یک پروژه مسکن 50 میلیارد دلاری جنگل های حرا جزیره پاکستان را تهدید می کند پاکستان

[ad_1]

با یک قایق سواری کوتاه از سواحل کراچی ، درختان با شکوه حرا ساحل آرام جزیره ای را که تنها چند شتر در آن زندگی می کنند ، در آغوش می کشند ، که به گفته کارشناسان حفاظت از محیط زیست ، حفاظت از ساحل بزرگترین شهر پاکستان را فراهم می کند.

اما آرامش جزیره Bundle در معرض خطر است ، نخست وزیر عمران خان مصمم است آن را به یک پروژه بزرگ املاک و مستغلات تبدیل کند تا فشار بر کلانشهر 20 میلیون نفری را که در حال رشد است کاهش دهد.

توسعه مسکن به ارزش 50 میلیارد دلار رهبران منطقه را علیه دولت مرکزی معطوف کرده است ، فعالان محلی و قانونگذاران نخست وزیر را به وعده های نادرست به محیط زیست متهم می کنند.

ماهرا عمر ، مدیر محیط زیست از کراچی ، که از قایق سواری در اطراف بسته نرم افزاری و پرسه زدن در میان جنگل های حرا جزیره لذت می برد ، گفت: “بگذارید طبیعت بهبود یابد و (در رویای این شهرهای بزرگ و بزرگ نباشد)”.

“همه ما از جنگل خاص خود بسیار خسته شده ایم. همه ما می خواهیم در فضای باز فرار کنیم. “

ماهرا عمر ، مدیر محیط زیست ، در اکتبر سال 2020 با تیم خود در جزیره Bundle در سواحل کراچی صحبت کرد. [Rizwan Tabassum/AFP]

درختان حرا ساحلی به عنوان یک مانع طبیعی عمل می کنند ، انرژی موج را جذب می کنند و میزان سیلاب را محدود می کنند.

“این جزایر سدی در برابر طوفان و سونامی تشکیل می دهند. حفظ آنها برای حفاظت از کراچی امری حیاتی است ، “آریف بلگاومی ، معمار و شهرساز به خبرگزاری فرانسه گفت.

کراچی در حال حاضر مستعد طغیان آب است و در طول موسم بارگیری امسال با آب قفسه سینه در خیابان ها دچار سیل فاجعه بار شد.

بلگاومی اضافه کرد ، از آنجا که جزایر Bundle در هنگام جزر و مد به ویژه سیلاب جاری می شود ، هرگونه ساخت و ساز به فعالیت های احیای آسیب رسان به محیط زیست نیز احتیاج دارد که می تواند بر کراچی تأثیر بگذارد.

با این حال ، دولت خان می گوید که این پروژه باعث ایجاد هزاران شغل محلی و تسکین بسیار مورد نیاز کراچی در حال رشد آشفته می شود – نیازی به گفتن نیست که درآمد مالیاتی جدیدی برای خزانه پاکستان فراهم شود.

لایحه ای – بلافاصله توسط دولت استانی سند ، جایی که پایتخت کراچی است ، مورد اعتراض قرار گرفت ، بسته و جزیره بودو همسایه را به سرزمین های فدرال تبدیل می کند.

“این ویرانی را به ارمغان خواهد آورد”

منتقدان می گویند که این طرح خلاف وعده های سبز خان است ، که صحبت از خطرات تغییرات آب و هوایی و ساخت منجمد چندین نیروگاه با زغال سنگ به نفع پروژه های انرژی های تجدیدپذیر ، به ویژه سدهای برق آبی است.

دولت همچنین از تلاش های ملی برای کاشت 10 میلیارد درخت جدید تا سال 2023 رونمایی کرده است.

مرتضی وهاب سخنگوی دولت سند گفت: “او افتخار می کند که تصدیق کند گرم شدن کره زمین یک واقعیت است … (اما) وقتی صحبت از استان سند ، مردم سند می شود ، دیدگاه او تغییر می کند.”

مالک امین اسلم ، بهترین مشاور خان در زمینه تغییر اوضاع ، به درخواست های متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یک سفر کوتاه با قایق در سواحل کراچی جزیره ای است که فقط شتر در آن زندگی می کند و قبلاً توسط شهرنشینی آلوده شده است. [Rizwan Tabassum/AFP]

جزیره Bundle قبلاً توسط شهرنشینی آلوده شده است – ساحل شنی رو به روی کراچی پر از زباله های پلاستیکی و زباله های پزشکی است که از کلانشهرها به ساحل شسته می شود.

جنگل های حرا یکی از اجزای مهم محیط زیست کراچی محسوب می شود ، که دهه ها از آلودگی شدید و غفلت رنج برده است ، به عنوان فیلترهای طبیعی تصفیه آب و محافظت از ماهیان کودک عمل می کند.

وهاب گفت: “مردم در كراچی جنگل های حرا را به عنوان … بخشی طبیعی از زندگی خود می نامند.”

“به همین دلیل است که ما از این نظر بسیار سرزمینی هستیم. به همین دلیل است که ما نسبت به این جنگل های حرا بسیار احساساتی هستیم. “

این پیشنهاد بازسازی سالها با مخالفت منتقدان روبرو شده است ، آنها می گویند که بازسازی جزیره Bundle بسیار گران و پیچیده است.

گروهی از ماهیگیران کراچی نیز که از آبهای نسبتاً تمیز جزیره تور می اندازند ، علیه این پروژه شکایت کرده اند.

کمال شاه سخنگوی صیادان گفت: “ما شغل خود را از دست خواهیم داد.”

جزیره Bundle در معرض خطر است ، نخست وزیر هان تصمیم دارد آن را به یک پروژه بزرگ املاک و مستغلات تبدیل کند [Rizwan Tabassum/AFP]

“آنها می گویند ساختن شهر توسعه می آورد. این ویرانی به همراه خواهد داشت. “

وی گفت ، آب اینجا از قبل رنج می برد و کانالهای نیمه خراب کراچی فاضلاب تصفیه نشده را به دریا می ریزند.

راب نواز ، مدیر برنامه ارشد صندوق جهانی حیات وحش ، گفت که توسعه جزیره Bundle باعث “فاجعه زیست محیطی” خواهد شد.

“این بسته محل لانه سازی لاک پشت ها ، دلفین ها است. وی گفت: “جنگلهای حرا وجود دارد که از جنگلهای محافظت شده در پاکستان هستند.”

“ایجاد زیرساخت عظیم بر روی آن همه اینها را نابود خواهد کرد.”



[ad_2]