گروههای مسلمان از ماکرون خواستند تا “سخنان تفرقه انگیز ، نفرت را رد کند” پایان دهد | فرانسه

[ad_1]

بیش از 20 سازمان مسلمان اروپا از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواسته اند تا با ادامه پیامدهای فرانسه و جهان اسلام ، “سخنان تفرقه افکنانه” خود را پایان دهد.

در نامه ای سرگشاده که روز شنبه منتشر شد ، سازمان های مختلفی از كشورها از جمله هلند ، فنلاند و ایتالیا گفتند كه رهبر فرانسه در پی كشته شدن یك معلم و سه نمازگزار در یك كلیسا در ماه گذشته نتوانسته است “راهنمایی های اخلاقی قوی” ارائه دهد.

امضا کنندگان گفتند: “برابری اسلام و شهروندان مسلمان خود شما ، تعطیلی مساجد جمعی ، سازمان های حقوق بشری و اسلامی و استفاده از این فرصت به منظور تشدید نفرت بیشتر موجب تشویق بیشتر نژادپرستان و افراط گرایان خشن شده است.” ماکرون درباره آنچه که “حمله یک جانبه به مسلمانان ، اسلام و حضرت محمد” خوانده اند ، تجدید نظر کند.

“عالی ترین اخلاقی که شما را به انجام آن دعوت می کنیم رد نفرت ، حاشیه سازی و شعارهای تفرقه افکنانه و استفاده از رهبری خود برای گردهم آوردن مردم است.”

در هفته های گذشته ، پس از بازنشر کارتون های روزنامه شارلی ابدو در ماه سپتامبر ، توسط روزنامه شارلی ابدو ، ماکرون پس از دفاع از حق کاریکاتور پیامبر اسلام ، انتقادات گسترده ای را در بسیاری از جهان اسلام برانگیخته است. حضرت محمد بسیار مورد احترام مسلمانان است و انواع تصاویر بصری در اسلام ممنوع است.

رئیس جمهور فرانسه پس از بریده شدن سر ساموئل پتی ، معلمی که در کلاس در جریان بحث آزادی بیان به دانش آموزان خود کارتون نشان می داد ، موضع خود را در مورد کاریکاتورها تکرار کرد ، توسط یک مهاجم در 16 اکتبر سر بریده شد.

ماکرون پس از آنکه یک ماه پیش در یک سخنرانی گفت اسلام در یک “بحران جهانی” قرار دارد و برنامه خود را برای “اصلاح اسلام” برای سازگاری بیشتر آن با ارزشهای جمهوری اسلامی اعلام کرد ، با واکنش فعالان مسلمان روبرو شد. کشور شما.

در حالی که مسلمانان در فرانسه قتل معلم را محکوم می کنند ، آنها همچنین ترس از مجازات جمعی را در میان سرکوب سازمان های اسلامی توسط دولت و حملات گروه های هوشیار علیه مساجد نشان می دهند.

امضا کنندگان در نامه خود سرکوب دولت فرانسه ، از جمله تعطیلی مساجد و موسسات خیریه را که متهم به تحریک نفرت بودند ، محکوم کردند.

آنها گفتند: “این رفتار فرصت طلبانه با تعطیلی انجمن ها بر اساس انگیزه های سیاسی و بدون رویه های قانونی قانونی ، قانون را تضعیف می کند.”

در روزهای اخیر ، ده ها هزار نفر در چندین کشور با اکثریت مسلمان ، اعتراضاتی علیه فرانسه ترتیب داده اند ، بسیاری از مقامات و معترضین خواستار تحریم محصولات فرانسوی هستند.

روز شنبه مكرون در مصاحبه اختصاصی با الجزیره گفت كه سخنان وی تحریف شده است و تأكید كرد كه رهبران سیاسی عمداً مردم را به این باور سوق داده اند كه این كاریكاتورها ساخته ای از فرانسه است.

وی گفت: “کاریکاتورها پروژه های دولتی نیستند ، آنها از روزنامه های آزاد و مستقلی که وابسته به دولت نیستند تهیه شده اند.”

“من احساسات ابراز شده را درک می کنم و به آنها احترام می گذارم. ماکرون گفت ، اما شما باید نقش من را در حال حاضر درک کنید ، انجام دو کار است: ارتقا peace صلح و همچنین دفاع از این حقوق. “

وی افزود: “من همیشه در کشورم از آزادی صحبت کردن ، نوشتن ، فکر کردن ، نقاشی دفاع خواهم کرد.”

وی همچنین گفت که “اسلام رادیکال” ، که سعی در مبارزه با آن داشت ، تهدیدی برای همه مردم ، به ویژه مسلمانان بود.

وی گفت: “امروز افرادی در سراسر جهان اسلام را تحریف می كنند و به نام این دین ، ​​كه آنها ادعا می كنند از آنها دفاع می كنند ، می كشند ، می كشند … امروز خشونت هایی توسط برخی از جنبش های افراطی و مردم به نام اسلام اعمال می شود.” ماکرون وی افزود: “البته ، این مشكلی برای اسلام است ، زیرا مسلمانان اولین قربانیان هستند.” وی افزود: “بیش از 80 درصد قربانیان تروریسم مسلمان هستند و این برای همه ما مشكل است.”



[ad_2]