کیفرخواست بیتلز: در پرونده علیه مبارزان داعش ایالات متحده

[ad_1]

در حالی که دو مبارز داعش (داعش) در ماه اکتبر در مقابل قاضی در ویرجینیا حاضر شدند ، دایان فولی از طریق یک تلفن تلفنی خاموش از خانه در حال گوش دادن بود. وی در تلاش است صدای مردان را تشخیص دهد ، بر این اساس دادستان پسرش جیمز را قبل از کشته شدن ربود.

الکساندرا کوتئی و الشافی الشیخ به عضویت در یک گروه داعش به نام بیتلز متهم شده اند ، لقبی مضحک و بی دغدغه انگلیسی ها به زندانی ، شکنجه و کشتن گروگان های غربی در سوریه. وزارت امور خارجه آمریكا این دو نفر را به عنوان “تروریستهای جهانی مشخص شناسایی كرد”.

پس از آشفتگی ها و بن بست های ژئوپلیتیکی ، اقدامات نظامی در سوریه و نبردهای دادگاه در لندن ، سرانجام مهمترین پیگرد قضایی وزارت دادگستری آمریکا علیه اقدامات خشونت آمیز شبه نظامیان برای سالها آغاز شد. برای فولی ، که ماه ها قبل از دادستان کل ویلیام بار خواسته بود با کنار گذاشتن مجازات اعدام عدالت را تأمین کند ، این پرونده به عنوان یک معجزه اتفاق افتاد.

الکساندرا کوتئی در اسکندریه ، مرکز نگهداری بزرگسالان در اسکندریه ، ویرجینیا ، ایالات متحده است [File: Alexandria Sheriff’s Office via AP]

فولی گفت: “ما در طول این سالها بلوک های زیادی دیده ایم که باورم نمی شد این اتفاق بیفتد.” “من واقعاً از این موضوع شگفت زده شدم و تقریباً او را باور نکردم – کمی باورنکردنی. آیا واقعاً این اتفاق می افتد؟ “

مقامات آمریکایی این کیفرخواست را توفیقی در مبارزه با تروریسم در ماه های پایانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می دانند. اما تقریباً این اتفاق نیفتاد.

مصاحبه با 11 نفر در رابطه با این پرونده به وضوح موانعی را در این راه نشان می دهد ، از جمله اختلاف در مورد مجازات اعدام ، كه به دو متحد معمولاً نزدیك ، ایالات متحده و انگلستان نیاز دارد تا بر اختلافات عمده در سیستم های دادرسی کیفری متمرکز شوند. در نهایت ، مصاحبه ها نشان می دهد ، خانواده های داغدار به تدریج در مورد لغو مجازات اعدام به اجماع رسیده اند ، در حالی که تعهد اصلی بار در این زمینه به ایالات متحده اجازه داده است تا مدارک مهم مورد نیاز خود را بدست آورد.

جان دمرس ، معاون دادستان کل امنیت ملی ایالات متحده گفت: “من هرگز فکر نمی کردم که پرونده ای داشته باشیم.” اما “ما نمی خواستیم آنها را به اینجا بیاوریم مگر اینکه واقعا اتهامات خوبی داشته باشیم ، یک پرونده واقعاً جدی ، و در پایان انتظار یک حکم را داشتیم که منجر به یک حکم بسیار مهم زندان شود.”

الشفیع الشیخ همچنین در بازداشتگاه بزرگسالان اسکندریه در اسکندریه ، ویرجینیا بازداشت است [File: Alexandria Sheriff’s Office via AP]

این گروه از جنگجویان که به دلیل لهجه انگلیسی خود توسط اسیران “بیتلز” لقب گرفتند ، با انتشار فیلم های تبلیغاتی در سال 2014 که قمه زنی گروگان های آمریکایی را نشان می داد ، به اعمال خشونت توسط داعش (داعش) پرداختند. اولی نشان داد که جیمز فولی ، که به عنوان روزنامه نگار مستقل درگیر جنگ داخلی سوریه اسیر شده بود ، با یک لباس فرم نارنجی در کنار یک مرد ماسک پوش سیاه پوش ، در کویر زانو زد و چاقویی را به گلوی خود زد.

یک حمله هوایی باعث کشته شدن این مرد معروف به جهادی جان مشهورترین عضو گروه شد. عضوی دیگر در ترکیه تحت تعقیب است.

کوتی و الشیخ در سال 2018 توسط نیروهای سوری مورد حمایت آمریکا در سوریه اسیر شدند.

در داخل وزارت دادگستری ، مقامات تصمیم گرفتند که آیا این افراد باید در انگلیس یا ایالات متحده محاکمه شوند یا حتی به زندان نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو ، کوبا منتقل شوند.

مقامات آمریکایی در ابتدا به دادسرای انگلیس متمایل شدند. مقامات انگلیس شواهد قانع کننده ای جمع آوری کرده اند و سیاست ایالات متحده سایر کشورها را به بازگشت و آزار و اذیت شهروندان خود که به داعش پیوسته اند تشویق می کند.

