آیا از تاکسی های فضایی استقبال می کنید؟ SpaceX ، ناوگان تجاری ، آماده برای ناسا اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

ایستگاه فضایی بین المللی در شرف شلوغ شدن است.

ناسا آخر هفته در اولین چرخش منظم خدمه در آزمایشگاه مداری ، چهار فضانورد را سوار بر کپسول SpaceX Dragon پرتاب خواهد کرد. این سفر ، سه ماه پس از آنکه SpaceX پرتاب آزمایشی برجسته ای را به پایان رساند ، با تسلط شرکت های تجاری بر ماموریت های ایالات متحده در مدار پایین زمین ، دوره جدیدی را در پرواز فضایی انسان آغاز خواهد کرد.

مایکل هاپکینز ، فرمانده مأموریت Crew-1 که قرار است روز شنبه برگزار شود ، در پست ناسا در Tumblr گفت: “من امیدوارم که مردم متوجه شوند که این فقط یک پرتاب دیگر نیست – بلکه چیزی بسیار بزرگتر است.” “ما امیدواریم که این آغاز صحنه باشد ، یکی از اولین قدم هایی که ما را به ماه و مریخ می رساند.”

For Space Exploration Technologies Corp. و بنیانگذار ایلون ماسک ، این پرواز تقریباً دو دهه تلاش برای پرواز انسان و بار را در بر می گیرد.

موشک Falcon 9 دراگون و اسپیس ایکس این هفته موفق به کسب تأیید ناسا برای انجام مأموریت های منظم انسانی شد و این نخستین وسیله نقلیه ای بود که ایالات متحده از زمان انتقال شاتل فضایی که در سال 2011 پس گرفته شده بود ، برای حمل و نقل انسان ها مجوز دریافت کرده است.

قرار است Crew-1 ساعت 7:49 بعد از ظهر از کیپ کاناورال ، فلوریدا منفجر شود ، قرار است ایستگاه هشت ساعت و نیم بعد سوار شود. اگر این تلاش خاتمه یابد ، شروع پشتیبان برای 19:27 تنظیم می شود. یکشنبه با پهلوگیری 27 ساعت بعد به دلیل مکانیک مداری.

علاوه بر تبدیل شدن به اولین پرتاب منظم تجاری آژانس فضایی ایالات متحده ، مأموریت Crew-1 همچنین اولین مأموریت با یک تیم ناسا با مجوز از سازمان هواپیمایی فدرال است. تنظیم کننده مسئولیت ایمنی عمومی را بر عهده می گیرد ، زیرا پرواز توسط یک شرکت بازرگانی انجام می شود.

روز جمعه ، ناسا آخرین تماس های ماسک با کارمندان آژانس را بررسی کرد ، زیرا او اواخر روز پنجشنبه در توییتر نوشت احتمال دارد به ویروس کرونا جدید آلوده باشد. جیم بریدنشتاین ، مدیر ناسا ، در یک کنفرانس خبری گفت که بعید است سلامتی وی در پرتاب تأثیر بگذارد. فضانوردان قبل از پرواز دو هفته خود را قرنطینه کردند.

هاپکینز 51 ساله ، سرهنگ و خلبان آزمایشی در نیروی هوایی ، هفت سال پس از ایستگاه فضایی ، دومین اقامت خود را در ایستگاه فضایی انجام خواهد داد. سه نفر دیگر در این مأموریت به او ملحق می شوند:

شانون واکر 55 ساله ، فیزیکدان و اهل هوستون ، برای دومین بار در آزمایشگاه مداری خدمت می کند.

ویکتور گلوور 44 ساله ، خلبان نیروی دریایی اهل کالیفرنیا ، اولین پرواز فضایی خود را انجام خواهد داد. به گفته ناسا ، او اولین فضانورد سیاه پوست خواهد بود که برای یک چرخش کامل شش ماهه در ایستگاه فضایی باقی می ماند.

سوئیچی نوگوچی 55 ساله ، مهندس فضانوردی و هوانوردی ژاپنی ، بیشترین تجربه فضایی را در بین خدمه دارد و یکی از معدود افرادی خواهد بود که با سه وسیله نقلیه زمین را ترک می کند: سایوز روسیه ، شاتل فضایی بازنشسته ناسا و SpaceX Dragon. .

چهار فضانورد هنگامی که به سه نفری که در آنجا هستند ملحق شوند ، ایستگاه فضایی را به حداکثر اشغال سوق خواهند داد. این مستلزم تغییر در شیوه برنامه ریزی رهبران مأموریت برای تمرین روزانه برای هر یک از خدمه است. در اتاق های خصوصی که فضانوردان می خوابند و برای خود وقت دارند نیز فشار وارد خواهد شد.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر نیم دوازده صندلی خدمه دارد و ناسا کار هفتم را تکمیل می کند. در همین حال ، هاپکینز روی کپسول دراگون می خوابد.

اگر این اتفاق نیفتد ، یکی از خدمه می تواند در یکی از ماژول های ایستگاه فضایی “اردو بزند” ، دیوید ویدمایر ، یک افسر آموزش در مرکز فضایی جانسون ، در 12 نوامبر در مأموریت Reddit “از من چیزی بخواه” نوشت .

اداره ملی هوانوردی و فضایی برنامه خدمه تجاری خود را در سال 2010 برای جایگزینی شاتل آغاز کرد. ناسا SpaceX و شرکت بوئینگ را انتخاب کرد. در سپتامبر 2014 ، بوئینگ ، که پس از یک پرواز آزمایشی ناموفق در دسامبر سال 2019 دچار تاخیر در کار خود شد ، در حال برنامه ریزی برای دومین آزمایش بدون سرنشین در سه ماهه اول سال آینده است.

SpaceX برنامه پرواز آزمایشی خود را در 2 آگوست به اتمام رساند ، وقتی فضانوردان باب بنکن و داگ هرلی از یک اقامت دو ماهه در داخل ایستگاه بازگشتند.

از آن زمان ، این شرکت از قسمتهایی از سپر حرارتی اژدها پشتیبانی کرده ، تنظیماتی را انجام داده است تا چترهای فرود در ارتفاع کمی بیشتر واقع شوند و برخی مناطق کپسول را تقویت می کند تا در برابر دریاهای مواج مقاومت بیشتری داشته باشد.

سه ماه پیش ، هنگام انفجار بنکن و هرلی در جنوب پنساکولا ، فلوریدا ، قایق های تفریحی به فضاپیما نزدیک شدند. هنگامی که خدمه آخرین مأموریت در بهار 2021 بازگشتند ، ناسا قبلاً از تغییر اساسی در محل فرود خبر داده بود: ناوگان بزرگتری از کشتی های گارد ساحلی برای نگه داشتن کشتی ها در داخل.



[ad_2]