پرسش و پاسخ: رئیس PFL در مورد Ngannou، توسعه و تصاحب UFC | اخبار بوکس

[ad_1]

دوحه، قطر – هفته گذشته، فرانسیس ناننو، قهرمان سابق سنگین وزن UFC، با امضای قرارداد با لیگ مبارزات حرفه ای (PFL) دنیای هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) را تکان داد.

این کامرونی به جدیدترین و بزرگترین نامی تبدیل شده است که به فهرست PFL اضافه شده است، که ادعا می کند شرکت شماره دو MMA در جهان پس از UFC است. کایلا هریسون، دارنده مدال طلای جودو المپیک ایالات متحده و آنتونی پتیس، قهرمان سابق UFC، و همچنین بیاجیو علی والش، نوه محمد علی نیز در این ترفیع مبارزه می کنند.

در مصاحبه ای اختصاصی با الجزیره، دان دیویس، بنیانگذار و رئیس PFL، جاه طلبی های بلندی را فاش کرد که شامل تشکیل لیگ های منطقه ای و لیگ قهرمانان می شود که در آن بهترین مبارزان منطقه برای کسب مقام اول رقابت خواهند کرد. مصاحبه زیر برای اختصار و وضوح کمی ویرایش شده است.

الجزیره: برنامه های شما برای توسعه در خاورمیانه چیست؟ چرا این منطقه یک چشم انداز جذاب برای MMA و PFL است؟

دون دیویس: PFL جهانی است. ما از 30 کشور جنگنده داریم و مبارزات ما در 150 کشور پخش می شود. اما اکنون می خواهیم PFL را به هواداران بیاوریم. اگر به فوتبال نگاه کنید، 10 لیگ بزرگ در جهان وجود دارد، زیرا هواداران قهرمانان خود، ورزشکاران خود و تماشای آنها را در اوج خود می خواهند.

PFL آفریقا اولین شرکت بزرگی خواهد بود که این کار را انجام می دهد.

ما همچنین می‌خواهیم در خاورمیانه با بهترین جنگنده‌های محلی راه اندازی کنیم – همه رویدادها در منطقه، در پربیننده‌ترین زمان محلی، در جریان و پخش.

کل این ابتکار، لیگ قهرمانان MMA خواهد بود. قهرمانان محلی، غرور محلی. برندگان هر یک از این لیگ های منطقه ای با یکدیگر رقابت می کنند و بهترین ها به PFL Global می روند.

این اولین سیستم هنرهای رزمی مختلط جهانی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین PFL هشت لیگ منطقه ای از این قبیل را می خواهد و دوست دارد خاورمیانه لیگ دوم یا سوم شبکه باشد زیرا آن منطقه عاشق ورزش های رزمی است و از آن حمایت اقتصادی زیادی دارد.

الجزیره: آیا قصد دارید رویدادهایی را در کشورهای خلیج فارس یا سایر نقاط منطقه برگزار کنید؟

دیویس: ما هنوز مطمئن نیستیم، اما مانند اکثر شرکت های در حال رشد، در حال آزمایش و پالایش هستیم. منطقه خلیج فارس می تواند لیگ قدرتمند خود را در خاورمیانه حفظ کند.

الجزیره: برنامه شما برای PFL آفریقا چیست و نگانو چگونه در آن جا می شود؟

دیویس: چند نقش بازی خواهد کرد. او در بخش پرداخت به ازای نمایش ما مبارزه خواهد کرد. بخشی از هیئت مشاوره جهانی ورزشکاران ما باشید تا مطمئن شوید که بهترین مکان برای مبارزان هستیم. و به عنوان رئیس PFL آفریقا، نقش بسیار عملی در ساخت آن شرکت و جذب جنگجو ایفا کرد. او می داند چه چیزی لازم است [to be a fighter].

علاوه بر این، او شرکت های رسانه ای و حامیان مالی را به میز مذاکره خواهد آورد زیرا او همچنین یک رهبر پویا است و نه فقط یک مبارز بزرگ.

در مورد برنامه های ما برای آفریقا، ما عرضه خود را در آفریقا تا یک سال کامل افزایش خواهیم داد. ما برای سال 2027 برنامه ریزی شده ایم، اما آن را برای سال 2025 با چهار رویداد و یک فصل کامل اعلام خواهیم کرد.

این فرمت فصل ورزش خواهد بود – برد و پیشروی، باخت و رفتن به خانه.

