مزایا و معایب رژیم گیاهخواری / از کاهش کلسترول تا از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی

مزایا و معایب رژیم گیاهخواری / از کاهش کلسترول تا از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی


5fa514e95f37e_2020-11-06_12-48

در گیاهخواری ، هر محصولی با منشا حیوانی ، چه در غذا و چه در غذا ، کاملاً مستثنی است ، بنابراین گیاهخواران فراتر از رژیم غذایی و سبک زندگی هستند.

گیاهخواری (گیاهخواری) مدتی است که در کشور ما به عنوان یک رفتار شیک شناخته شده و همچنین سالم است. در وگانیسم ، هر محصولی با منشا حیوانی ، چه در غذا و چه در مواد مصرفی ، کاملاً منتفی است. بنابراین وگان فراتر از رژیم غذایی و سبک زندگی است. امروزه بسیاری از وگان ها از گیاهخواری فراتر رفته و با پرورش دام صنعتی و آزمایش حیوانات برای اهداف پزشکی مخالفت می کنند. در واقع ، رژیم وگان فقط زیرمجموعه ای از رژیم گیاهخواری است. با این حال ، هدف ما در این گزارش بررسی رژیم غذایی آنها از نظر علمی است. آیا گیاهخواری مطلق برای من و شما مفید است؟

تا چند سال پیش ، ایده پیروی از یک رژیم غذایی وگان سخت توسط اکثر مردم افراطی و غیر عملی تلقی می شد. گیاهخواران از محصولات حیوانی (گوشت ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ ، لبنیات و عسل) استفاده نمی کنند. با این وجود اخیراً علاقه به آن افزایش یافته است و فهرست های رستوران های مجلل و انتشار کتاب های آشپزی وگان این موضوع را تأیید می کنند. درست است که رژیم وگان به نفع افراد مسن است ، اما این رژیم دارای اشکالاتی است. موضوع این گزارش موضوعاتی است که بر سلامت انسان تأثیر می گذارد ، نه اعتقادات سیاسی یا فلسفی.

فواید رژیم وگان

می تواند به کاهش کلسترول کمک کند: یک مطالعه منتشر شده در مجله Diabetes Voice نشان می دهد که در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از رژیم وگان استفاده می کنند ، میزان کلسترول LDL آنها 21 درصد کاهش می یابد. با کاهش چربی های مضر می توانید زندگی سالم تری داشته باشید.

جذب آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد: یک میان وعده وگان معمولاً باعث افزایش مصرف غذاهای سالم مانند سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات ، حبوبات و غلات سبوس دار می شود که فرصت خوبی برای دریافت مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، فیبر غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

می تواند به کاهش فشار خون کمک کند: طبق مقاله منتشر شده در انجمن رژیم های غذایی آمریکا ، رژیم غذایی گیاهخواران با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب (کم خونی) همراه است. این گزارش همچنین نتیجه گرفت که افرادی که رژیم گیاهخواری دارند نسبت به افراد غیر گیاهخوار سطح LDL پایین تری دارند و فشار خون و دیابت نوع 2 پایین تری دارند.

افزایش کنترل خود: انسان عملاً با نخوردن غذاهای خوشمزه زیاد دست و پنجه نرم می کند. به این ترتیب ، او می تواند این سطح از کنترل و خویشتن داری را به مناطق دیگر گسترش دهد. روند خوردن گیاه وگان به افراد کمک می کند تا نسبت به آنچه می خورند آگاهی پیدا کرده و از آنچه در دهان خود می گذارند قدردانی کنند. به گفته وی ، می تواند عادات غذایی مضر را کاهش دهد.

معایب رژیم وگان

تغییرات اساسی: روی آوردن به گیاه وگان تغییر بزرگی در رفتار انسان است ، و گاهی اوقات حتی اگر نتوانید مواد خاصی مانند سویا (مانند عدم تحمل سویا) را بخورید ، حتی پیچیده تر می شود. پروتئین های گیاهی کامل در محصولات سویا یافت می شود ، بنابراین اگر می خواهید میزان مصرف سویا خود را تنظیم کنید ، لازم است که برای از بین بردن پروتئین های کامل گیاهخواری ، غذای اضافی بخورید.

مداخله احتمالی در بیماری های موجود: اگر به بیماری مانند پوکی استخوان یا دیابت مبتلا هستید ، مهم است که هنگام رفتن به رژیم وگان و رژیم غذایی با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید ، زیرا رژیم وگان می تواند در وضعیت شما تداخل ایجاد کند.

مشکلات مربوط به غذا در خارج از خانه: بسیاری از رستوران ها غذاهای معتبر گیاهی ارائه نمی دهند و این می تواند غذا خوردن را پیچیده کند. در سفرهای طولانی ، خوردن غذاهای گیاهی و تنقلات مانند چیپس به راحتی در رستوران های وگان انجام می شود.

از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری: شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی گیاهی حاوی ویتامین B12 نیست ، که یک ماده مغذی ضروری است. گیاهخواران می توانند ویتامین B12 را از غذاهای غنی شده (برخی مارک های شیر سویا ، صبحانه و …) و مکمل ها دریافت کنند. رژیم گیاهخواری ممکن است کلسیم و ویتامین D کمی داشته باشد ، اگرچه منابع گیاهی این مواد مغذی در دسترس است.

انتظارات غیرواقعی: شاید باور شود که گیاهخواری منجر به رژیم غذایی سالم تری می شود. اما شواهد قاطع کمی وجود دارد که نشان دهد گیاهخواری یک رفتار مستقل است که باعث بهبود سلامتی می شود. صرف نظر از هر نوع رژیم غذایی ، شما باید تعادل غذا را حفظ کنید ، ورزش کنید و وعده های غذایی را رعایت کنید.

