آمریکا فاش کرد دختر 8 ساله در بازداشتگاه گشت مرزی جان باخت | اخبار مهاجرت

[ad_1]

دولت ایالات متحده روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک دختر کوچک پانامایی که با مشکلات قلبی متولد شده بود، در بازداشتگاه گشت مرزی درگذشت که دومین مورد مرگ در دو هفته اخیر یک کودک آمریکای لاتین در بازداشت بود.

این دختر 8 ساله و خانواده اش در هارلینگن، تگزاس، در دره ریو گراند، یکی از شلوغ ترین راهروهای گذرگاه مرزی نگهداری می شدند.

آژانس مادر گشت مرزی، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، با ازدحام بیش از حد در تاسیسات خود دست و پنجه نرم می کند، که به دلیل افزایش قابل توجه مهاجران و پناهجویان در آستانه انقضای مقررات مهاجرتی کلیدی مرتبط با همه گیر کووید-19 در هفته گذشته صورت گرفته است.

این دختر “اورژانس پزشکی” دریافت کرد و با 911 تماس گرفت. به گفته آژانس، آنها او را به بیمارستان بردند، جایی که روز چهارشنبه اعلام شد که درگذشت. دستور کالبدشکافی صادر شد.

خوزه لئوناردو ناواس، کنسول هندوراس که در مک آلن، تگزاس مستقر است، گفت که نام این دختر آنادیت تانای ریس آلوارز است. او گفت که او اهل پاناما است، اگرچه والدینش اهل هندوراس بودند. کنسول گفت که او با پدر، مادر و دو خواهر و برادر بزرگترش سفر می کرد.

پدرش که با کنسول صحبت کرد، گفت که او با مشکلات قلبی متولد شد و سه سال پیش در پاناما تحت عمل جراحی قرار گرفت.

گمرک و حفاظت مرزی گفت که اداره امور داخلی گمرک و حفاظت مرزی مرگ دختر را بررسی خواهد کرد و به بازرس کل وزارت امنیت داخلی و پلیس هارلینگن اطلاع داده شده است.

مرگ او یک هفته پس از مرگ پسر 17 ساله هندوراسی به نام فرشته ادواردو مارادیاگا اسپینوزا که به تنهایی سفر می کرد در بازداشت وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده درگذشت.

همچنین، اوایل سال جاری، یک کودک 4 ساله بدون همراه و شکننده از نظر پزشکی اهل هندوراس در بیمارستانی در میشیگان جان باخت. این آژانس گفت این کودک که تحت مراقبت دفتر اسکان پناهندگان آژانس بود، در 14 مارس پس از “ایست قلبی” به بیمارستان منتقل شد. سه روز بعد درگذشت.

در هفته‌های اخیر، ایالات متحده با تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویانی که در آستانه پایان عنوان 42 به مرزها می‌رسند دست‌وپنجه نرم می‌کند، مقرراتی که مهاجرت را در طول همه‌گیری محدود کرده است.

هفته گذشته، صدها مهاجر در فضای باز در خاک ایالات متحده بین دو دیوار مرزی در سن دیگو نگهداری شدند. بسیاری از آنها برای روزها با رژیم محدود مرزبانی شامل آب و چیپس یا گرانولا و هر چه داوطلبان یا فروشندگان از سوراخ های دیوار عبور می کردند زندگی می کردند.

پدرو ریوس، مدیر برنامه مرزی ایالات متحده و مکزیک در کمیته خدمات دوستان آمریکایی، روز پنجشنبه گفت که حمام های قابل حمل بیش از حد پر است که نمی توان از آنها استفاده کرد و مسافران مرزی را مجبور می کند تا در خارج از منزل راحت شوند.

او همچنین توضیح داد که مرزبانی به او گفت که با 911 تماس بگیرد که داوطلبان با کودک 8 ماهه ای بین دیوارها مواجه شدند که “بی حال و استفراغ می کرد”. اردوگاه در این منطقه از آن زمان منحل شده است.

روز پنجشنبه، وکلای مدافع همچنین درباره شرایط خطرناک برای مهاجران و پناهجویانی که هنوز در مکزیک در تلاش برای ورود به ایالات متحده هستند، هشدار دادند. مدافعان در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفتند که از تعدادی از کمپ ها در مکزیک بازدید کرده اند تا شرایط آنجا را ارزیابی کنند و چیزی در راه مراقبت های پزشکی پیدا نکرده اند.

ایمی فیشر، مدیر حقوق پناهندگان و مهاجران در عفو بین‌الملل ایالات متحده آمریکا، گفت: «تقریباً همه» که در سمت مرز مکزیک دیده‌اند «به نوعی وضعیت سلامتی دارند که با آن‌ها سروکار دارند».

او گفت که برای مهاجران و پناهجویان “تقریباً جهانی” است که “پیراهن خود را بلند کنند و بثورات پوستی نشان دهند یا بگویند فرزند من به نوع X مبتلا است”.

هفته گذشته، گشت مرزی شروع به آزادی پناهجویان آمریکایی بدون اطلاع قبلی برای حضور در دادگاه مهاجرت کرد، در عوض به آنها دستور داد تا ظرف 60 روز در یک اداره مهاجرت حاضر شوند. این اقدام باعث صرفه‌جویی در وظایف پردازشی وقت‌گیر ماموران گشت مرزی می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد فضایی را در بازداشتگاه‌ها آزاد کنند. یک قاضی فدرال در فلوریدا دستور پایان دادن به آزادی های سریع را صادر کرده است.

بر اساس پرونده های دادگاه، گشت مرزی 28717 نفر را در 10 می، یک روز قبل از پایان محدودیت های پناهندگی مرتبط با بیماری همه گیر، دستگیر کرد که دوبرابر تعداد دو هفته قبل از آن بود. تا روز یکشنبه، این تعداد 23 درصد کاهش یافت و به 22259 رسید که هنوز به طور غیرعادی بالاست.

گشت مرزی دارای شبکه ای از ایستگاه ها و امکانات پردازش در سراسر مرز جنوب غربی است که در آن مهاجرانی را که توسط ماموران با آنها روبرو می شوند قبل از رها شدن به ایالات متحده یا تحویل آنها به اداره مهاجرت و گمرک بازداشت و پردازش می کند. این آژانس در وب سایت خود می گوید که حداکثر ظرفیت 5000 نفر را دارد، اگرچه آژانس در ماه های اخیر به سرعت در حال افزایش ظرفیت خود بوده است.

میانگین زمان بازداشت در روز یکشنبه 77 ساعت بود، پنج ساعت بیشتر از حداکثر مجاز طبق سیاست آژانس.

در دولت ترامپ، مرگ کودکان تحت بازداشت ایالات متحده به کانون بحث و جدل تبدیل شده است و تلاش های دولت برای محافظت از آسیب پذیرترین مهاجران را زیر سوال می برد.

حداقل شش کودک در یک دوره تقریباً یک ساله از سال 2018 تا 2019 جان خود را از دست دادند. آنها یا در بازداشتگاه گشت مرزی یا در بهداشت و خدمات انسانی نگهداری می شدند.

[ad_2]