فرانسیس نگانو
فرانسیس نگانو در مسابقه مقابل استیپ میوسیچ در مسابقه هنرهای رزمی ترکیبی سنگین وزن UFC 220 [File: Gregory Payan/AP]

الجزیره: به کدام کشورها اشاره می کنید؟

دیویس: هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما آنچه از اروپا آموخته ایم این است که نه تنها به دلیل فرصت، بلکه به دلیل کنترل، قادر به جذب بهترین جنگنده ها هستیم. آنها می دانند که اگر برنده شوند، یک راه واقعی وجود دارد. جهانی خواهند بود.

الجزیره: چه کار می کنی؟ [UFC boss] اظهارات دانا وایت مبنی بر اینکه قرارداد نگانو با PFL “معنی ندارد” و اینکه نگانو ریسک گریز است و با حریفان سرسختی در PFL روبرو نخواهد شد؟

دیویس: فکر می کنم فرانسیس به خوبی به این سوالات پاسخ داد. من فکر می کنم اگر کسی روی کره زمین باشد که ریسک کند، فرانسیس است. دو سال طول کشید تا از صحرا عبور کند تا زندگی خود را تثبیت کند. این مرد کمی ریسک کرد.

از نظر UFC – البته کاری که ما انجام دادیم برای او منطقی نیست [White]. رهبران روش خاص خود را برای انجام تجارت دارند.

شرکت های جدید همیشه در حال ساخت هستند. آنها خلاق، مبتکر هستند و تمایل دارند در مورد فرصت های بازار متفاوت فکر کنند. اگر همه شرکت‌های بزرگ باهوش و زیرک بودند، شرکت‌های جدید هرگز ساخته نمی‌شدند. بنابراین مطمئناً شرکت‌های بزرگ فکر می‌کنند که یک شرکت کوچک جدید کارها را درست انجام نمی‌دهد.

الجزیره: کانر مک گرگور قهرمان سابق UFC نیز گفت: او کیست [Ngannou] ما مبارزه خواهیم کرد؟ او برای تسخیر عموم مردم با چه کسی مبارزه خواهد کرد؟ هیچ کس نیست. هیچ بازی ای وجود ندارد که بتوانم به آن فکر کنم که حتی فکر کنم بزرگ باشد.” چگونه به نظرات او پاسخ می دهید؟

دیویس: مردم باید منتظر بمانند و ببینند – شگفت زده خواهند شد. آنها باید نظرات خود را پس بگیرند.

در مورد میراث فرانسیس، در 10 سال دیگر هیچ کس به یاد نخواهد آورد که فرانسیس بعدی با چه کسی جنگید.

اما آنها به خاطر خواهند داشت که او کسی بود که MMA را برای تک تک مبارزان تغییر داد، زیرا به آنها نشان داد که آنها حق انتخاب دارند، او بیش از هر مبارز دیگری در MMA درآمد کسب کرد، او کل قاره آفریقا را به روی مبارزان دیگر باز کرد.

آنها به یاد خواهند آورد که او بسیار بیشتر از هر یک از آنها انجام داد، نه اینکه با چه کسی جنگید.

الجزیره: دوست دارید اولین مبارزه او علیه چه کسی باشد؟

دیویس: این چیزی نیست که فرانسیس نگران آن باشد.

یک سال وقت داریم [to decide]. مبارزان بزرگ و مسابقات عالی همیشه بیرون می آیند.

الجزیره: بسیاری از مردم دوست دارند نگانو را در مقابل قهرمان فعلی سنگین وزن UFC، جان جونز ببینند – آیا جاه طلبی برای جذب جونز و تحقق آن وجود دارد؟

دیویس: ما ابتدا مانند طرفداران فکر می کنیم، بنابراین مایلیم هر کاری که برای طرفداران خوب است انجام دهیم، زیرا در نهایت برای تجارت خوب است.

ما هر مبارزه ای را تبلیغ می کردیم.

اگر جان جونز و UFC بخواهند با فرانسیس مبارزه کنند، ما آن مبارزه را تبلیغ خواهیم کرد. اگر دعوای هواداران می‌خواهند ببینند، ما آن را انجام می‌دهیم.

الجزیره: در مورد بقیه لیست و به منظور شفافیت، مبارزان شما چند درصد از درآمد PFL را به دست می آورند؟

دیویس: ما به عنوان یک شرکت خصوصی این موضوع را فاش نکرده‌ایم، اما چیزی که فاش کرده‌ایم این است که بخش پرداخت به ازای بازدید ما درآمد را 50-50 تقسیم می‌کند. نه فقط سود، درآمد – و ما در مورد آن بسیار عمومی هستیم.