در گیاهخواری ، هر محصولی با منشا حیوانی ، چه در غذا و چه در غذا ، کاملاً مستثنی است ، بنابراین گیاهخواران فراتر از رژیم غذایی و سبک زندگی هستند.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fa514e95f37e_2020-11-06_12-48

گیاهخواری (گیاهخواری) مدتی است که در کشور ما به عنوان یک رفتار شیک شناخته شده و همچنین سالم است. در وگانیسم ، هر محصولی با منشا حیوانی ، چه در غذا و چه در مواد مصرفی ، کاملاً منتفی است. بنابراین وگان فراتر از رژیم غذایی و سبک زندگی است. امروزه بسیاری از وگان ها از گیاهخواری فراتر رفته و با پرورش دام صنعتی و آزمایش حیوانات برای اهداف پزشکی مخالفت می کنند. در واقع ، رژیم وگان فقط زیرمجموعه ای از رژیم گیاهخواری است. با این حال ، هدف ما در این گزارش بررسی رژیم غذایی آنها از نظر علمی است. آیا گیاهخواری مطلق برای من و شما مفید است؟

تا چند سال پیش ، ایده پیروی از یک رژیم غذایی وگان سخت توسط اکثر مردم افراطی و غیر عملی تلقی می شد. گیاهخواران از محصولات حیوانی (گوشت ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ ، لبنیات و عسل) استفاده نمی کنند. با این وجود اخیراً علاقه به آن افزایش یافته است و فهرست های رستوران های مجلل و انتشار کتاب های آشپزی وگان این موضوع را تأیید می کنند. درست است که رژیم وگان به نفع افراد مسن است ، اما این رژیم دارای اشکالاتی است. موضوع این گزارش موضوعاتی است که بر سلامت انسان تأثیر می گذارد ، نه اعتقادات سیاسی یا فلسفی.

فواید رژیم وگان

می تواند به کاهش کلسترول کمک کند: مطالعه ای که در مجله Diabetes Voice منتشر شده نشان می دهد که در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از رژیم وگان استفاده می کنند ، میزان کلسترول LDL آنها 21 درصد کاهش می یابد. با کاهش چربی های مضر می توانید زندگی سالم تری داشته باشید.

جذب آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد: یک میان وعده وگان معمولاً باعث افزایش مصرف غذاهای سالم مانند سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات ، حبوبات و غلات سبوس دار می شود که فرصت خوبی برای دریافت مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، فیبر غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

می تواند به کاهش فشار خون کمک کند: طبق مقاله منتشر شده در انجمن رژیم های غذایی آمریکا ، رژیم غذایی گیاهخواران با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب (کم خونی) همراه است. این گزارش همچنین نتیجه گرفت که افرادی که رژیم گیاهخواری دارند نسبت به افراد غیر گیاهخوار سطح LDL پایین تری دارند و فشار خون و دیابت نوع 2 پایین تری دارند.

افزایش کنترل خود: انسان عملاً با نخوردن غذاهای خوشمزه زیاد دست و پنجه نرم می کند. به این ترتیب ، او می تواند این سطح از کنترل و خویشتن داری را به مناطق دیگر گسترش دهد. روند خوردن گیاه وگان به افراد کمک می کند تا نسبت به آنچه می خورند آگاهی پیدا کرده و از آنچه در دهان خود می گذارند قدردانی کنند. به گفته وی ، می تواند عادات غذایی مضر را کاهش دهد.

معایب رژیم وگان

تغییرات اساسی: روی آوردن به گیاه وگان تغییر بزرگی در رفتار انسان است ، و گاهی اوقات حتی اگر نتوانید مواد خاصی مانند سویا (مانند عدم تحمل سویا) را بخورید ، حتی پیچیده تر می شود. پروتئین های گیاهی کامل در محصولات سویا یافت می شود ، بنابراین اگر می خواهید میزان مصرف سویا خود را تنظیم کنید ، لازم است که برای از بین بردن پروتئین های کامل گیاهخواری ، غذای اضافی بخورید.

مداخله احتمالی در بیماری های موجود: اگر به بیماری مانند پوکی استخوان یا دیابت مبتلا هستید ، مهم است که هنگام رفتن به رژیم وگان و رژیم غذایی با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید ، زیرا رژیم وگان می تواند در وضعیت شما تداخل ایجاد کند.

مشکلات مربوط به غذا در خارج از خانه: بسیاری از رستوران ها غذاهای معتبر گیاهی ارائه نمی دهند و این می تواند غذا خوردن را پیچیده کند. در سفرهای طولانی ، خوردن غذاهای گیاهی و تنقلات مانند چیپس به راحتی در رستوران های وگان انجام می شود.

از دست دادن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری: شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی گیاهی حاوی ویتامین B12 نیست ، که یک ماده مغذی ضروری است. گیاهخواران می توانند ویتامین B12 را از غذاهای غنی شده (برخی مارک های شیر سویا ، صبحانه و …) و مکمل ها دریافت کنند. رژیم گیاهخواری ممکن است کلسیم و ویتامین D کمی داشته باشد ، اگرچه منابع گیاهی این مواد مغذی در دسترس است.

انتظارات غیرواقعی: شاید باور شود که گیاهخواری منجر به رژیم غذایی سالم تری می شود. اما شواهد قاطع کمی وجود دارد که نشان دهد گیاهخواری یک رفتار مستقل است که باعث بهبود سلامتی می شود. صرف نظر از هر نوع رژیم غذایی ، شما باید تعادل غذا را حفظ کنید ، ورزش کنید و وعده های غذایی را رعایت کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>