آلمان 12 توطئه راست افراطی را به “ترور” متهم کرد آلمان

[ad_1]

یازده نفر از مردان دستگیر شده در حملات در سراسر کشور در ماه فوریه به عضویت در “یک سازمان تروریستی” متهم شده اند.

منابع امنیتی روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند ، دادستان های فدرال آلمان 12 مظنون توطئه گر راست افراطی را مظنون به طرح “حملات تروریستی” به سیاستمداران و مسلمانان پناهجو معرفی کردند.

یازده نفر از مردان دستگیر شده در حملات در سراسر کشور در ماه فوریه به عضویت در “سازمان تروریستی” و نقض قانون اسلحه متهم شده اند. دوازدهمین ادعای توطئه گر متهم به حمایت از “یک گروه تروریستی” است.

دادستانی فدرال را نمی توان بلافاصله برای اظهار نظر شناسایی کرد.

این دستگیری ها پس از یورش هایی انجام شد که برخی از آنها توسط نیروهای ویژه مسلح به شدت مسلح بودند که به 13 مکان در شش استان آلمان حمله کردند.

دادستانی فدرال در ماه فوریه اعلام کرد که چهار مظنون قصد داشتند “وضعیتی مشابه جنگ داخلی … از طریق حملات نامشخص به سیاستمداران پناهجو و افراد با ایمان مسلمان” را تحریک کنند.

طبق گزارش رسانه ها در اوایل سال جاری ، این گروه قصد دارد از سلاح های نیمه اتوماتیک برای دفع حملات در کریستچرچ در مارس 2019 در نیوزیلند استفاده کند که در آن 51 نفر در دو مسجد کشته شدند.

اعتقاد بر این است که مظنونان “سازمان تروریستی راست گرا” را برای “بی ثبات سازی و سرانجام سرنگونی” نظم دموکراتیک آلمان تاسیس کرده اند.

هشت مظنون دیگر توافق کردند که “از این گروه حمایت مالی کنند ، اسلحه برای آن فراهم کنند یا در حملات آینده شرکت کنند.”

برای برنامه ریزی حملات خود ، این گروه ادعا می كند كه جلسات منظمی را برگزار كرده است كه با هماهنگی و سازماندهی دو نفر از مظنونان اصلی كه فقط به آنها Werner S و Tony E گفته می شود ، بوده است.

مظنونان که همگی تبعه آلمان هستند نیز با استفاده از برنامه های پیام رسان ارتباط برقرار کردند.

افزایش تهدید راست افراطی

مقامات آلمانی پس از ترور سیاستمدار محلی محافظه کار والتر لوبکه در ژوئن 2019 و حمله به کنیسه در شرق شهر هاله در اکتبر 2019 ، توجه بیشتری به صحنه جناح راست افراطی زیرزمینی این کشور دارند.

پلیس می گوید پلیس در هنگام حملات ماه فوریه چندین سلاح از جمله “کلاه ایمنی” دست ساز مشابه آنچه در حمله هاله استفاده شده بود ، پیدا کرد.

اواخر سال گذشته ، وزیر کشور هورست سیهوفر با اشاره به افزایش خطر ، 600 پست جدید در پلیس فدرال و سرویس های امنیت داخلی را برای ردیابی تهدیدهای راست افراطی اعلام کرد.

داده های دولت نشان می دهد که در نیمه اول سال 2019 نزدیک به 9000 حمله توسط گروه ها و افراد راست افراطی صورت گرفته است – در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا 1000 افزایش داشته است.

تحقیقات مرکز مشاوره قربانیان جنایت از نفرت نشان می دهد که در سال 2018 ، روزانه حداقل سه حمله راست ، نژادپرستانه و یهود ستیزی در پنج ایالت فدرال آلمان شرقی – براندنبورگ ، تورینگن و زاکسن انجام شده است.



[ad_2]