آخرین خبر در سودان چیست؟ لغو مذاکرات، تحریم ها، نبردها | اخبار مربوط به بحران های انسانی

[ad_1]

درگیری سودان اکنون در هفتمین هفته متوالی خود قرار دارد و از زمان آغاز جنگ در 15 آوریل بین ژنرال‌های دوئل ارتش سودان و رقیب شبه‌نظامی آن، نیروی پشتیبانی سریع (RSF) این کشور را به سمت جنگی همه جانبه سوق می‌دهد.

سازمان ملل گفت که این کشور در یک بحران انسانی فرو رفته است، با بیش از 1800 کشته، بر اساس پروژه داده های مکان و رویداد درگیری های مسلحانه، و حداقل 1.6 میلیون نفر در داخل یا خارج از کشور آواره شده اند و بسیاری از آنها به مصر گریخته اند. چاد و سودان جنوبی

در میدان، آتش بس های متعددی از سوی هر دو طرف نقض شده است و مذاکرات صلح با میانجیگری عربستان سعودی و ایالات متحده اکنون پایان یافته است.

در اینجا آخرین اخبار در مورد درگیری است:

آمریکا تحریم می کند

ایالات متحده روز پنجشنبه اولین تحریم‌های مربوط به درگیری در سودان را اعمال کرد و هشدار داد که هر کسی را که صلح را در این کشور شمال شرق آفریقا تضعیف کند، “مسئول خواهد گرفت”.

تحریم‌ها شرکت‌های مرتبط با بازیگران درگیری، از جمله شرکت‌هایی که توسط محمد حمدان «همدی» داگالو، رئیس RSF در امارات متحده عربی و خارطوم پایتخت سودان کنترل می‌شوند، و همچنین دو شرکت دفاعی مرتبط با نیروهای مسلح سودان به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان.

کاخ سفید همچنین گفت که محدودیت‌های ویزا را «علیه بازیگرانی که از خشونت حمایت می‌کنند» اعمال می‌کند، اما آنها را شناسایی نکرد.

به گفته هیبا مورگان، خبرنگار الجزیره، از سودان، این تحریم ها قصد دارد به این شرکت ها ضربه بزند تا طرف های متخاصم مهمات کمتری برای جنگ داشته باشند و آنها را مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند.

آتش بس شکننده و مذاکرات به بن بست خورده

این کشورها در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که ایالات متحده و عربستان سعودی اواخر روز پنجشنبه مذاکرات آتش بس را به دلیل نقض مکرر آتش بس ها به حالت تعلیق درآوردند.

ارتش سودان یک روز قبل از مذاکرات خارج شد و گفت که RSF بخش‌هایی از توافقنامه‌ای که چند روز قبل امضا شده بود را اجرا نمی‌کند.

دولت بایدن گفت که همچنان در حال هماهنگی با میانجی همکار عربستان سعودی و همچنین اتحادیه آفریقا و دیگر بازیگران در منطقه است تا از طرف های درگیر بخواهد به درگیری پایان دهند.

مبارزه ادامه دارد

در الگوی تداوم نقض آتش بس، ساکنان گفتند که آتش توپخانه سنگین روز پنجشنبه در شهرهای ایالت خارطوم از جمله در عمران شمالی و خارطوم شمالی شنیده شد.

تیراندازی با وجود آتش بس که قرار بود تا شامگاه شنبه ادامه داشته باشد، صورت گرفت.

«مبارزه وجود دارد […] مورگان از الجزیره گفت، پس از آن که ارتش سودان مشارکت خود را دو روز پیش از مذاکرات معلق کرد، افزایش یا تشدید شد.

مورگان افزود که روز پنجشنبه آتش توپخانه بیشتری در جنوب خارطوم، پایتخت این کشور، صورت گرفت، زیرا ارتش سودان تلاش کرد تا کنترل یک پایگاه نظامی در آنجا را که متعلق به نیروهای RSF است، در دست بگیرد.

در خارج از خارطوم، منطقه دارفور همچنان کانون خشونت است. یک گروه حقوق بشر منطقه ای اعلام کرد که دست کم 50 نفر تنها در هفته گذشته در غربی ترین شهر الجینه که بیش از 10 روز با قطعی ارتباطات مواجه بوده است، کشته شده اند.

وضعیت بشردوستانه

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از 100000 نفر از خشونت در سودان به کشور همسایه چاد گریخته اند که این تعداد احتمالا در سه ماه آینده دو برابر خواهد شد.

چاد، یکی از فقیرترین کشورهای جهان، پیش از جنگ میزبان حدود 600000 پناهنده بود.

گروه های امدادی نیز با مشکلات مداومی روبرو هستند، به طوری که برنامه جهانی غذا گزارش می دهد که نزدیک به 17000 تن (15400 تن) کمک غذایی از زمان آغاز درگیری غارت شده است.

همچنین در این هفته در شهر پورت سودان، یک نقطه اصلی تخلیه که همچنین به پایگاه سازمان ملل، گروه‌های امدادی و دیپلمات‌ها تبدیل شده است، منع آمد و شد اعمال شد.

ساکنان می گویند اتوبوس ها از ورود به شهر منع شده اند.



[ad_2]