آذربایجان می گوید که دومین شهر بزرگ قره باغ را تصرف کرده است اخبار

[ad_1]

قطع کننده

اما مقامات ارمنستان به سرعت ادعاهای دستگیر شدن شوش را تکذیب کردند.

الهام علی اف ، رئیس جمهوری آذربایجان روز یکشنبه گفت که نیروهای کشورش شوشا ، دومین شهر بزرگ در محاصره قره باغ کوهستانی را تصرف کردند. مقامات ارمنستان بلافاصله این ادعا را رد کردند.

در صورت صحت ، این یک پیروزی بزرگ استراتژیک بر جدایی طلبان ارمنی در منطقه خواهد بود.

در حالیکه مقامات ارمنستان اعلام کردند “درگیری های سنگین” برای این شهر ادامه دارد ، علی اف در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت: “من بسیار افتخار و خوشحالم که اعلام کردم شهر شوشا آزاد شده است.”

علی اف گفت روز 8 نوامبر “به عنوان روزی که” ما به شوشا بازگشتیم “” در تاریخ مردم آذربایجان ثبت خواهد شد. “

طی شش هفته پس از درگیری های جدید در اطراف قره باغ قره باغ ، نیروهای آذربایجانی در تلاشند تا به دستاوردهای بیشتری دست یابند ، در روزهای اخیر درگیری شدید در شهر و مناطق اطراف آن در جریان است.

این شهر که توسط ارامنه Shushi نامیده می شود ، برای هر دو کشور از اهمیت فرهنگی و استراتژیک برخوردار است و در 15 کیلومتری جنوب بزرگترین شهر در منطقه استپاناکرت واقع شده است.

دست کم 1000 نفر در نزدیک به شش هفته جنگ در قره باغ و اطراف آن ، یک محوطه کوهستانی کوهستانی که بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته شده و تحت کنترل ارمنی های قومی است ، کشته شده اند.

کمی قبل از اعلامیه علی اف ، دولت ارمنستان در توییتر خود گفت که “جنگهای سنگین و قاطع برای شوشی ادامه دارد” و تصرف این شهر را “رویایی دست نیافتنی برای آذربایجان” خواند.

شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان گفت: “در طول شب ، شدیدترین نبرد در حوالی شوشی رخ داد.” “با وجود ویرانی های سنگین ، شهر قلعه در برابر ضربات دشمن مقاومت کرد.”



[ad_2]