اتحادیه اروپا از تصویب “عجولانه” انگلیس برای COVID-19 انتقاد می کند بریتانیای کبیر

[ad_1]

آژانس دارویی اروپا می گوید روند تأیید آن مناسب تر است ، زیرا سیاستمدار آلمانی تصمیم انگلستان را “مشکل ساز” خواند.

مقررات نظارتی اروپایی در مورد اقدام انگلیس در تأیید واکسن COvID-19 Pfizer-BioNTech برای استفاده گسترده هشدار داده و گفته اند که روند تأیید طولانی تر آنها ایمن تر است.

در بیانیه ای غیرمعمول و غیرمعمول ، آژانس داروهای اروپایی (EMA) ، مسئول تصویب واکسن های COVID-19 برای اتحادیه اروپا ، گفت که یک روش تأیید طولانی تر مناسب تر است زیرا براساس شواهد بیشتری است و نیاز به بررسی های بیشتر دارد. روش فوری انتخاب شده توسط انگلستان.

این آژانس روز سه شنبه اعلام كرد كه تا 29 دسامبر تصمیم خواهد گرفت كه آیا واكسن را به طور موقت از داروساز آمریكایی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech مجاز كند.

سخنگوی کمیسیون اروپا ، مدیر اجرایی اتحادیه اروپا ، گفت که روش EMA “موثرترین سازوکار نظارتی برای دسترسی همه شهروندان اتحادیه اروپا به یک واکسن ایمن و موثر است” زیرا براساس شواهد بیشتری ساخته شده است.

اظهارات EMA ساعاتی پس از آن صورت گرفت كه انگلستان اولین كشور در جهان بود كه داروی تولید شده توسط Pfizer و BioNTech را تأیید كرد.

قانون گذاران اروپایی نیز این موضوع را ارزیابی کرده اند ، وزیر بهداشت ایتالیا روبرتو اسپرانزا به پارلمان این کشور گفته است که وی از سازمان حفاظت محیط زیست می خواهد تا “نظارت بسیار بالایی” در مورد تصویب واکسن را ادامه دهد.

وی گفت: وقتی واکسن به انسان داده می شود ، مطمئناً باید یک واکسن ایمن باشد ، اما باید واکسن موثری باشد.

پیتر لیزه ، قانونگذار اتحادیه اروپا و عضو حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی ، نخست وزیر آلمان ، آنگلا مرکل ، لحن شدیدتری به خود گرفت و گفت که تصویب MHRA را “مشکل ساز” می داند.

وی گفت: “من توصیه می کنم کشورهای عضو اتحادیه اروپا روند را به همان روش تکرار نکنند.”

“چند هفته معاینه عمیق توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) بهتر از مجوز عجولانه استفاده واکسن اضطراری است.”

“این آزمایشات دقیق انجام شده است”

MHRA با اعلام تصمیم خود کمتر از چهار هفته پس از انتشار نتایج آزمایش بالینی توسط Pfizer ، گفت که از آزمایشات همپوشانی و “معاینات مداوم” استفاده کرده است.

جون راین ، رئیس آژانس گفت: “این واکسن فقط به این دلیل تأیید می شود که این آزمایش های دقیق انجام شده و پیگیری شده است و همه می توانند کاملاً مطمئن باشند که هیچ گوشه ای بریده نشده است.”

مقامات انگلیس می گویند این واکسن که مبتنی بر فناوری جدید RNA ارسالی (mRNA) است ، در اوایل هفته آینده منتشر می شود.

در این کشور حدود 67 میلیون نفر زندگی می کنند و انگلیس 40 میلیون دوز واکسن را سفارش داده است – برای تلقیح 20 میلیون نفر کافی است. در دو تزریق با فاصله 21 روز تجویز می شود.

سه مسیر برای انتقال واکسن در کشور وجود دارد که مقامات برنامه هشدار داده اند که چالش برانگیز خواهد بود ، زیرا باید آنها را در دمای -70 درجه سانتیگراد (-94 درجه فارنهایت) یا پایین نگهداری کنید.

هنوز دقیقاً مشخص نشده است كه تا پایان سال 2020 چند دوز دریافت خواهد كرد ، اما 800000 مورد قرار است طی روزهای آینده از مركز تولید Pfizer در بلژیك تحویل داده شوند.

ناو بارکر از الجزیره ، خبرنگار مستقر در لندن ، گفت که انگلیس آماده است “یکی از بزرگترین عملیات بهداشت عمومی امروز را آغاز کند”.

وی گفت: فقط در مدت 10 ماه این واکسن تولید و تأیید شده است ، روندی که معمولاً بیش از یک دهه طول می کشد.

کارکنان و ساکنان خانه های مراقبت در صف اول دریافت این ضربه هستند و به دنبال آنها افراد بالای 80 سال ، افرادی که از نظر بالینی آسیب پذیر هستند و سایر مددکاران بهداشتی و اجتماعی وارد عمل می شوند.



[ad_2]