دومینیک راب معاون نخست وزیر بریتانیا به دلیل اتهامات آزار و اذیت استعفا داد | اخبار

[ad_1]

داستان در حال توسعه،

چند تن از همکاران راب در وست مینستر از رفتار حرفه ای او شکایت کردند.

دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر و وزیر دادگستری بریتانیا روز جمعه به دنبال تحقیقات مستقل درباره شکایات رسمی درباره رفتار وی استعفا داد.

راب در نامه ای به نخست وزیر ریشی سوناک که در توییتر منتشر شد، گفت که این تحقیقات سابقه خطرناکی ایجاد کرده است اما او به حمایت از دولت ادامه خواهد داد.

من خواستار تحقیقات شده ام و متعهد شده ام در صورت یافتن شواهدی دال بر آزار و اذیت استعفا بدهم.» راب گفت: من معتقدم که مهم است که به قولم پایبند باشم.

وی از افشای جزئیات رفتار وی توسط ماموران به رسانه ها گلایه کرد و افزود: با پایین گذاشتن آستانه آزار و اذیت، این تحقیقات سابقه خطرناکی ایجاد کرده است. این امر شکایات نادرست علیه وزرا را تشویق می کند و تأثیری دلخراش بر کسانی که از طرف دولت شما – و در نهایت مردم بریتانیا – باعث تغییر می شوند، خواهد داشت.

او گفت که احساس می کند “مجبور است نتیجه تحقیقات را بپذیرد” اما گفت که “همه اتهامات علیه من به جز دو مورد را رد می کند”.

استعفای راب سومین وزیر ارشدی است که از زمان ورود سوناک به داونینگ استریت در اکتبر با وعده یک دولت صداقت، رفتار شخصی خود را ترک می کند.

اعلام راب در روز جمعه یک روز پس از آن منتشر شد که سوناک یافته‌هایی را از هشت شکایت رسمی دریافت کرد مبنی بر اینکه راب در طول دوره قبلی خدمت و در زمانی که وزیر خارجه و وزیر برگزیت بود، از کارکنان سوء استفاده کرده است.

راب، 49 ساله، ادعاهایی را که کارکنانش را تحقیر و تحقیر کرده است، رد کرده و گفته است که “همیشه حرفه ای رفتار کرده است”، اما گفت که در صورت تایید شکایات آزار و اذیت، استعفا خواهد داد.

مکس بلین سخنگوی سوناک گفت که سوناک این گزارش را صبح پنجشنبه دریافت کرد و به دقت در حال بررسی یافته‌ها است، اما تصمیمی فوری نگرفته است.

راب کار خود را به عنوان وکیل آغاز کرد و در سال 2000 با پیوستن به وزارت امور خارجه به سیاست روی آورد.

او نقش رهبری را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بر عهده گرفت و سکان دولت را در دست گرفت در حالی که بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت، به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری بود.



[ad_2]