هنگامی که شما به عنوان یک کاربر پرداخت به ازای مشاهده پرداخت می کنید، برای تماشای این جنگنده ها هزینه پرداخت می کنید.

برندهای UFC یا PFL نسبت به دو مبارز اصلی درجه دوم هستند. ما فکر می کنیم که این یک مدل منصفانه در پرداخت به ازای هر نمایش است، و این مدلی است که ما در بخش فوق العاده پرداخت به ازای مشاهده خود به آن متعهد هستیم.

الجزیره: آیا گزارش هایی مبنی بر اینکه می خواهید تبلیغات MMA Bellator را بخرید، صحت دارد؟

دیویس: من نمی توانم در مورد چیزی که روی آن کار می کنیم یا نه اظهار نظر کنم.

الجزیره: شما می گویید PFL دومین تولید MMA در جهان است، اما ONE Championship احتمالاً دومین سازمان بزرگ ورزش رزمی پس از UFC است و اخیراً اولین رویداد خود را در ایالات متحده برگزار کرد. ONE همچنین قصد دارد حضور خود را در خاورمیانه تقویت کند. چقدر نگران رشد و جاه طلبی های او هستید؟

دیویس: تنها چهار معیار وجود دارد که می توانید هر لیگ ورزشی را با آنها اندازه گیری کنید: درصد ورزشکاران از نظر رتبه بندی، بینندگان، درآمد یا میزان توزیع پرداختی.

در هر چهار شاخص، PFL رتبه دوم را در جهان دارد.

من نمی توانم در مورد ادعاهای دیگران اظهار نظر کنم، اما این حقایقی است که PFL را به شرکت شماره دو MMA در جهان تبدیل می کند.

هدف ما فراتر رفتن از طرح کسب و کارمان است و هیچ نگرانی در مورد اینکه افراد دیگر کجا هستند نداریم.

تنها در عرض پنج سال، ما این موقعیت بازار و طرفداران را به دست آورده ایم و به مقصد مطلوب برای جنگنده های برتر جهان تبدیل شده ایم. من فکر می کنم ما ثابت کردیم که چه کاری می توانیم به شرکای رسانه ای و هوادارانمان و مهمتر از همه برای مبارزان انجام دهیم.

فرانسیس PFL را انتخاب کرد. جیک پل PFL را انتخاب کرد. اکثر مبارزانی که UFC را ترک کردند، PFL را انتخاب کردند.

دان دیویس پی اف ال
دان دیویس، رئیس PFL در مجمع اقتصادی قطر 2023 در دوحه، قطر سخنرانی می کند [Courtesy of Professional Fighters League]

الجزیره: هدف نهایی PFL چیست – آیا این به چالش کشیدن برتری UFC است؟ آیا این امکان وجود دارد، به خصوص با توجه به سطح تسلط آنها، درآمد آنها، وضعیت آنها در ایالات متحده و ادغام اخیر آنها با WWE؟ چگونه PFL به این امر دست می یابد؟ PFL چه کاری می تواند انجام دهد که UFC نمی تواند؟

دیویس: UFC شرکت شماره یک است. اما بازار MMA بسیار بزرگ است و از طرفداران کم استفاده می شود.

600 میلیون طرفدار MMA وجود دارد و UFC تنها 40 رویداد در سال برگزار می کند. دومین شرکت بسیار بزرگ در سراسر جهان وجود خواهد داشت. این بازار به اندازه کافی برای حداقل دو شرکت بزرگ بزرگ است. PFL امروز شماره دو است و ما دوست داریم به عنوان رهبر مشترک باشیم.

پنج سال پیش ما صفر جنگنده، صفر مسئول و صفر تماشاگر داشتیم. در پنج سال آینده، ما دوست داریم به عنوان رهبر مشترک تبدیل شویم زیرا این بازار به اندازه کافی برای بیش از یک بازار بزرگ است [leader].

الجزیره: چگونه می خواهید جنگجویان را در آفریقا و خاورمیانه جذب کنید؟

دیویس: ما بانک اطلاعاتی از حدود 30000 جنگنده داریم. ما تعدادی از بهترین افرادی را که خارج از بیسبال مانیبال ساخته اند را استخدام کرده ایم و یک سیستم استعدادیابی از جمله جستجوی انسان ایجاد کرده ایم که برای ورزشکاران سطح بالا استفاده می کنیم.

اما برای مردم آفریقا، هند و آسیا به طور کلی، ما باید جنگجویان را زودتر شناسایی کنیم، و ما یک پایگاه داده داریم که این کار را انجام می دهد. ما تقریباً 50 چشم انداز در آفریقا داریم که به آنها علاقه مندیم. این برای لیگی است که یک سال و نیم دیگر فاصله دارد.

