تا بتواند به دفتری برسد که از فاصله دور ریاست جمهوری فاصله داشته باشد ، و دوره ریاست وی به عنوان معاون رئیس جمهور برای اولین بار در زندگی حرفه ای خود علامت دیگری را نشان می دهد.



[ad_2]