یک مقام ارشد آفریقای جنوبی از ANC در پرونده فساد مالی وثیقه دریافت کرده است آفریقای جنوبی

[ad_1]

دبیرکل آس مگاشوله به سرقت پول عمومی اختصاص داده شده برای حسابرسی خانه های دولتی با سقف آزبست در سال 2014 متهم شده است.

در یک پرونده فساد مالی که بر اختلافات در این حزب تأکید داشت و تسلط آنها از زمان پایان حاکمیت اقلیت سفیدپوست در سال 1994 به بعد به چالش کشیده نشده بود ، به یک مقام ارشد در کنگره ملی آفریقای حاکم در آفریقای جنوبی وثیقه داده شد.

از دبیركل آس مگاشوله خواسته نشد كه در مورد اولین حضور خود در دادگاه روز جمعه ، جایی كه با 21 اتهام فساد و كلاهبرداری روبرو بود ، رای صادر كند ، اما قبلاً تخلف را انكار كرده بود.

مگاشوله به سرقت پول عمومی اختصاص داده شده برای حسابرسی خانه های دولتی با سقف آزبست در سال 2014 ، زمانی که نخست وزیر استان ایالت آزاد بود.

این ادعاها در حدود 16.4 میلیون دلار (13.9 میلیون یورو) در قراردادهای حسابرسی آزبست منعقد شده در دوره ریاست جمهوری پیشین یعقوب زوما از 2009-2018 است.

سقف های خطرناک هرگز برداشته نشدند ، به همین دلیل محققان معتقدند بیش از 12 میلیون دلار در جیب آنها است.

هفت مظنون دیگر در رابطه با این پرونده دستگیر و به آنها وثیقه داده شده است که اکنون به 19 فوریه موکول شده است.

این اتهامات ماگاشوله را در تقابل با رئیس جمهور کیریل رامافوسا قرار داده است ، وی متعهد شده است که تصویر کنگره ملی آفریقا (ANC) را از موضع قاطعانه در مورد فساد پاک کند ، اما بدخواهان او را به استفاده از آن برای حذف مخالفان خود متهم می کنند.

قاضی آموس مووس از دادگاه دادسرای بلومفونتین ، قرار وثیقه Magashule را 200000 رند (12،823.72 دلار) تعیین کرد.

دادستانی ملی در بیانیه ای گفت: “ما انتظار داریم كه سه متهم دیگر را به كیفرخواست اضافه كنیم.”

ماگاشولا چالش برانگیز است

به گفته تلویزیون ملی ، در خارج از دادگاه ، هزاران هوادار محاکمه را محکوم کردند ، مانند شکار جادوگران ، شعار دادن ، رقصیدن و تکان دادن بنرهایی با عنوان “دستهای رفیق مگاشولا”.

پس از حضور وی ، ماگاشوله ، که اوایل روز خود را به پلیس معرفی کرده بود ، برای سخنرانی به بیرون از خانه رفت. وی با تشویق های بلند گفت: “من فقط درصورتی که شاخه هایی که به من رای داده اند از من بخواهند کناره گیری خواهم کرد.”

برخی از معترضین سعی در شکستن طناب سیم خاردار در اطراف دادگاه داشتند ، در حالی که عده ای دیگر تی شرت های زرد ANC را که صورت رامافوسا را ​​پوشیده بود ، سوزاندند و از وی خواستند که عقب بکشد.

یک معترض فریاد زد: “اگر آس مگاشوله را دستگیر کنید ، کل ANC را دستگیر خواهید کرد!”

فهمیدا میلر از الجزیره ، خبرنگار بلومفونتاین ، گفت كه این تظاهرات ها نشانه اختلاف در ANC است.

وی گفت: “سیریل رامافوسا با اختلاف زیادی در حزب خود مواجه است ، افرادی که برای بقای سیاسی خود می جنگند.”

“رامافوسا گفت که با فساد مبارزه خواهد کرد. اما این مبارزه به احتمال زیاد در حزب خودش رخ خواهد داد.

مگاشوله بالاترین رده سیاسی است که توسط رئیس جمهور سابق زوما محاکمه شد ، دادگاه وی به اتهام فساد در ماه دسامبر از سر گرفته شد.

ماگاشول از جناحی حاکم است که برای تحول بنیادی اقتصادی تلاش می کند و از زمان جایگزینی زوما به عنوان رئیس دولت در فوریه 2018 ، گاهی اوقات مخالف رامافوسا است.

ANC از ماگاشوله نخواسته است تا به دلیل این اتهامات عقب نشینی کند.

جسی دوارته معاون دبیرکل ANC در گفتگو با تلویزیون دولتی SABC به هواداران ماگاشوله هشدار داد: “تا زمانی که ما از آن حمایت می کنیم ، نباید این کار را انجام دهیم ، خود جنبش را نابود می کنیم ، ما می خواهیم این کشور را تغییر دهیم.”



[ad_2]