مزیت ما این است که بیشتر از سایرین از فناوری استفاده می کنیم و سیستم هایی را از سایر ورزش ها قرض می گیریم.

PFL MMA
PFL 3 Fight 2023 در Theater at Virgin Hotels در لاس وگاس، نوادا [Cooper Neill/PFL]

الجزیره: جنگجویان در خاورمیانه و آفریقا به چه نوع حمایتی نیاز دارند و چگونه قصد دارید آن را برای توسعه لیگ های موفق ارائه دهید؟

دیویس: ما فکر می کنیم بزرگترین کاری که می توانیم انجام دهیم ایجاد لیگ های آفریقا و خاورمیانه است زیرا این یک مسیر واقعی ایجاد می کند.

علاوه بر این، مبارزان محلی را توسعه و ارتقا دهید. آنها را می توان در زمان اصلی با شرکای برتر در سطح منطقه پخش کرد. آنها می توانند حقوق بیشتری دریافت کنند، که به آنها امکان می دهد آموزش های بهتر، مربیان بهتری داشته باشند و شاید برای مدتی شغل دوم را رها کنند.

تنها راه برای انجام آن این است که سازگار و ساختارمند باشد. اگر سالی یک بار یک مبارزه بزرگ را مانند UFC در منطقه بیاورید، مثل داخل و خارج است. شما آگاهی می آورید، اما از نظر ساختاری رشد نمی کنید.

بیاجیو علی والش آیزایا فیگوئروآ را شکست داد
نوه محمد علی بیاجو، علی والش، در 2023 PFL 2 در Theater at Virgin Hotels در لاس وگاس در 7 آوریل 2023 آیزایا فیگوئروآ را شکست داد. [Cooper Neill/PFL]

الجزیره: با هزینه بالای پهنای باند تلفن همراه در آفریقا و وابستگی ورزش به رسانه های اجتماعی، چگونه بر چالش هایی که این مناطق از نظر ایجاد یک نام تجاری موفق ایجاد می کنند غلبه خواهید کرد؟

دیویس: در کشورهای در حال توسعه، مصرف ورزش در حال بهبود است زیرا هزینه های پهنای باند برای افراد بیشتری مقرون به صرفه تر می شود. بزرگ‌ترین مشکل این است که بیشتر ورزش‌های ممتاز پشت سیستم پرداخت دوگانه قرار دارند – شما برای یک اشتراک هزینه می‌کنید، سپس برای یک اشتراک ممتاز هزینه بیشتری می‌پردازید.

امروزه UFC توسط کمتر از 5 درصد از مردم آفریقا یا هند دیده می شود. این یک مانع واقعی است. بنابراین هدف ما با PFL آفریقا ایجاد محتوای رایگان برای مشاهده بیشتر است.

طرفداران هزینه پهنای باند خواهند داشت اما هزینه اضافی ندارند.

هدف ما این است که 50 درصد آفریقا بتوانند PFL آفریقا را تماشا کنند.

الجزیره: از نظر پخش، آیا تماشای آن رایگان خواهد بود؟

دیویس: این طرحی است که روی آن کار می کنیم.

الجزیره: شما از هند به عنوان یک بازار بالقوه یاد کردید، اما چگونه می توانید وارد یک بازار دیوانه کریکت شوید و آن را فعال کنید؟

دیویس: همه کشورها به بیش از یک ورزش نیاز دارند. اروپا دیوانه فوتبال است و با این حال MMA سریعترین رشد را در اروپا دارد.

هر کسی چیزی دارد که دوست دارد.

چیزی که من فکر می کنم برای MMA در هند بسیار امیدوار کننده است کریکت است و چه چیز دیگری؟ کریکت طولانی و MMA 15 دقیقه است. بعد از 15 دقیقه چه چیزی در تلفن همراه شما بهتر است؟

بنابراین اگر از من بپرسید، در 20 سال آینده، من فکر می کنم هند بزرگترین بازار MMA در جهان خواهد بود.

اگر به تحویل موبایل نگاه کنید، اگر اکنون به پایگاه هواداران نصب شده نگاه کنید، 20 سال طول می کشد، اما ورزش شماره یک خواهد بود.

تنها کشوری که می تواند آن را به چالش بکشد چین است.

بنابراین 20 سال دیگر هند یا چین اولین کشور مصرف کننده MMA خواهند بود.

[ad_2]