آغاز محاکمه خیانت علیه دانشمند موشکی مافوق صوت روسی | اخبار سلاح

[ad_1]

آناتولی ماسلوف یکی از سه دانشمندی است که در برنامه موشکی مافوق صوت روسیه به اتهام خیانت محاکمه می شود.

یک دانشمند برجسته روسی که در برنامه موشکی مافوق صوت این کشور دخیل است به اتهام خیانت در بحبوحه محرمانه بودن و نگرانی از سلامت متهم مسن محاکمه شده است.

محاکمه آناتولی ماسلوف روز پنجشنبه در سن پترزبورگ آغاز شد، اولین پرونده علیه سه دانشمند موشک های مافوق صوت که در موسسه ای در شهر نووسیبیرسک سیبری کار می کردند و اکنون با آنچه کرملین می گوید با “اتهامات بسیار جدی” روبرو هستند.

دادگاه سن پترزبورگ گفت که این محاکمه که به عنوان “فوق محرمانه” مشخص شده است، برای رسانه ها و مردم بسته است. وکیل ماسلوف برای اظهار نظر در مورد شروع رسیدگی نمی تواند تماس بگیرد.

یک منبع نزدیک به ماسلوف 76 ساله به رویترز گفت که این دانشمند موشکی پس از دستگیری در ژوئن سال گذشته در نووسیبیرسک، دو بار دچار حمله قلبی شد و مدتی را در بیمارستان گذراند.

این منبع گفت که پزشکان در بازداشت موقت به ماسلوف اجازه دسترسی به تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک معمولی وی را ندادند و افزود: “او رفتار می کند، اما البته وضعیت او خیلی خوب نیست.” رویترز نمی تواند به طور مستقل این ادعا را تأیید کند. از داروهای رد شده

ماسلوف استاد و محقق انستیتوی مکانیک نظری و کاربردی کریستیانوویچ، یکی از مراکز تحقیقاتی برجسته روسیه بود.

هر سه متهم متخصص در فناوری هایپرسونیک هستند، منطقه ای کلیدی برای توسعه نسل بعدی موشک های روسیه که قادر به حرکت با سرعت 10 برابر صوت هستند.

همکاران مؤسسه هریستیانوویچ در 15 مه نامه سرگشاده ای در حمایت از سه دانشمند زندانی صادر کردند که بر بی گناهی و میهن پرستی آنها صحه گذاشت و خاطرنشان کرد که متهمان امکان مشاغل پردرآمد در خارج از کشور را رد کردند تا خود را وقف “خدمت به علم روسیه کنند.” “

در ترجمه این نامه آمده است: «ما هر یک از آنها را به عنوان یک وطن پرست و فردی شایسته می شناسیم که قادر به انجام آنچه مقامات تحقیق به او مشکوک هستند، نیستند.

در این شرایط، ما نه تنها از سرنوشت همکاران خود می ترسیم. ما نمی‌دانیم چگونه به انجام وظایف خود ادامه دهیم.

آنچه امروز به خاطر آن پاداش می گیریم و برای دیگران الگو قرار می دهیم، فردا دلیلی برای پیگرد قانونی می شود.»

جزئیات اتهامات علیه این سه نفر محرمانه است، اما پورتال خبری ساینس سیتی، جایی که آنها مستقر هستند، گزارش داد که ماسلوف مظنون به انتقال اسرار به چین است.

این منبع گفت ماسلوف بر بی گناهی خود تاکید می کند و «خود را خائن نمی داند. او معتقد است که همیشه همه چیز را درست انجام داده است.”

ماسلوف بلافاصله پس از دستگیری به زندان لفورتوو مسکو، پایگاه بازجویی سابق KGB، فرستاده شد و سپس برای محاکمه به سن پترزبورگ منتقل شد.

پارلمان روسیه در ماه آوریل به افزایش حداکثر مجازات خیانت به حبس ابد از 20 سال رای داد.

[ad_2]