یک فلسطینی زندانی بیش از 100 روز اعتصاب غذا “می میرد” خاورمیانه

[ad_1]

همسر فلسطینی بازداشت شده می گوید او ضعیف است ، فقط آب مصرف می کند و در صحبت کردن مشکل دارد.

همسرش گفت: این زندانی فلسطینی که بیش از 100 روز از گرسنگی می کشد ، در آستانه مرگ است ، افزود که وی همچنین گرفتگی و سردردهای شدیدی را تجربه می کند.

ماهر الاهراس ، 49 ساله ، در ماه ژوئیه در نزدیکی شهر نابلس اشغال شده در کرانه باختری دستگیر شد و تحت بازداشت اداری قرار گرفت ، سیاستی که اسرائیل برای بازداشت مظنونان بدون اتهام استفاده می کند.

پدر شش کودک در اعتراض به قرار بازداشت چهار ماهه که در 26 نوامبر پایان می یابد اما قابل تمدید است اعتصاب غذا کرد.

همسرش ، تاگرید الاهراس ، روز جمعه از تخت ماهر در بیمارستان کاپلان در نزدیکی تل آویو به خبرگزاری فرانسه گفت: “هر روز او 100 بار در مقابل چشمان من می میرد و هیچ کاری نمی توانم انجام دهم.”

ماهر ، که مظنون به ارتباط با گروه مبارز فلسطینی جهاد اسلامی است ، در اوایل سپتامبر از زندان به بیمارستان منتقل شد و بدتر شد.

تاگرید با بیان اینکه همسرش ضعیف است ، فقط آب مصرف می کند و در صحبت کردن مشکل دارد ، گفت: “وقتی می بینیم عزیزانمان در مقابل ما می میرند چه باید کرد؟”

“وقتی حتی نمی تواند از رختخواب بلند شود ، چه خطری می تواند ایجاد کند؟”

اواخر ماه گذشته ، هنگامی که کمیته صلیب سرخ بین المللی در مورد “عواقب بالقوه سلامتی غیرقابل بازگشت” هشدار داد ، ماهر به شاخه پزشکی زندان راملا در نزدیکی بازگردانده شد ، اما دادگاه عالی اسرائیل دستور بازگشت وی به کاپلان را صادر کرد.

ماهر در گذشته چندین بار توسط اسرائیل دستگیر شده است.

فلسطینیان در هبرون خواستار آزادی ماهر الاحراس زندانی اسرائیلی هستند [Hazem Basder/AFP]

وکلای ماهر بارها خواستار آزادی زودهنگام وی یا انتقال وی به بیمارستان فلسطین شده اند اما نتیجه ای نداشته است.

وزارت امور خارجه اسرائیل روز جمعه گفت: “اسرائیل هر کاری را که ممکن است برای اطمینان از سلامتی الاهراس انجام می دهد و ادامه خواهد داد.”

“با این حال ، لازم به ذکر است که اعتصاب غذا به عنوان ابزاری سیاسی توسط تروریست ها و سازمان های تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد.”

نخست وزیر فلسطین ، محمد استی ، خواستار آزادی فوری او شد زیرا فلسطینی ها و فلسطینیان اسرائیلی در حمایت از وی تظاهرات کردند.

سیاست بازداشت اداری اسرائیل ، که از حکم انگلیس در فلسطین به ارث رسیده است ، مجاز به زندانی شدن زندانیان به صورت رایگان برای دوره های تمدید تا شش ماه است.

اسرائیل می گوید که این روش به مقامات اجازه می دهد تا مظنونان را بازداشت کرده و از حملات جلوگیری کنند ، در حالی که به جمع آوری شواهد ادامه می دهد ، اما منتقدان و گروه های دفاعی می گویند که این سیستم مورد سو استفاده قرار گرفته است.

به گفته گروه حقوق بشر اسرائیلی B’Tselem ، تا آگوست سال جاری حدود 355 فلسطینی از جمله دو خردسال در بازداشت اداری به سر می برند.

بسیاری از زندانیان فلسطینی می گویند هنگام بازداشت مورد شکنجه و آزار قرار گرفته اند. در سالهای اخیر اعتراضات زیادی علیه شرایط نامناسب زندان از جمله اعتصاب غذای متعدد صورت گرفته است.

بسیاری از زندانیان نیز از سهل انگاری پزشکی در زندان ها رنج می برند. زندانیان باید هزینه های درمان خود را بپردازند و مراقبت های بهداشتی کافی ارائه نمی شود.

پیش از این ، الجزیره گزارش داده بود که به بسیاری از افراد داروهای مسکن به عنوان دارو و راه حل بیماری های مزمن داده شده است.

طبق اعلام سازمان حمایت از زندانیان Addameer ، از سپتامبر تاکنون 4400 زندانی سیاسی فلسطینی از جمله 39 زن و 155 کودک بازداشت شده اند.



[ad_2]