گرم شدن کره زمین تهدیدی بزرگتر از ویروس کرونا: اخبار صلیب سرخ

[ad_1]

صلیب سرخ گفت ، جهان باید به همان اندازه که به بحران ویروس کرونا واکنش نشان داد ، نسبت به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان دهد و هشدار داد که گرم شدن کره زمین تهدیدی بیشتر از COVID-19 است.

بر اساس گزارشی از فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر (IFRC) ، اگرچه همه گیری همه گیر است ، اما تغییرات اقلیمی از اقدامات مخرب جدا نشده است.

این سازمان مستقر در ژنو در گزارش خود در مورد فاجعه های جهانی در دهه 1960 گفت از زمان اعلام بیماری همه گیر در ماه مارس توسط سازمان بهداشت جهانی ، جهان تحت تأثیر بیش از 100 فاجعه قرار گرفته است – بسیاری از آنها مربوط به آب و هوا است.

در این بیانیه آمده است که بیش از 50 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

دبیرکل IFRC ، جگن چپاگاین در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: “البته ، COVID در آنجاست ، در مقابل ما است ، خانواده ، دوستان ، بستگان ما را تحت تأثیر قرار می دهد.”

وی درباره بیماری همه گیر که تاکنون بیش از 1.3 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است ، گفت: “این یک بحران بسیار بسیار جدی است که اکنون جهان با آن روبرو است.”

“بدون واکسن برای تغییر آب و هوا”

اما وی هشدار داد ، IFRC انتظار دارد “تغییرات آب و هوایی تأثیر قابل توجهی میان مدت و طولانی مدت بر زندگی انسان و زمین داشته باشد.”

و گرچه به نظر می رسد به احتمال زیاد یک یا چند واکسن به زودی علیه COVID-19 در دسترس باشد ، چاپاگاین تأکید کرد که “متأسفانه هیچ واکسنی برای تغییر آب و هوا وجود ندارد.”

در مورد گرم شدن کره زمین ، وی هشدار داد که “برای محافظت واقعی از زندگی انسانها در این کره زمین به اقدامات و سرمایه گذاری بسیار پایدارتر نیاز است.”

IFRC گفت ، فراوانی و شدت حوادث شدید آب و هوایی و آب و هوایی از دهه 1960 به طور مداوم در حال افزایش است.

فقط در سال 2019 ، جهان تحت تأثیر 308 فاجعه طبیعی قرار گرفت – 77 درصد آنها مربوط به آب و هوا یا آب و هوا بود – باعث کشته شدن حدود 24400 نفر شد.

IFRC گفت ، تعداد فاجعه های آب و هوایی و آب و هوایی از دهه 1990 نزدیک به 35 درصد افزایش یافته است و آن را “یک پیشرفت مرگبار” خوانده است.

در این گزارش آمده است ، طی یک دهه گذشته ، حوادث آب و هوایی و آب و هوایی منجر به کشته شدن بیش از 410،000 نفر شده است ، بیشتر آنها در کشورهای فقیرتر ، موج ها و طوفان ها کشنده ترین هستند.

IFRC در مواجهه با این تهدید ، که “به معنای واقعی کلمه بقای طولانی مدت ما را تهدید می کند” ، از جامعه بین المللی خواست که با فوریت لازم اقدام کنند.

در این بیانیه آمده است: “این بلایا در حال حاضر در آستانه هر کشور در جهان است.”

“با چالش هایی از این قبیل ، همبستگی بین المللی نه تنها یک مسئولیت اخلاقی است ، بلکه یک کار هوشمندانه نیز است.

وی افزود: “سرمایه گذاری برای پایداری در نقاط آسیب پذیر بیشتر از پذیرش افزایش مداوم هزینه های پاسخ بشردوستانه و کمک به یک جهان امن تر ، مرفه و پایدار برای همه سودآور است.”

IFRC تخمین می زند که حدود 50 میلیارد دلار در سال در طول دهه آینده برای کمک به 50 کشور در حال توسعه در تطبیق با شرایط متغیر مورد نیاز باشد.

وی تأکید کرد که این مقدار “با پاسخ جهانی به تأثیر اقتصادی COVID-19” کاهش یافته است ، که در حال حاضر از 10 تریلیون دلار فراتر رفته است.

وی همچنین شکایت داشت که بیشتر سرمایه ای که تاکنون برای جلوگیری و كاهش اثرات تغییر اقلیم سرمایه گذاری شده به كشورهای در حال توسعه كه بیشتر در معرض خطر هستند ، نمی رسد.

چاپاگاین با هشدار مبنی بر اینکه “تحقیقات ما نشان می دهد که جهان به طور کلی در انجام چنین کاری کوتاهی می کند” گفت: “اولین مسئولیت ما محافظت از جوامعی است که بیشتر در معرض خطر و خطر پذیری آب و هوا هستند.”

وی گفت: “بین جایی كه خطر آب و هوا بیشتر است و جایی كه بودجه برای سازگاری با آب و هوا می رود ، رابطه روشنی وجود دارد.”

“این محرومیت می تواند هزینه های زیادی برای زندگی انسان داشته باشد.”



[ad_2]