آمریکا نیروهای بیشتری را برای تخلیه نهایی از سودان به جیبوتی اعزام می کند | اخبار درگیری

[ad_1]

ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعزام نیروهای اضافی به جیبوتی نزدیک در صورت نیاز به تخلیه آمریکایی ها از سودان است.

ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعزام تعداد زیادی از نیروهای اضافی به پایگاه نظامی خود در جیبوتی در صورت تخلیه احتمالی اضطراری شهروندان آمریکایی از سودان است.

نیروهای تحت فرماندهی دو متحد سابق شورای حاکم سودان آخر هفته گذشته یک جنگ وحشیانه برای قدرت را آغاز کردند که تاکنون بیش از 330 کشته برجای گذاشته است و یک کشور متکی به کمک های غذایی را به چیزی که سازمان ملل متحد آن را یک فاجعه انسانی می نامد فرو برد.

پنتاگون روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در نزدیکی منطقه برای موارد احتمالی مربوط به تأمین امنیت و تسهیل خروج پرسنل سفارت آمریکا از سودان در صورت اقتضای شرایط، قابلیت‌های بیشتری داریم».

جیبوتی، کشور کوچکی با حدود یک میلیون نفر، به بخش مهمی از عملیات آمریکا در آفریقا و خاورمیانه تبدیل شده است. ایالات متحده در سال 2014 یک اجاره 10 ساله برای این پایگاه تضمین کرد و سالانه 63 میلیون دلار پرداخت می کند.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور آماده شدن پیش از استقرار نیروهای نظامی را صادر کرده و افزود که او از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد.

کربی گفت هیچ نشانه ای از هدف قرار گرفتن آمریکایی ها وجود ندارد، اما وضعیت در سودان خطرناک است.

وی افزود: بهترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که هر دو طرف سلاح های خود را زمین بگذارند، به آتش بس احترام بگذارند و اجازه دهند کمک های بشردوستانه به مردم خارطوم برسد.

وزارت امور خارجه پیشتر به شهروندان آمریکایی در سودان گفته بود که در خانه بمانند. واشنگتن شماری از شهروندان آمریکایی را که در یک کشور خاص زندگی می کنند یا به آن سفر می کنند ارائه نمی کند.

سفارت آمریکا در خارطوم نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل وضعیت امنیتی و بسته شدن فرودگاه، «در حال حاضر تخلیه شهروندان آمریکایی با هماهنگی دولت آمریکا امن نیست».

درگیری شدید در سودان

شدیدترین نبرد بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) در اطراف خارطوم، یکی از بزرگترین مناطق شهری آفریقا، و در دارفور است که هنوز درگیر درگیری وحشیانه ای است که سه سال پیش پایان یافت.

ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرماندار نظامی سودان، ریاست شورای حاکمیتی را بر عهده دارد که پس از کودتای نظامی سال 2021 و برکناری عمر البشیر، خودکامه کهنه کار در سال 2019 تأسیس شد.

ژنرال محمد حمدان داگالو، رهبر شبه‌نظامی، معروف به همدی، که به گفته تحلیلگران ممکن است بیش از 100000 جنگجو را فرماندهی کند، معاون او در شورا بود.

خشونت اخیر ناشی از اختلاف نظر بر سر طرحی که مورد حمایت بین المللی برای تشکیل یک دولت غیرنظامی جدید است، رخ داد. هر دو طرف یکدیگر را به خاطر خنثی کردن این انتقال سرزنش می کنند.

گروهی متشکل از چهار کشور موسوم به چهارجانبه – ایالات متحده، بریتانیا، امارات متحده عربی و عربستان سعودی – به همراه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و آفریقا تلاش های بین المللی را برای یافتن راه حل سیاسی در سودان هدایت کرده اند. اتحاد. اتصال. بلوک تجاری، مرجع بین دولتی توسعه (IGAD).

هزاران غیرنظامی از خارطوم گریخته اند و تعداد زیادی نیز برای فرار از جنگ در دارفور به چاد رفته اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل به الجزیره گفت که “اکثریت قریب به اتفاق” کسانی که از مرز به چاد عبور کردند، زنان و کودکان بودند.



[ad_2]