ایالات متحده برخی از داده ها را از روسیه تحت توافق هسته ای استارت جدید پنهان می کند | اخبار مربوط به سلاح هسته ای

[ad_1]

ایالات متحده می گوید که پنهان کردن اطلاعات در تلافی تعلیق مسکو از استارت جدید (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) است.

ایالات متحده ارائه برخی از اعلان‌های مورد نیاز بر اساس معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای استارت جدید، از جمله به‌روزرسانی‌ها در مورد مکان‌های موشکی و موشکی را که واشنگتن به عنوان «اقدام متقابل» نسبت به «نقض» توافق توسط مسکو توصیف می‌کند، متوقف خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ارائه وضعیت و مکان موشک‌های هسته‌ای و وسایل پرتاب خود را متوقف کرده است، اما به ارائه اطلاعیه‌ها درباره پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های بالستیک زیردریایی ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه منتشر شده، فعالیت های بازرسی روسیه در خاک ایالات متحده به حالت تعلیق درآمده و صدور و روادید معلق برای بازرسان استارت جدید روسیه (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) و خدمه آنها – و همچنین مجوز دیپلماتیک برای هواپیماهای بازرسی روسیه – لغو شده است. برگه اطلاعات بخش در روز پنجشنبه.

ایالات متحده همچنین اطلاعات تله متری در مورد پرتاب موشک های بالستیک ICBM و زیردریایی ایالات متحده را در اختیار روسیه قرار نخواهد داد. چنین داده‌هایی شامل اطلاعاتی است که در طول پروازهای آزمایشی موشک به دست می‌آید و بر اساس این معاهده، مسکو و واشنگتن ملزم به تبادل چنین اطلاعاتی بودند.

ایالات متحده اقدامات متقابل قانونی را در پاسخ به نقض مداوم پیمان استارت جدید توسط فدراسیون روسیه انجام داده است. وزارت امور خارجه در بولتنی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: فسخ قرارداد جدید استارت توسط فدراسیون روسیه از نظر قانونی بی اعتبار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده از قبل اقدامات متقابل را به روسیه اطلاع داده و تمایل و تمایل ایالات متحده را برای لغو اقدامات متقابل و اجرای کامل معاهده در صورتی که روسیه به پایبندی خود بازگردد، اعلام کرده است».

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به طور رسمی از معاهده استارت جدید خارج نشده است، اما در ماه فوریه اعلام کرد که مسکو به مشارکت خود در آنچه که ستون اصلی کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا و روسیه است، پایان خواهد داد.

پوتین گفت که مسکو نمی‌تواند بازرسی‌های آمریکا از سایت‌های هسته‌ای خود را بر اساس این توافق بپذیرد، در حالی که واشنگتن و متحدانش در ناتو آشکارا شکست مسکو در اوکراین را هدف اصلی اعلام کرده‌اند.

در ماه مارس، مسکو تاکید کرد که به طور کامل از پیمان استارت خارج نشده است و به رعایت محدودیت‌های مربوط به سلاح‌های هسته‌ای که در این معاهده آمده است، ادامه خواهد داد. وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو همچنان به آمریکا در مورد پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک خود که یکی از عناصر اصلی توافق است، اطلاع خواهد داد.

اعلان‌های پرتاب بالستیک برای دهه‌ها عنصر اساسی ثبات استراتژیک هسته‌ای بوده است و به روسیه و ایالات متحده اجازه می‌دهد تا حرکات یکدیگر را به درستی تفسیر کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ یک از طرفین پرتاب آزمایشی را با حمله موشکی پیشگیرانه هسته‌ای اشتباه نمی‌گیرند.

مسکو و واشنگتن در مجموع نزدیک به 90 درصد کلاهک‌های هسته‌ای جهان را کنترل می‌کنند – برای نابودی چندین برابر سیاره کافی است.

استارت جدید تعداد کلاهک های هسته ای استراتژیک کشورها را محدود می کند. پیمان استارت جدید که در سال 2010 امضا شد و در سال 2026 منقضی می‌شود، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی ایالات متحده و روسیه را به حداکثر 1550 کلاهک هسته‌ای استراتژیک و 700 موشک و بمب‌افکن پرتاب‌کننده سطحی و زیردریایی محدود می‌کند.

رویترز روز پنجشنبه به نقل از یکی از مقامات دولت آمریکا گفت که واشنگتن «به پایبندی به آن ادامه خواهد داد [treaty’s] مرزهای مرکزی… و انتظار داریم روسیه نیز به این کار ادامه دهد.»

این مقام که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگاران گفت که گام های آمریکا برگشت پذیر است و این کشور به دنبال بازگرداندن مسکو به مذاکرات کنترل تسلیحات است.

او گفت: «ما یک رویکرد مرحله‌ای را در پیش گرفتیم و توضیح داد که ایالات متحده می‌خواهد از پاسخ‌های خود به تعلیق روسیه استفاده کند تا به آنها فرصتی بدهد تا به میز مذاکره بازگردند و درباره بازگشت به انطباق با استارت جدید صحبت کنند».

توافقنامه استارت جدید بازرسی‌های محلی در مقیاس بزرگ توسط روسیه و ایالات متحده برای تأیید پایبندی به آن را فراهم می‌کند.

اما در سال 2020، بازرسی ها به دلیل همه گیری COVID-19 به حالت تعلیق درآمد. قرار بود بحث از سرگیری بازرسی ها در نوامبر 2022 انجام شود، اما روسیه به دلیل حمایت آمریکا از اوکراین پس از تهاجم مسکو، به طور ناگهانی آنها را لغو کرد.

[ad_2]