گزارش | صندوق بین‌المللی پول از مصر می‌خواهد تا قبل از بررسی برنامه نجات اصلاحات را انجام دهد صندوق بین المللی پول

[ad_1]

طبق گزارش بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول از قاهره می‌خواهد دارایی‌های دولتی را خصوصی کند و برای پول خود انعطاف‌پذیری ایجاد کند.

به گزارش بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول از مصر می‌خواهد تا قبل از انجام اولین بررسی کمک مالی 3 میلیارد دلاری قاهره، اصلاحاتی را که قاهره متعهد شده است، اجرا کند.

بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از افراد ناشناس آگاه گزارش داد که وام دهنده مستقر در واشنگتن از قاهره می خواهد که دارایی های دولتی خاصی را خصوصی کند و برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن بازنگری، انعطاف پذیری برای پوند مصر فراهم کند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، هفته گذشته گفت که صندوق در حال آماده شدن برای انجام این بازنگری است، اما نگفت چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد.

مصر برای دستیابی به بخش دوم وام خود به ارزش حدود 354 میلیون دلار، موظف به تصویب این بازنگری است.

جهاد آزور، مدیر صندوق بین المللی پول برای خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که نرخ ارز انعطاف پذیر به محافظت از اقتصاد مصر در برابر شوک های خارجی کمک می کند و این کشور باید به بخش خصوصی اجازه دهد تا “رشد ایجاد کند و بیشتر ایجاد کند.” ارزهای خارجی’.

در ماه دسامبر، صندوق بین المللی پول قراردادی را برای اعطای 3 میلیارد دلار به مصر غرق در بدهی طی نزدیک به چهار سال، از جمله دسترسی فوری به 347 میلیون دلار اعلام کرد.

متحدان خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی نیز حمایت خود را ارائه کرده اند، اگرچه میلیاردها دلار سرمایه گذاری وعده داده شده هنوز محقق نشده است زیرا آنها به دنبال شفافیت در مورد پیشرفت اصلاحات مالی کشور هستند.

اقتصاد مصر به دلیل تأثیرات همه‌گیری کووید-19 و جنگ در اوکراین تحت تأثیر افزایش قیمت نفت و مواد غذایی قرار گرفته است، به طوری که پوند مصر از ماه مارس نیمی از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

بر اساس آمارهای دولتی، حدود یک سوم از جمعیت 104 میلیونی این کشور در فقر زندگی می کنند. بسیاری از مصری ها برای مقرون به صرفه نگه داشتن کالاهای اساسی مانند غذا به یارانه های دولتی وابسته هستند.

به عنوان بخشی از قرارداد با صندوق بین المللی پول، قاهره با فروش سهام چندین شرکت دولتی در سال جاری موافقت کرد و متعهد شد که به سمت نرخ ارز انعطاف پذیر حرکت کند، اگرچه ثبات پوند سوالاتی را در مورد تعهد دولت به اصلاحات ایجاد کرد.

[ad_2]