گزارش انگلستان از عربستان سعودی خواسته است حقوق زنان را نقض کند | خاورمیانه

[ad_1]

بارونس هلنا کندی ، قانونگذار انگلیسی ، از رهبران جهان خواسته است از اجلاس G20 در ریاض به دلیل فعالان زن زندانی پرهیز کنند.

گزارشی که توسط یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس منتشر شده است ، اقتصادهای برجسته جهان را به ترک کنفرانس امسال جی 20 در عربستان سعودی دعوت می کند مگر اینکه فعالان حقوق زنان زندانی آزاد شوند.

بارونس هلنا کندی ، وکیل معروف اسکاتلندی گفت: “من می خواهم همه ما از کسانی که در اجلاس G20 شرکت می کنند بخواهیم که بگویند ما فقط در این اجلاس که توسط ولیعهد عربستان سعودی ترتیب داده شده است شرکت خواهیم کرد ، اگر این زنان را آزاد کنید.” در بیانیه ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد ، می گوید.

کندی افزود: “این زنان بازداشت شده اند زیرا از حقوق زنان دفاع می کنند و این به عنوان توهین به مقامات سعودی تلقی می شود.”

ایالات متحده ، هند و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که در اجلاس امسال گروه G20 شرکت خواهند کرد ، اجلاسی که از 21 نوامبر آغاز می شود و به میزبانی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا برگزار می شود.

یکی از موضوعات نشست G20 توانمند سازی زنان است.

طبق گزارش کندی ، اتهامات علیه زنان زندانی شامل “دعوت و تحریک مردم برای تغییر سیستم سیاسی در پادشاهی است. آغاز یک کارزار توئیتری برای مطالبه قانون اساسی جدید و گفتگو با روزنامه نگاران انگلیسی در مورد مستندی درباره زندان در پادشاهی “.

کندی گفت: “هیچ یک از اینها به معنای جرم در هیچ کشور شایسته ای نیست و این مسئله است.” “این سو abuse استفاده غیرقابل قبول از مردم است.”

کندی گفت دانشمندان ، روشنفکران ، نویسندگان و روزنامه نگاران هستند که “صداهای اصلی” در مورد مسائل زنان هستند.

یکی از آنها لوجین الخطلول ، 31 ساله است که به همراه دوازده فعال دیگر در ماه مه سال 2018 دستگیر شد ، درست چند هفته قبل از اینکه عربستان سعودی ممنوعیت خود را برای رانندگان زن لغو کند.

کمیته حقوق زنان سازمان ملل متحد خواستار آزادی “فوری” وی در اوایل ماه جاری شد و گفت که وخامت سلامتی الحتول “بسیار نگران کننده” است.

در مصاحبه اخیر ، به نقل از سفیر عربستان در انگلیس در مصاحبه ای با گاردین گفته است که این پادشاهی در حال بررسی عفو فعالان حقوق زنان زندانی است.

با این حال ، بعداً سفارت عربستان در لندن این گزارش را تکذیب کرد.

“حمله به آزادیهای اساسی”

روز دوشنبه ، گروه حقوق بشر Human Rights Watch مستقر در نیویورک نیز از کشورهای برجسته G20 خواست که به عربستان سعودی فشار بیاورند تا همه زندانیان غیرقانونی را آزاد کند و در مورد سو ab استفاده های گذشته پاسخگو باشد.

این گروه گفت گروه G20 به ریاست جمهوری برای پادشاهی امسال پاداش داده است “علی رغم حمله بی امان دولت سعودی به آزادی های اساسی ، از جمله زندان و آزار و اذیت مخالفان عمومی و فعالان حقوق بشر ، حملات غیرقانونی به غیرنظامیان در یمن و بی توجهی به درخواست های بین المللی برای پاسخگویی. ترور توسط دولت مأموران روزنامه نگار سعودی جمال هاشوگی ».

از زمان ترور ماموران سعودی خاشقگی در کنسولگری پادشاهی در استانبول در اکتبر 2018 ، هیچ مسئولیتی در قبال مقامات ارشد دخیل در ترور وی وجود ندارد.

در عوض ، عربستان سعودی میلیاردها دلار صرف میزبانی از سرگرمی ها ، رویدادهای فرهنگی و ورزشی به عنوان یک استراتژی عامدانه معروف به “پول شویی” برای سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر کرده است.



[ad_2]