کنگره آمریکا “اردک لنگی” است که به دلیل لایحه COVID در سیاست فرو رفته است آمریکا و کانادا

[ad_1]

با احیای بیماری همه گیر ویروس کرونا در ایالات متحده ، کنگره بیش از آنچه که قبل از انتخابات بود ، به دستیابی به توافق نامه بسته جدید COVID-19 نزدیک نیست.

جمهوری خواهان و دموکرات ها در حال مذاکره در مورد بسته کمک سازنده ویروس کرونا برای 2 تریلیون دلار بودند و امید به توافق در جلسه لنگ پیک پس از انتخابات وجود داشت. حالا این احتمال کمتری به نظر می رسد.

در گذشته ، جلسه لنگ کنگره زمانی بود که یافتن مصالحه در مورد هزینه های بالا و عناصر بودجه آسان تر بود. رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز دوشنبه از جمهوری خواهان خواست تا با دموکرات ها در مورد بسته نجات COVID-19 ، که ممکن است قبل از پایان سال تصویب شود ، همکاری کنند.

اما به نظر می رسد نتیجه این انتخابات به جای رفع موانع سازش دو طرفه ، سیاست های کاپیتول هیل را پیچیده کرده است.

رهبر اقلیت روز دوشنبه گفت: “اکثریت جمهوریخواه به جای تلاش برای جمع کردن کشورمان تا بتوانیم با دشمن مشترک خود ، COVID مبارزه کنیم ، مشغول گسترش نظریه های توطئه ، انکار واقعیت ، مسموم کردن چاه دموکراسی ما است. سنا چاک سومر.

دو مسابقه در گرجستان در ژانویه تعیین می کند که آیا چاک شومر و دموکرات ها سنای آمریکا را کنترل می کنند یا خیر ، انجام معاملات دو طرفه در یک جلسه اردک لنگ را دشوار می کند [Hannah McKay/Reuters]

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور جمهوری خواه در حال خروج از جمهوری اسلامی ، از ادعای دروغین تقلب در کشورهای مهم ، از به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات خودداری کرده است. ترامپ بایدن را که کار خود را در 20 ژانویه آغاز می کند از مشارکت آژانس های آمریکایی در برنامه ریزی انتقال منع کرده است.

دو کرسی مجلس سنای ایالات متحده که در اختیار جمهوری خواهان است ، در دور دوم با دموکرات ها در جورجیا ، ایالتی که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری برنده شد ، رقابت می کنند.

و هیچ رهبری دیگری از کاخ سفید ، جایی که رئیس جمهور ترامپ ناخوشایند و عمدتا ساکت ، به ارسال ادعاهای متورم در توییتر و بازی گلف روی آورده ، وجود ندارد.

شومر گفت ، رهبر اکثریت جمهوریخواه ، میچ مک کانل ، به جای مذاکره با دموکرات های سومر و نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، با هیچ یک از آنها صحبت نکرده است.

وی در سخنرانی سنا گفت: “این كشور سزاوار لایحه ای است كه پاسخگوی نیازهای مردم آمریكا باشد.”

“ما باید همه کارهای لازم را انجام دهیم.”

پیش از انتخابات ، رئیس جمهور پلوسی و وزیر امور مالی درحال خروج استفان منوچین در حال مذاکره برای معامله 2 تریلیون دلار برای بسته ویروس کرونا بودند. رهبر سنا مک کانل گفت که او خواهان یک اسکناس 500 میلیارد دلاری است.

تیم ورودی بایدن از Pelosi پشتیبانی می کند ، زیرا هفته گذشته او و سومر از طریق استراتژیک تلفنی آماده شدند.

ران کلاین ، رئیس ستاد بایدن ، روز یکشنبه در مصاحبه تلویزیونی با NBC گفت: “ما او را به این وضعیت بازگرداندیم.”

“پیام ما به بلندگو پلوسی این است:” همان کاری را که با جمهوری خواهان می کنید ادامه دهید. ” بیا انجامش بدیم. می خواهم بگویم که این ممکن است اولین نمونه از اقدام دو حزب پس از انتخابات باشد “.

میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا تمایلی به ارائه لایحه به سنا ندارد اگر می داند رئیس جمهور ترامپ مخالف است یا وتو می کند [Erin Scott/Reuters]

علاوه بر حل مشکل ویروس کرونا ، کنگره همچنین با مهلت بودجه 11 دسامبر برای از سرگیری بودجه سازمان های دولتی یا تعطیلی بالقوه روبرو است. ترامپ علامت گذاری نکرده است که چه لایحه ای را امضا می کند.

کنگره در حال کار بر روی لایحه اجازه دفاعی سالانه است که ترامپ تهدید به وتو کرده است زیرا دستورات وی برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان و افغانستان را محدود می کند.

لایحه دفاعی همچنین فرآیندی را برای تغییر نام پایگاه ها و کشتی های ایالات متحده آغاز می کند که به نام ژنرال های سابق کنفدراسیون ، نقطه داغ ترامپ است که مخالف وی است.

هشدار دهنده در کپیتول هیل ، ترامپ وزیر دفاع مارک اسپر را در توئیتی اخراج کرد و هفته گذشته جایگزین رهبری پنتاگون شد.

در همین حال ، بدون حرکت به سمت مصالحه سیاسی ، سنا تحت کنترل جمهوری خواهان به جای مشارکت در قانونگذاری ، همچنان نامزدهای قضایی بیشتری را تأیید می کند.

سناتورهای هر دو طرف نگرانند که کاری انجام نشود.

سناتور پاتریک لی ، دموکرات ، گفت: “سنا – بارها و بارها و بارها – به نامزدهای قضایی که در درجه اول توسط یک گروه علاقه خاص توصیه می شود رای داده است.”

لیهی شکایت کرد: “اما هیچ کاری نمی توانیم برای کمک به افراد عادی مبتلا به COVID انجام دهیم.”

سناتور جری موران ، یک جمهوری خواه ، شکایت کرد که مقامات محلی در سراسر کشور نیاز به تمدید مهلت فدرال برای هزینه کمک در ماه مارس دارند.

وی گفت که از اقدامی که موران پیشنهاد کرده است ، حمایت دو جانبه وجود دارد. هنوز هم نمی تواند در سنا رأی بیاورد.

“در اینجا به نظر می رسد که اگر ما نتوانیم همه کارها را برای حل یک مسئله انجام دهیم ، برای حل یک مشکل کاری نمی کنیم. من هرگز این رویکرد را درک نکردم. “موران در اظهارات سنا گفت.



[ad_2]