اما انگلیس ، که تابعیت انگلیس را از این افراد سلب کرده بود ، تا حدی به دلیل نگرانی از احتمال مجازات و مجازات های قابل توجه زندان ، در برابر تحقیقات مقاومت کرده است.

انگلیس همچنین شرطی را برای هرگونه پیگرد قانونی که ایالات متحده می تواند تحمیل کند ، شرط کرد و از اشتراک شواهد بدون اطمینان به اینكه ایالات متحده خواهان مجازات اعدام كه ​​در انگلیس لغو شد ، خودداری كرد. در همین حال مقامات آمریکایی چنین شواهدی را حیاتی می دانستند.

در پایان ، انگلیسی ها عقب نشینی کردند و توافق کردند که شواهد را بدون اطمینان به اشتراک بگذارند. اما مادر الشیش شکایت کرد و در ماه مارس گذشته دادگاه انگلیس به طور عملی مانع اشتراک شواهد شد.

با وجود تصمیم ، دادستان ها به جلو حرکت کردند. آقای زاخاری ترویلیگر ، وکیل ایالات متحده در ایالت ویرجینیا شرقی ، که دفتر او با این کیفرخواست سر و کار دارد ، در داخل استدلال می کند که بازگشت متهمان به ایالات متحده مهمتر از گذاشتن مجازات اعدام در میز است.

افسر امنیتی کرد همراه الشفیع الشیخ ، چپ ، و الکساندا کوتی ، راست ، در یک مرکز امنیتی در کوبانی ، سوریه [File: Hussein Malla/AP Photo]

خانواده های قربانیان نیز در مورد ایده حذف مجازات اعدام از ملاحظه شروع به اتحاد کردند. این قابل توجه بود زیرا آنها همیشه نظرات یکسانی در مورد پرونده نداشتند.

اعدام های فولی و دو گروگان دیگر ، استفان سوتلوف و پیتر کاسیگ ، در فیلم های تبلیغاتی ثبت شده است ، سرنوشت این افراد برای جهانیان آشکار است.

اما شرایط پیرامون مرگ یک چهارم ، کایلا مولر ، که به گفته دادستان ، توسط ابوبکر البغدادی ، رهبر فقید داعش مورد سو ab استفاده جنسی قرار گرفته است ، کمتر مشخص شده است. والدین وی در ابتدا معتقد بودند که نگه داشتن مجازات اعدام در میز می تواند اهرمی برای پاسخ دادن باشد.

مادر مولر ، مارشا ، در یک پیام کوتاه گفت که این زوج نمی خواهند کسی بمیرد ، بلکه به سادگی اطلاعات می خواهند. با این حال ، در پایان ، هنگامی که صحبت از مجازات اعدام شد ، “دیگر خانواده هایی که ما در اینجا به مردان تحت تعقیب بسیار اهمیت می دهیم ، و این تنها راه آینده به نظر می رسید.”

احتمال دادرسی قانونی در عراق ، جایی که مردان در بازداشت نظامی ایالات متحده هستند ، نامشخص بود و تولید در آنجا اعتراضات حقوق بشر را به خطر می اندازد. [File: Hussein Malla/AP Photo]

مأموران فعلی و سابق FBI که به خانواده ها مشاوره داده اند ، آنها را تشویق کرده اند تا برای تحریک دولت ترامپ صحبت کنند. علی سوفان ، عامل سابق مبارزه با تروریسم FBI ، به خانواده ها گفت که صریح ترین راه رسیدن به عدالت ، انصراف از مجازات اعدام است.

گزینه های دیگر به سختی بهینه بودند. احتمال دادرسی قانونی در عراق ، جایی که مردان در ایالات متحده در بازداشت هستند ، نامشخص است. و روند دادرسی در آنجا اعتراض به حقوق بشر را تهدید می کند.

در تابستان ، هنگامی که خانواده ها تمایل خود را برای حذف مجازات اعدام از ملاحظه روشن کردند ، و در حالی که پرونده بدون مصوبه مشخصی ادامه داشت ، بار موافقت کرد که آرم ها را قطع کند.

وی در نامه ای به تاریخ 18 آگوست به وزیر کشور انگلیس پریتی پاتل بار ، قول داد که دولت ایالات متحده از مجازات اعدام چشم پوشی می کند و گفت اگر وزارت دادگستری شواهد را تا 15 اکتبر دریافت کند ، پیگرد قضایی ادامه خواهد داشت. در غیر این صورت ، ایالات متحده این افراد را به عراق منتقل می کند.

شواهد به دست آمد ، که منجر به کیفرخواست 24 صفحه ای شد ، که شامل دو مورد حمایت مادی از “تروریست ها” و “یک سازمان تروریستی خاص خارجی” بود – مجازات حبس ابد.



[ad_2]