گروه پنج چشم به چین می گوید که به سرکوب در هنگ کنگ پایان دهد استرالیا

[ad_1]

بیانیه مشترک وزرای خارجه به دنبال اقدامی برای رد صلاحیت قانونگذاران منتخب عمومی دموکراسی خواهی انجام شد.

ایالات متحده ، انگلستان ، استرالیا ، کانادا و نیوزیلند پس از وضع قوانین جدید برای رد صلاحیت اعضای منتخب شورای قانونگذاری هنگ کنگ ، چین را به انجام “کارزاری هماهنگ برای خاموش کردن همه صداهای انتقادی” متهم کرده است.

در بیانیه مشترک چهارشنبه ، وزرای امور خارجه گروه موسوم به اشتراک گذاری اطلاعات پنج چشم همچنین گفتند که این تصمیم “نقض آشکار” پیمان چین و انگلیس است ، که هنگ کنگ را از استقلال ، حقوق و آزادی بالایی برای حداقل 50 سال پس از آنکه انگلیس در سال 1997 این شهر را به حکومت چین بازگرداند.

هفته گذشته پس از تصویب قطعنامه ای از سوی پارلمان چین ، قانونگذار چهار قانونگذار مخالف را بركنار كرد كه به دولت شهر اجازه می داد دادگاه ها را دور بزند و هر عضوی را كه تصور می شود تهدیدی برای امنیت ملی است رد صلاحیت كند.

رسانه های دولتی چین گفتند ، چنین اقداماتی شامل حمایت از استقلال هنگ کنگ ، امتناع از به رسمیت شناختن حاکمیت چین بر این شهر و توافق با قدرت های خارجی است.

این اقدام باعث استعفای گسترده همه نمایندگان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ شد و پارلمان کوچک را بدون رای مخالف ترک کرد.

“به نظر می رسد قوانین رد صلاحیت بخشی از یک کارزار هماهنگ برای خاموش کردن تمام صداهای منتقد پس از به تعویق انداختن انتخابات قانونگذاری در ماه سپتامبر ، تحمیل اتهامات علیه تعدادی از نمایندگان منتخب مجلس و اقدامات برای تضعیف آزادی رسانه های پر جنب و جوش هنگ کنگ است. در بیانیه

در این نامه آمده است: “به نام ثبات و شکوفایی هنگ کنگ ، ضروری است که چین و مقامات هنگ کنگی به کانال های مردم هنگ کنگ برای ابراز نگرانی ها و عقاید قانونی خود احترام بگذارند.”

https://www.youtube.com/watch؟v=1YEKYrTdc44

“ما از مقامات مرکزی چین می خواهیم که در اقدامات خود علیه قانونگذار منتخب هنگ کنگ تجدید نظر کنند و اعضای شورای قانونگذاری را بدون تأخیر بازگردانند.”

هیچ توضیحی در مورد چین داده نشده است. اما پیش از آن ، وی انتقاد خارجی از اقدامات خود در هنگ کنگ را به دلیل دخالت در امور داخلی خود محكوم كرد.

قانونگذاران دستگیر شدند

اردوگاه طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ از اواخر ماه ژوئن تحت فشار قرار گرفته است ، زمانی که چین قانون امنیت ملی را در این سرزمین وضع کرد و مجازات جدایی ، براندازی ، تروریسم و ​​توافق مخفی با نیروهای خارجی را به زندان اعلام کرد.

سه سیاستمدار مخالف روز چهارشنبه در ماه مه و ژوئن حوادث پرتاب مایعات با بوی بد به مجلس قانونگذاری دستگیر شدند ، در حالی که چندین نفر دیگر در اوایل ماه جاری در پاسخ به جلسه آشفته قانونگذاری دیگر در 8 مه دستگیر شدند.

دولت هنگ کنگ همچنین با اشاره به همه گیری ویروس کرونا ، اقدامی قانونگذاری در سپتامبر را به مدت یک سال به تعویق انداخت ، اقدامی که توسط اردوگاه طرفدار دموکراسی محکوم شد و این تلاش برای خنثی کردن تلاش های آنها برای پیروزی چشمگیر خود در انتخابات منطقه ای یک سال پیش برای تأمین اکثریت معادن بود. -مجلس.

این سرکوب به دنبال اعتراضات گسترده علیه دموکراسی رخ داد که سال گذشته هنگ کنگ را لرزاند.

مقامات کتاب های دموکراسی خواهی را از کتابخانه ها خارج کردند ، برخی از شعرها و شعارهای اعتراضی را ممنوع کردند و طبق قانون جدید دوازده نفر از جمله پکن تندرو و جیمی لای صاحب روزنامه معروف اپل دیلی را دستگیر کردند.

ایالات متحده مقامات ارشد هنگ کنگ از جمله مدیر عامل شرکت کاری لام و روسای پلیس فعلی و سابق شهر را تحریم کرده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا نیز دستور فسخ وضعیت تجاری ویژه هنگ کنگ را صادر کرده و معاهده استرداد با این شهر را به حالت تعلیق درآورده است. انگلستان ، استرالیا ، کانادا و نیوزیلند نیز توافق نامه استرداد خود را با هنگ کنگ فسخ کرده اند.



[ad_2]